ההפגנה אתמול: "לא מוכנים לשלם על סכסוכים של אחרים". צילום: מור שקל

ההפגנה אתמול: "לא מוכנים לשלם על סכסוכים של אחרים"

להפגנה אתמול בירושלים הגיעו מאות בני נוער מכל רחבי הארץ, כולם קראו לראש הממשלה להתערב בעיצומים. "מגיע לנוער שייצגו אותו" אמר אחד ממארגני המחאה. כתבתנו מור שקל הייתה שם, שמעה את הקולות בשטח ושוחחה עם מארגני המחאה.

כ-400 בני נוער נפגשו אתמול בכיכר ספרא בירושלים בצעדת המחאה נגד ביטול טיולים . ההפגנה יצאה מכיכר ספרא והסתיימה במחוץ לביתנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפני כשבועיים, לאחר שנודע שהטיולים השנתיים בוטלו, מועצת הנוער הארצית הודיעה על צעדת המחאה ואף יום שביתה בתאריך 14.1 אם עד אז כמובן לא יבוא פתרון. המחאה התחילה בבית ספר בהרצליה והמשיכה אתמול. תלמידים הגיעו מכל קצוות הארץ, החל מאשדוד, חיפה , אשקלון, באר שבע תל אביב , עמק יזרעאל ואפילו מאילת. נראה היה כי ההפגנה התנהלה באופן מסודר ודמוקרטי.

במהלך ההפגנה סיסמאות רבות הושמעו מקולות המיקרופונים והמגפונים, כמו "ביבי תתעורר שהגב לא יישבר " , "לטיול יצאנו, כלנית מצאנו, ואז התעוררנו מהחלום", "פה פה פה לא יוצאים מפה", "אנחנו לא קלף מיקוח" ,"לא מוכנים לשלם את המחיר על סכסוכים שלא שלנו".

תלמידי בית ספר בויאר כתבו שני שירי מחאה. אחד מהם על הלחן של השיר המצליח "דרך השלום" של הזמר פאר טסי. בני הנוער הרבים שהגיעו למקום היו מלאי מוטיבציה וחדורי מטרה. הם צעקו סיסמאות שלא מבישות אף מחאה שהייתה פה עד היום.

 

מודעות אבל בהפגנה
מודעות אבל בהפגנה © מור שקל

 

גל יוסף יושבת ראש מועצת הנוער הארצית שוחחה עם פרוגי על המחאה.

איך את מרגישה עם כמות האנשים שיש פה?

"וואו זה מדהים. זה באמת רק מראה כמה כוח רצון יש לנו בתור בני נוער, ואנחנו צריכים לדעת לנצל אותו ולהתאחד, במיוחד בזמן הזה, ולעמוד מול משרד החינוך. לעמוד מול ארגון המורים הארצי ולדרוש פתרון, כי לא הגיוני שהמחאה הזאת, העיצומים של המורים, באים על הגב שלנו. אנחנו פה בשביל לדאוג לתלמידים וזה מה שאנחנו עושים".

את חשבת שהמחאה תגיע לממדים כאלה?

"כן, אני מאוד מאמינה בכוח של הנוער באמת ואני יודעת שאם זה משהו וזה משהו שחשוב לנו ואנחנו גם ראינו את זה בשנה שעברה היה משהו שהוא חשוב לנו ופוגע בנו וכואב לנו ואנחנו קוראים לנוער להתאחד אז הוא עושה את זה ואנחנו ראינו שאפילו לא היינו צריכים להשבית לימודים שנה שעברה ומה שביקשנו קרה ואני מקווה שגם השנה אנחנו לא נצטרך להשבית לימודים ואני מקווה שזה לא יצטרך להיות כל שנה  ושהפעם יבינו שאנחנו לא מוכנים להיות קלף מיקוח אנחנו לא מוכנים שהעיצומים יהיו על הגב שלנו".

כשבאת לפה אהבת את מה שראית?  

 "מאוד, התרגשתי, האמת מאוד פחדתי כי אני ידעתי שקר ושצפוי מזג אוויר לא משהו בירושלים ואנחנו תכננו אוטובוסים מכל הארץ והיו כמה שביטלו ונורא נורא פחדתי אבל הגעתי לכאן ונורא נורא התרגשתי כי ראיתי את הכמות של בני נוער עם השלטים שאכפת להם והחולצות של הטיולים שנתיים וזה רק מחזק את ההרגשה שיש לנו אחלה נוער".

 

לטיול לא יצאנו? © מור שקל

אופק ברוך אחד ממארגני המחאה סיפר על תחושותיו באירוע זה. "את האמת שזה דיי מרגש , זה מראה כמה שהנוער שלנו פעיל וכמה שאנחנו אקטיבים לממש את זכויותינו , אני חושב שבאמת הגיע הזמן לקחת את העניינים לידיים כמו שהסלוגן שלנו אומר ולטפל בעניין להעביר את זה הלאה שיטפלו בסוגיה שבין ארגון המורים לבין משרד החינוך ויפתרו העיצומים ככה שכולנו נזכה אנחנו נקבל בחזרה את הטיולים ואת הפעילויות החברתיות ארגון המורים יקבל את הדרישות שלו כפי שראוי ומשרד החינוך יגיע להחלטה וביחד עם ארגון המורים יגיעו להסכם שמקובל בין שני הצדדים"

אורן שבת יושב ראש מועצת הנוער העירונית-ירושלים ואחד ממארגני המחאה סיפר גם הוא על המחאה. 

איך התחיל בעצם הרעיון של להפגין?

"כמה חברה מבית ספר בויאר בעיר, וביחוד אייל בן שחר, הרגישו שזה נושא שממש נוגע ומדבר אליהם. הם הרגישו שהגיע הזמן לפתוח את הפה ולהראות שלנוער יש דעה והוא לא מפחד להילחם על הזכויות שלו. הנקודה הזאת לא נגעה רק בהם אלה גם בהרבה חברה מרחבי העיר והארץ ובינהם גם אני."

© צילום: מור שקל

איך זה לבוא לכיכר ולראות כל כך הרבה בני נוער עם אותה מטרה?

"זה מדהים. זה גורם לך להבין כמה נוח יש לך כשאתה מתאגד וכמה לבני הנוער אכפת והם מוכנים לפעול , בתור יו"ר מועצת הנוער העירונית זה נותן לי הרבה מוטיבציה לפעול, אני מרגיש שיש נוער באמת איכותי שמגיע לו שייצגו את הדעות שלו וילחמו על המעמד שלו."

תגובות