חברו הטוב של האדם: מחקר מוכיח למה אנחנו אוהבים כלבים. צילום מסך מהאינסטגרם

חברו הטוב של האדם: מחקר מוכיח למה אנחנו אוהבים כלבים

לא סתם כלבים נקראים "חבריהם הטובים ביותר של בני האדם". מחקר חדש נותן תשובות לשאלה: למה אנחנו כל כך אוהבים כלבים?

אם אי פעם הייתם בעלי כלב, אתם בטח יודעים למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים על הכלב שהוא "חברו הטוב של האדם". אנחנו אוהבים כלבים כי הם לא שופטים אותך על בחירתך בבחורים או בחורות, ואינם שופטים אותך כשאתה זולל פיצה וגלידה בפיג'מה מביכה בזמן שאתה לבד בבית, הם אף פעם לא היו מדברים עלייך מאחורי הגב שלך (בעיקר בגלל שהם לא יכולים, פשוטו כמשמעו) ובקיצור מושלמים!

עוד במדור החדשות של פרוגי:

© צילום מסך מהסרט "הייפיפיה והיחפן" 

הידעתם שאתם משחררים הורמנים בזמן הליטוף? 

ישנו הורמון הנקרא "אוקסיטוצין", הורמון זה גם נקרא "הורמון האהבה", הוא זה שגורם יצירת האמון הבין-אישי והחברתי אצלנו. הוא זה שגורם לאם לחבק את בנה לראשונה כשהוא יוצא לעולם, והוא זה שגם גורם לנו לאהוב את הכלבים שלנו. הורמון זה משתחרר אצל נשים וגברים בזמן אורזמה, או על פי המדענים, בזמן שאתם מלטפים כלב. 

© טמבלר

למה אז הקשר שלנו כזה חזק? 

ואם עוד לא התרשמתם ממנו, לא רק אנחנו משחררים אותו בזמן הליטוף - גם הכלב. בנוסף, החוקרים מוצאים שרק התכרבלות עם חיית המחמד שלך במשך שלוש דקות יכולה לשחרר את ההורמון, מה שעשוי להסביר מדוע בני אדם וכלבים חולקים קשר הדוק כזה במשך אלפי שנים.

© דרור בן נפתלי

האם הם רק מנצלים אותנו לאוכל?

"זה יכול להסביר למה כלבים, בניגוד לזאבים, מעולים בבחירות שלהם. ניתן לראות את זה ביכולת של הכלבים להשתמש בתכונות האנושיות שלנו רק כדי שהם יקבלו ממתק או פינוק כלשהו" מספרת ג'סיקה אוליב, שחקרה במשך שנים במסגרת עבודת הדוקטורט שלה במדעי ביולוגיה באוניברסיטת מונאש את הקשר הזה.  

© טמבלר

אז למה זה קורה?

אם אתם עדיין תוהים איך הם יודעים את זה, קבוצת מחקר רססו בתרסיס לאף לכמה כלבים את ההורמון הזה, וגילה שהם הפכו להרבה יותר קשובים וביצעו פעולות הרבה יותר מהר שהבעלים האנושיים ביקשו מהם.

© חן אביב

(מקור)

תגובות