העיצומים מוחרפים: ארגון המורים מבטל את כל הפעילויות. צילום: פייסבוק מועצת התלמידים והנוער בהארצית

העיצומים מוחרפים: ארגון המורים מבטל את כל הפעילויות

הספירה לאחור החלה: בעוד פחות מארבעה ימים מתוכננת שביתת התלמידים הגדולה. בינתיים, ארגון המורים מחריף את העיצומים והתלמידים ממשיכים במחאות בבתי הספר

ארגון המורים מחריף את העיצומים: במכתב שפרסם רן ארז, יו"ר ארגון המורים בחינוך העל יסודי, הוא מורה על הרחבת מחאתם של המורים, עד לכדי ביטול כל הפעילויות החוץ בית ספריות, כולל הצגות, סיורים לימודיים, מפגשים חינוכיים, פעילויות הכנה לצה"ל, תחרויות, חלק מההכנות לפולין ועוד. "ככל שהמאבק יהיה מקיף ונחוש יותר הוא יהיה קצר יותר", כתב. 

כמו כן, גם הטיולים השנתיים, מסעות, גיחות ושאר הפעילויות שבוטלו עד כה מבוטלות. כרגע, משלחות לפולין, נסיעות ליד ושם, בית ווהילין, בית לוחמי הגטאות וימי שדה של של"ח מתקיימים כסדרם. החרפת העיצומים תכנס לתוקפה היום בבוקר (א'). 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

כזכור, העיצומים מגיעים בעקבות העמדתם לדין של חברי הנהלת בית ספר בארץ, בעקבות טביעתו למוות של תלמיד במהלך טיול שנתי בשנת 2009. כיום, המורים דורשים ממשרד החינוך להסדיר נושא האחריות הפלילית של המורים מול משרד החינוך.

לטיול לא יצאנו
לטיול לא יצאנו © שנהב דעבול

כמו כן, ביום רביעי עתידה להתקיים שביתת מחאה ארצית, ביוזמתה של מועצת התלמידים והנוער הארצית. המועצה הפיצה עצומה בנושא, הנושאת את הכותרת "די לעיצומים על גב התלמידים!". "העיצומים האלו פוגעים רק בנו, התלמידים" הם כותבים בעצומה. "מצב זה, בו ארגון המורים משתמש בנו על מנת להשיג את מבוקשו הינו מצב לא הגיוני החוזר על עצמו (בדיוק לפני שנה נתקלנו בסיטואציה דומה). אנחנו, נציגי הנוער, מרגישים מתוסכלים, חסר פה 'מבוגר אחראי' שיידע להציע פתרון ולפתור את הבעיה". 

במהלך השבוע האחרון, גל מחאות בנושא התרחש ברחבי הארץ, מהגולן ועד הדרום. בנס ציונה איימו לשבות עוד לפני המחאה הארצית. בשלישי האחרון, תלמידים באחד התיכונים בעיר הקימו מאהל מחאה במתכונת טיול שנתי: אוהלים, מחצלות, שקי שינה וכמובן כובעים. "אם לא לוקחים אותנו על הסביבה, אנחנו נצא אליה" סיפרה לנו שובל, אחת התלמידות.

מוחים בנס ציונה
מוחים בנס ציונה © שובל עלי
© שובל עלי

גם בתיכון הנדסאים בהרצליה פתחו התלמידים במחאה לפני מספר שבועות. "אנחנו מוחים נגד החלטה להשבית את הטיולים השנתים", מספר איתמר אביב, ממובילי המחאה בתיכון. "אנחנו לא נגד המורים אנחנו נגד הדריכה עלינו ואנחנו בעד להגיע להסדר כמה שיותר מהר. אנחנו מאמינים שהטיולים עם המשך ישיר ללימודים הרציפים ואנחנו נגד ההחלט לבטל אותם. אנחנו מוחים כדי לזרז את התהליכים בין משרד החינוך לארגון המורים ואנחנו רוצים לצאת לטיול אליו חיכינו כל כך הרבה זמן ואין מועד חלופי".

© איתמר אביב
 

שיא המחאה היה ללא ספק ההפגנה מול בית ראש הממשלה, ביום שני האחרון. "לא ייתכן שאנחנו אלה שנענש וניפול כקורבן בעקבות המצב ולא נצא לטיולים שנתיים" נכתב בעמוד הפייסבוק של ההפגנה. "טיול שנתי הוא אירוע של פעם בשנה שנותן לנו המון המון כיף אבל גם הרבה מעבר: מגבש את הכיתה, את השכבה, נותן הזדמנות לקחת חלק בתכנון התוכן, נותן אחריות, נותן הזדמנות ליצור קשרים חדשים, קשרים עם הצוות החינוכי ועוד". 

אופק ברוך, אחד ממארגני ההפגנה סיפר לפרוגי תחושותיו באירוע זה. "האמת שזה דיי מרגש, זה מראה כמה שהנוער שלנו פעיל וכמה שאנחנו אקטיבים לממש את זכויותינו. אני חושב שבאמת הגיע הזמן לקחת את העניינים לידיים, כמו שהסלוגן שלנו, אומר ולטפל בעניין, להעביר את זה הלאה, שיטפלו בסוגיה שבין ארגון המורים לבין משרד החינוך ויפתרו העיצומים, ככה שכולנו נזכה אנחנו נקבל בחזרה את הטיולים ואת הפעילויות החברתיות. ארגון המורים יקבל את הדרישות שלו כפי שראוי ומשרד החינוך יגיע להחלטה, וביחד עם ארגון המורים יגיעו להסכם שמקובל בין שני הצדדים".

 
תגובות