שר החינוך הרב שי פירון: "שנת הלימודים תפתח כסדרה". צילום: עידו ארז

שר החינוך הרב שי פירון: "שנת הלימודים תפתח כסדרה"

מבנים רבים בארץ אינם ממוגנים בפני ירי רקטות, אך שר החינוך הרב שי פירון הבהיר היום כי שנת הלימודים תיפתח והלימודים יתחילו באחד בספטמבר: "אנחנו ערוכים לכל תרחיש בטחוני"

המצב הבטחוני חזר שוב להיות לא בטוח, ובתי ספר רבים במדינה אינם ממוגנים. ראש עיריית אשקלון כבר הודיע כי אם המצב ימשיך, פתיחת שנת הלימודים בעיר בספק. שר החינוך, הרב שי פירון,  התייחס לפתיחת שנת הלימודים על רקע האירועים הביטחוניים. השר ציין כי "שנת הלימודים תיפתח כסדרה. אנחנו ערוכים לכל תרחיש בטחוני".

© אלון אלבכרי

כפי שדיווחנו, בשבועיים הראשונים של שנת הלימודים יהיו פעילויות מיוחדות בבתי הספר שיכללו בין היתר מפגשי שיח של המורה עם התלמידים, לרבות מפגש בוקר ומפגש סיום. המפגשים יעסקו בחוויות אישיות מהחופשה (מה היה קשה לי, מה עזר לי), פתיחת אלבום – תמונות מימי המבצע, עיסוק במעורבות חברתית - שיתוף בציפיות ובחלומות. שיתוף היועצות בשיח בכיתות, קבלת תלמידים חדשים למוסד (ילדי הגנים, תלמידי כיתות א' ותלמידי כיתות ז'), פעילות שכבתית או בית ספרית חווייתית לציון פתיחת שנת הלימודים, פעילות כיתתית – יצירת תקנון כיתתי בשיתוף הלומדים, פעילות של וועדות כיתה – חברי הוועדות יגבשו תכנית כיתתית שנתית.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

© עידן גולדווסר

שר החינוך התייחס גם לכך: "בשבועיים הראשונים לשנת הלימודים המערכת לא תעסוק בלמידה רגילה אלא בפעילויות הפגה ובדיונים אודות אירועי הקיץ בהם, התעוררו גילויי גזענות והסתה".

בעניין גילויי הגזענות וההסתה אמר השר: "במקום שאין בו חופש ביטוי מוחלט, נשללת החירות. סתימת פיות, דינה כאוס חברתי עמוק. חופש הביטוי אינו קשור בימין ושמאל, דתיים וחילוניים, חופש הביטוי הוא של כל אחד ושל כולם. מחובתנו כחברה לדעת ולהתמודד עם התבטאויות שונות ולא לראות בהן איום. מדינת ישראל לא תוכל להתקיים אם יהודים וערבים לא יוכלו לחיות יחד, זה חלק מהמוסר שלנו, זה חלק מהמבחן שלנו כחברה".

© מוטי קמחי

בשנת הלימודים הקרובה תחל גם הרפורמה במערכת החינוך כולה, אך בעיקר בבתי הספר התיכוניים. בין השינויים: הגבלה של מספר מקצועות הבחירה, חלוקת מקצועות החובה לשלושה אשכולות: "עברית", "ידע עם עולם ומדינה" ו"מורשת ותרבות" ופרויקט "מחויבות אישית" יורחב לשלוש שנות חובה של תרומה לקהילה. 

תגובות