"שום סיבה שבעולם לא מצדיקה לקחת חיים של מישהו".

"שום סיבה שבעולם לא מצדיקה לקחת חיים של מישהו"

בני נוער שהכירו את יוסף זוהר שנרצח אתמול בשכונת ג'סי כהן בחולון מגיבים לרצח. חלקם מפחדים וחלקם טוענים שהדבר יכול לקרות גם במקומות אחרים וצריך לטפל בתופעה: "פחדתי רק מהמחשבה שהיום רוצחים בלי סיבה. חייבים לטפל בזה"

שוב, אלימות בין בני נוער נגמרת ברצח: יוסף זוהר, בן 14 מחולון נרצח אתמול (ד') לאחר שככל הנראה רב עם שני נערים. הנער נמצא כשהוא דקור בפלג גופו העליון, ברחוב בשכונת ג'סי כהן בעיר, חובשים ופרמדיקים נאלצו לקבוע בזירה את מותו. הנערים החשודים נעצרו לאחר מציאת גופת הקורבן ושוחררו מאוחר יותר.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

שוחחנו עם גלי בת ה-14, שהכירה את יוסף: "נלחצתי שילד שאני רואה כל הזמן בשכונה נדקר בגלל כזאת שטות והיום כל כך הרבה ילדים נדקרים ומתים בגלל שטויות ובלי סיבה. יש הרבה שטוענים שזה בגלל השכונה הזאת וזה ממש לא קשור כי יש פה ילדים כמוני, שגדלו פה וחיים טוב מאוד. מקרים כאלה קורים בכל מקום, זה לא קשור לשכונה או לעיר. זה באמת יכול לקרות בכל מקום וזה מלחיץ אבל אני לא חושבת שילדים צריכים לפחד להתקרב לשכונה הזאת ולסביבה הזאת".

אילוסטרציה © עידו ארז
 
גם בר שהכירה את יוסף אמרה לנו: "בכל מקום מפחיד להסתובב בלילה, ומקרה כמו שקרה פה יכול לקרות גם בשכונה אחרת. לא באמת מפחיד פה כמו שמתארים. שאר האנשים הם באמת אנשים טובים. פחדתי רק מהמחשבה שהיום רוצחים בלי סיבה. חייבים לטפל בזה. אני לא מבינה בכלל איזה מחשבה עוברת לבן אדם בראש לדקור מישהו. שום סיבה שבעולם לא מצדיקה לקחת חיים של מישהו".
 
"אני לא הכרתי את יוסף, אבל בכל זאת זה מישהו מהשכונה שלי וקשה להתעלם מזה שזה קרה ממש מתחת לאף שלי", מספרת לנו נועם בת ה-16,  "אני לגמרי מרגישה פגיעה בביטחון שלי ולגמרי מפחדת מזה. זה ממש מפחיד לחשוב שילד בן 14 יצא מהבית וחצי שעה אחרי זה נרצח. זה הזוי ולא יאמן שדבר כזה קורה שתי דקות מהבית שלי. אני מנסה לחשוב מה המשפחה והחברים שלו עוברים, מה הם חושבים, כי בכל זאת ילד בן 14 לא הספיק לעשות כלום בחיים שלו. אני מאמינה שמהיום אני אפעל אחרת לגמרי, אין ספק שצריך לדעת עם מי להתעסק ועם מי לא וחבל לי לדעת שיש אנשים שירצחו ילד בן 14, מה ילדים בני 10 ששומעים על המקרה אמורים לחשוב? שזה בסדר? שככה פותרים בעיות? ילדים צריכים לשמוע על המקרה ולפחד להסתובב ברחוב? אני בהלם וקשה לי לקלוט שדברים כאלה עדיין קורים". 
 
אילוסטרציה
אילוסטרציה © עידו ארז
 
זוהי לא הפעם הראשונה בה אנו עדים לאלימות קשה בין בני נוער. לא מזמן שמענו על מקרה שבו תלמידות מלוד גררו באלימות חריפה תלמידות מתל אביב מהמקלחות במהלך גדנ"ע. גם בסוף שנת הלימודים הקודמת, מקרה דומה אירע בגדנע בשדה בוקר. תלמידים סיפרו, שבתוך הבסיס הרגישו כמעט כמו בפיגוע. שלוש בנות תכננו לרצוח ילדה מכיתתם, לאחר שקיללה את אחות של אחת מהבנות. את הראיות הן תכננו להעלים (שזוהי עבירה פלילית בפני עצמה), בהשראת הסדרה הפופולרית גאליס. 
 
כמו כן, במקרה דומה לפני קצת יותר משנה  נער רצח את חברו בליל שישי בפתח תקווה, במהלך ויכוח רומנטי, על ליבה של נערה. הנרצח כלל לא היה קשור לוויכוח. ביום שלאחר הרצח בתי הספר בעיר קיימו מערכי שיעור מיוחדים בנושא. 
 
תגובות