דעה: מי אנחנו שנדרוש מהם לא להתחתן?. צילום: דניאל צ'אקלוב

דעה: מי אנחנו שנדרוש מהם לא להתחתן?

היום בערב מתקיימת החתונה של מורל ומחמוד שהזמינו את חבריהם לחגוג איתם את אהבתם. לא רחוק משם מתקיימת הפגנה נגד החתונה של גורמים ימניים קיצוניים. אז נכון אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ומותר להפגין, אך האם זה נכון וראוי?

הם ארגנו חתונה בלי לעשות מזה יותר מידי רעש, אבל כשאחת המוזמנות העלתה תמונה של הזמנת החתונה (עם כל הפרטים על המיקום והשעה גלויים לעיניי כולם), היא הביאה אותם על מגש של כסף לביקורת הציבורית.

לא עבר הרבה זמן והתארגנה לה ההפגנה נגד החתונה של מורל ומחמוד. אז נכון, ההפגנה היא חוקית וקיבלה היתר מבית המשפט, אבל עדיין זה לא אומר שזה נכון וראוי. זו מדינה דמוקרטית וזכותינו להפגין, אבל האם זכותנו גם לדחוף את האף שלנו לחיים של אחרים ולהחליט בשבילם מה נכון ומה לא נכון להם?

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

אז לכל הדואגים והמודאגים - הכלה מודעת שבעלה לעתיד הוא ערבי, וכנראה שהיא לא מודאגת מזה כמו המפגינים.
מדובר בזוג שכל מה שהוא רק רוצה זה להתחתן ולהיות יחד, מי אנחנו שנדרוש מהם לא להתחתן?

שנאה מפנים
דעה: "הרצח הפוליטי הבא כבר קרוב"
רוזה אדמוני
בחוץ קולות המלחמה, בפנים סטטוסים המעודדים שנאה ועימותים אלימים. אנחנו אולי לא שמים לב לזה, אבל הרצח הפוליטי הבא כבר כאן, קרוב יותר מתמיד, וכולנו אשמים בו

הם בחרו אחד את השני, תנו להם. אם אתם חושבים שזו טעות, זו זכותכם - אבל תנו להם לטעות. אנחנו לא מכירים אותם, ובכל זאת מאמינים שאנחנו יודעים יותר טוב מהם מה נכון להם. במבצע צוק איתן אפשר היה לראות שהגזענות בארץ החריפה, כעת היא הגיעה למימדים חדשים.

אז עכשיו מפגינים בגלל שהחתן ערבי והכלה יהודייה, מה הצעד הבא? נפגין על כל תכונה שלא תמצא חן בעיניינו?
צריך לזכור שזה שהוא ערבי לא אומר שהוא בן אדם פחות טוב מאיתנו, יכול להיות שהוא יעשה את הכלה מאושרת, יכול להיות ששניהם יהיו מאושרים יחד.

אני מאמינה בסגנון חיים של 'חיה ותן לחיות' כמו שאתם לא אוהבים כשמתערבים לכם בחיים ובבחירות, אל תתערבו לאחרים בבחירות. סכנת ההתבוללות שכל כך מפחידים אותנו ממנה לא תתרחש בקרוב (ובטח שלא כי איפשרנו לזוג הזה להתחתן). כמו שיש אנשים שמתרחקים מהדת, יש גם אנשים שמתקרבים לדת. זה לא מה שיעצור את האהבה של הזוג הזה מלהתגשם.

צריך להעלים את הגזענות הזו ומהר כי היא יוצרת שנאת חינם בינינו (כן, גם אזרח ערבי-ישראלי הוא אחד מאיתנו).


 

תגובות