המחאה מתחילה: בית ספר הנדסאים בהרצליה כבר מפגין. צילום: איתמר אביב

המחאה מתחילה: בית ספר הנדסאים בהרצליה כבר מפגין

לא מוכנים לוותר. בבית ספר בהרצליה ביטלו את הטיול "מסע ישראלי" שתלמידי בית הספר התכוננו אליו, התלמידים החליטו לא לוותר ויצאו להפגין "אנחנו מוחים וצועקים את צעקת כלל התלמידים ולא רק את צעקתנו", אומרים התלמידים

תלמידי תיכון הנדסאים בהרצליה, לא מוכנים לוותר וכבר מתחילים במאבק. היום (ה׳), במקום להגיע ליום לימודים רגיל, הם הגיעו לבית הספר אך לא נכנסו לכיתות, ובמקום ללמוד הם ישבו בחצר עם אוהלים ושקי שינה, כדי להפגין ולמחות. "אנחנו מוחים וצועקים את צעקת כלל התלמידים ולא רק את צעקתנו", אומרים התלמידים. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

לאחר שחזרו מהחג, גילו התלמידים כי הטיול "מסע ישראלי" אליו הם כבר החלו להתכונן, מבוטל בעקבות עיצומי המורים שמוביל ארגון המורים. כזכור, מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה על שביתה ב-14.1.15 אם משרד החינוך וארגון המורים לא יגיעו לפשרה, אך בבית הספר החליטו לא לחכות, וכבר היום לצאת ולהפגין. 

© איתמר אביב

"אנחנו מוחים נגד החלטה להשבית את הטיולים השנתים", מספר איתמר אביב, ממובילי המחאה בתיכון. "אנחנו לא נגד המורים אנחנו נגד הדריכה עלינו ואנחנו בעד להגיע להסדר כמה שיותר מהר. אנחנו מאמינים שהטיולים עם המשך ישיר ללימודים הרציפים ואנחנו נגד ההחלט לבטל אותם. אנחנו מוחים כדי לזרז את התהליכים בין משרד החינוך לארגון המורים ואנחנו רוצים לצאת לטיול אליו חיכינו כל כך הרבה זמן ואין מועד חלופי".

סרטון מהמחאה בבית הספר
 
© איתמר אביב
 
לטיול יצאנו? ארגון המורים שוב מבטל את הטיולים
עומרי גורן ושנהב דעבול
לפני חנוכה הודיע ארגון המורים כי לאחר החג לא ייצאו המורים לטיולים שנתיים ואף לא ימלאו טפסים בנושא. התלמידים תומכים במורים, אבל לא חושבים שהמאבק צריך להיות על חשבונם ומתכננים להיאבק

באופן מפתיע, התלמידים טוענים שהם מקבלים את תמיכת בית הספר: "אנו חשים רוח גבית מצד גורמים בבית הספר, והמחאה שלנו היא תוצאה של ערכים שקיבלנו גם בבית וגם בבית הספר". 

בנוגע לעובדה שאולי הם עושים זאת כדי סתם להבריז מהלימודים הם אומרים: "יש כאלו שאולי סבורים שמחאה כזאת היא הזדמנות שלא להיכנס לכיתות וללמוד, אבל אנחנו חושבים שטיולים הוא אמצעי לימוד לא פחות חשוב". 

אופן המחאה הזו מזכיר מאוד את המחאה שהתקיימה לפני שנה. גם אז היא הייתה בעקבות ההחלטה של אותו ארגון לבטל את הטיולים השנתיים. נושא המחלוקת בין משרד החינוך לארגון המורים היה על רפורמת "עוז לתמורה" ו"אופק חדש" המיושמים במקביל בבתי ספר שש שנתיים. בניגוד למחאה בתיכון זה, בשנה שעברה המחאה התחילה מדף שהוקם בפייסבוק, וצברה תאוצה. תלמידים הפגינו בהפסקות עם אוהלים בתוך בית הספר, ותוכננה שביתת תלמידים, שהתבטלה לבסוף.

© צילום מסך מהפייסבוק
תגובות