יום המעשים הטובים: בני נוער מתנדבים ברחבי הארץ. צילום: יפית לוי ומתן בן גיגי

יום המעשים הטובים: בני נוער מתנדבים ברחבי הארץ

לכבוד יום המעשים הטובים מאות בני נוער יצאו להתנדב ברחבי הארץ. אחד התלמידים שהתנדב אמר לפרוגי: " חשוב לפעול ולתרום ביום הזה, כל אחד לפי יכולתו". צפו בפעילויות השונות שלהם

יום זה מצוין מדי שנה החל משנת 2007 ומעלה אתה מעשים הטובים לראש סדר היום הציבורי בישראל ובעולם, אשר בו כולם שותפים: נשים, גבירים, מבוגרים, בני נוער, ילדים, מאמיני כל הדתות, וכולם מתלכדים כגוף אחד, למטרה המשותפת של עשיית טוב למען האחר והסביבה. כמו שאנחנו כבר יודעים, בני הנוער בחברה הישראלית בעלי יכולת השפעה רחבה במעשיהם, רבים מהם תורמים ביום זה במסגרות שונות ומגוונת. לכן החלטנו להביא את הסיפורים שלכם מהיות המיוחד הזה.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

"הלכנו ביחד כל הכיתה מביה"ס למועדונית של ילדים קטנים שנמצאים שם בשעות הצהריים, צבענו, סידרנו וקישטנו להם את הקירות, ומיינו גם את כל המשחקים והצעצועים השונים" מספרת אורן טוב, תלמידת כיתה י', שהתנדבה במסגרת בית הספר במועדונית. "בזמן שהיינו שם הייתה הרגשה מהנה וממלאת באופן אישי של כל אחד מאתנו, מעבר לכך גם התגבשנו ככיתה. יש המון חשיבות ביום הזה, כי ביום זה אנחנו עושים משהו שהוא שונה משאר הימים בשנה, ופועלים בשביל אחרים שלהם קצת יותר קשה או חסר להם". 

© אורן טוב
© אורן טוב
גם משה שושן התנדב במסגרת יום המעשים הטובים: "הלכנו לביה"ס רננים, בית ספר המיועד לילדים בעלי צרכים מיוחדים, וחלק מהם גם חניכים שלנו בכנפיים של קרמבו, וביחד בנינו פינת ישיבה בחצר של בית הספר שלהם, דיברנו איתם, ושיחקנו יחד איתם וגרמנו להם להנאה. הרגשתי שאני עושה משהו ולא סתם יושב בבית, חשתי סיפוק ענק שאני עושה משהו ללא תמורה".

"אני לא מתנדב רק ביום המעשים הטובים, אני מתנדב כל השנה פעם בשבוע בכנפיים של קרמבו, התנועה דוגלת בעזרה בצורה חברתית לילדים בעלי מוגבלויות, אנחנו עוברים איתם פעולה כמו חברים, והמטרה היא שהם יצאו, יפגשו חברים ויפתחו יותר חברתית, כי זה שיש להם בעיה קטנה זה לא אומר שהם לא יכולים. החשיבות של היום רבה, חשוב לפעול ולתרום ביום הזה, כל אחד לפי יכולתו. אבל בשביל מעשים טובים לא צריך יום מיוחד צריך לעשות מעשים טובים כל יום וכל פעם שאפשר ויש הזדמנות", מוסיף משה.

"במסגרת המד"צים עשינו פעילות נחמדה לכיתה התקשורתית בכיתה ז' בבית הספר שלי", מספרת נטע אוצר, תלמידת כיתה ט' בפתח תקווה. "הרגשתי טוב, הם היו ממש נחמדים, והרגשתי שהם נהנו מהפעילות וזה גרם לי לטוב. לדעתי, זה יום של ריענון זיכרון לאנשים לעשות מעשים טובים, זה חשוב אבל לא דווקא רק באותו היום אלא כל הזמן".

גם מועצות התלמידים והנוער ברחבי הארץ היוו חלק ניכר ממארגני הפעילויות לכבוד יום המעשים הטובים, והשקיעו מאמצים ניכרים בארגון פעילויות במשך היום.

מועצת הנוער של בת ים איגרנה מכירת מוצרים כגון בגדים, משחקים וספרים (שחלקם הגדול חדשים) בחמישה שקלים שכל הכנסותיה מועברות לתרומה לנוער בסיכון. האירוע המאורגן כלל שלל פעילויות חינמיות כגון דוכן צמות, איפור, צביעה לילדים ועוד. האירוע נחתם בהצגה בשילוב סנדא לבני נוער על נושא ההתבגרות ועל הטרדות מיניות, ללא כל תשלום. 

© יפית לוי ומתן בן גיגי
© יפית לוי ומתן בן גיגי

במועצת הנוער של נתניה אירגנו במיוחד ובמשך כל שבוע המעשים הטובים ״פרלמנט ילדים״ - נציגות ילדים בגילי בית הספר היסודי, דמויית מועצת הנוער, בה משתתפים נציגים מרחבי העיר. חברי מועצת הנוער העירונית הנחו אותם לבצע פרויקטים מיוחדים ברוח המעמד, שבסופו של דבר מכוונים אותם לייצוג הראוי של שכבת הגיל שלהם בעיר.

במועצה העירונית של העיר הרצליה מספרים כי רוב בתי הספר שבעיר שיתפו פעולה עם ארגון ״גדולים מהחיים״ לכבוד היום - בין היתר דרך מכירת מוצרים בהנחה והגרלות כשהמטרה הסופית היא איסוף כספים למען חולי סרטן. אחת מחטיבות הביניים שבעיר אספה כתשעה עשר אלף שקלים.

תיכון ״היובל״ שבעיר קיים פעילות ששמה ״סטריט סטור״ - פרויקט עולמי שבמסגרתו תלמידי התיכון אספו בגדים רבים במשך כמה חודשים, אותם הם בחרו בחינם לכל המבקש בארבע עמדות שונות ברחבי העיר, בשיתוף פעולה מלא עם מועצת התלמידים והנוער של העיר.

© תלמידי תיכון היובל

 

 
תגובות