חוזרים לבית הספר: מחאת התלמידים בוטלה. אילוסטרציה. צילום: צילום: עדי בטאן

חוזרים לבית הספר: מחאת התלמידים בוטלה

לפני דקות אחדות פורסם פוסט על הקיר של עמוד "מחאת התלמידים" ובו נאמר כי השביתה שתוכננה מחר - בוטלה משום שהטיולים חזרו והעיצומים הופסקו

הלחץ השפיע: אחרי הסערה הגדולה בימים האחרונים סביב השביתה שתוכננה למחר, כעת היא מתבטלת. הסיבה לביטול היא שהעיצומים נגדם מחו התלמידים מוקפאים לעת עתה בעקבות בקשת שר החינוך.  

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• "פוגעים בזיכרונות האחרונים שלנו כתלמידים"
• מסתמן: תלמידים ברחבי הארץ ישבתו

כזכור לכם, ביום ראשון דיווחנו לראשונה על קבוצת תלמידים שפתח דף בפייסבוק בשם "מחאת התלמידים" וצברה לייקים במהירות אדירה. בנוסף, התבקשו הגולשים לשנות את תמונת הפרופיל שלהם. במקביל התרחש גם קמפיין באינסטגרם בו התבקשו משתמשים להעלות תמונה ולתייג #מחאת התלמידים. 

התמונה שכולם החליפו בפייסבוק לאות המחאה
התמונה שכולם החליפו בפייסבוק לאות המחאה

אוהלים בבית ספר.
אוהלים בבית ספר.
צילום: צילום מסך מהפייסבוק.

כמו כן, בימים האחרונים התחילה מחאת אוהלים בבתי- הספר. תלמידים רבים שהטיול השנתי שלהם התבטל, החליטו להביא את הטיול לבית- הספר. אחת התלמידות בבית הספר שהתחיל ברעיון אמרה: "רק בחמישי נמסרה לנו הודעה שאנחנו לא יוצאים לטיול. זה לפחות מבחינתי היה נורא מדכא והחלטנו שאנחנו צריכים להשמיע את הקול שלנו. פשוט חשבנו איך ניתן לעשות זאת, ואמרנו שכול אחד יביא דברים של טיול שנתי: משקפי שמש, טרמוסים, שרשראות הוואי, בגדי טיול, וככה נגיע לבית הספר". 

 

מהנהלת הדף נמסר בתגובה: "השביתה מבוטלת לצמיתות בדיוק כמו שההקפאה מבוטלת לצמיתות, אם הטיולים אחרי יום חמישי לא יוחזרו אנחנו נחזור בשביתה גדולה יותר. אנו מבקשים מההמון שתומך בנו להמשיך לתמוך, הצעד הזה הוא לא נסיגה אלא צעד לעבר הניצחון. אנחנו מאוד מודים לכולם ותשובה תגיע ביום חמישי לאחר הישיבות של השרים. בתודה רועי ברגמן מ"מחאת התלמידים ומכל צוות "מחאת התלמידים"

להלן תגובת מועצת התלמידים והנוער הארצית:

מועצת התלמידים והנוער הארצית מברכת על החלטת ארגון המורים הארצי להשהות את העיצומים ולהחזיר לבתי הספר את הפעילויות החוץ בית ספריות. אנו מבקשים להודות לכל בני הנוער, התלמידים, המורים והמנהלים שתמכו במאבקנו. אנו מבקשים כי בתי הספר יקדישו מחר שעה לדיון ערכי, אזרחי ומעמיק בנושא זה. אנו מקווים שראשי מערכת החינוך - שר החינוך וארגוני המורים יצליחו לגשר על הפערים ביניהם בימים הקרובים, וימנעו מפגיעות בתלמידים, במערכת החינוך ובחינוך לערכים במדינת ישראל. שביתה זו הוכיחה כי בני הנוער בישראל מוכנים לקחת את האחריות ולדאוג לעתידם, ואנו מבקשים כי היבט זה יישקל על ידי מקבלי ההחלטות.

SO - מה דעתכם? מאמינים שככה צריך או שבני הנוער עוד לא נאבקו על כל הזכויות?

תגובות