שוב לא שקט: אזעקות, רקטות ופצמ"רים בדרום. צילום: אבי רוקח

שוב לא שקט: אזעקות, רקטות ופצמ"רים בדרום

החל משעות הצהריים חודש הירי לעבר יישובי הדרום. שתי רקטות נוספות יורטו מאוחר יותר בשמי נתיבות. פצצת מרגמה נורתה לאזור שער הנגב. בתגובה צה"ל תוקף יעדים ברצועת עזה. נערה מבאר שבע: "אני מרגישה מאוד לא בטוחה"

בתוך הפסקת האש ובזמן השיחות בקהיר נורו הצהריים (ג') שלוש רקטות לכיוון באר שבע. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור באר שבע ורקטה אחת בשטח פתוח באזור נתיבות. בסביבות השעה 18:30 נורו שתי רקטות לכיוון נתיבות ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. פצצת מרגמה נורתה לאזור שער הנגב. תושבי באר שבע מספרים כי לא נשמעה כלל אזעקה בעיר, אך הם שמעו את ה"בומים" וניזונו מהתקשורת. 

צה"ל פרסם בדף הפייסבוק שלו: "ברגעים אלו תוקפים כוחותינו יעדי טרור ברצועת עזה בעקבות הירי לעבר שטח מדינת ישראל. אנו ערוכים ומוכנים. נמשיך להגן על התושבים". בנוסף, הורו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון למשלחת הישראלית למשא ומתן בקהיר לשוב לארץ. 

גבול רצועת עזה אחר הצהריים
גבול רצועת עזה אחר הצהריים © רועי עידן

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

אביאור כהן בן 18 מבאר שבע סיפר לפרוגי: "בדיוק ישבתי לאכול ולא שמעתי את האזעקה, אבל שמעתי שלושה בומים. דודה שלי מהצפון ישר התקשרה ואמרה שהיא שמעה שהיה ירי והיא שאלה אותי אם שמעתי. לא היה לי כבר מה לעשות, לא נכנסתי לממ"ד. אחרי הירי הזה אין לי בכלל בטחון, עובדה שיש עדיין ירי וזה לא נגמר. אין לנו מספיק הרתעה. המבצע לדעתי לא עזר ואולי אפילו הפך את המצב לגרוע יותר. הייתי מצפה שצה"ל יגיב עכשיו באש ולא ישתוק להם". 

רקטה שאותרה באזור באר שבע
רקטה שאותרה באזור באר שבע © דובר המשטרה
כוחות צה
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה © רועי עידן

עדי דנינו בת 14 גם היא מבאר שבע: "הייתי בבית אני לא הכי יוצאת מהבית בחופש הקשה הזה. אפילו דברים לבית ספר עדיין לא קניתי. ממש לא יצאתי רק בתחילת החופש לפני המבצע יצאתי מהבית. היו בומים ממש חזקים, הבית שלי רעד. התחושה מאוד קשה עכשיו, אי אפשר להאמין לכלום כבר. אני מרגישה מאוד לא בטוחה. אפילו ללכת למכולת לקנות חלב מפחיד אותי. לדעתי צריך לשים לזה סוף אחת ולתמיד. אנחנו סובלים מזה כבר המון זמן, מגיל 4 אנחנו חיים בתוך האזעקות". 

מעיין אלימלך מאשדוד אמרה: "אני לא מרגישה בטוחה בכלל. הייתי רוצה שצהל יכנס בהם יגמור אותם לתמיד כדי שלא יתעסקו איתנו שוב. התחושות הן בעיקר תחושות של לחץ".

בהכנת הידיעה השתתף משה אבוטבול

תגובות