רוכבים על אופניים חשמליים? תכנית אכיפה יוצאת לדרך. צילום: מוטי קמחי

רוכבים על אופניים חשמליים? תכנית אכיפה יוצאת לדרך

לא מעט בני נוער רוכבים על אופניים חשמליים, ולפני מספר חודשים נכנסו לתוקפן תקנות חדשות בנושא. כעת, מתחילים במשטרה לאכוף את התקנות - ולחלק דוחות לאלו שעוברים עליהן

לא מזמן נכנסו התקנות החדשות, ועכשיו המשטרה מתחילה לאכוף אותן: בתוכנית חדשה שגיבשה המשטרה, ותצא לפועל החל מהשבוע הבא. כחלק מהתוכנית, החליטו במשטרה לפעול בשני מישורים: האחד נגד מייבאי ומשווקי האופניים והשני נגד הרוכבים עצמם.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

© צילום מסך אינסטגרם
קחו לכם גם טיפים
צאו לדרך: 10 דברים שאתם חייבים לדעת לרכיבה על אופניים
מערכת פרוגי
לצערנו, רוכבי אופניים חשמליים רוכבים לעיתים בצורה שמסכנת את עצמם ואת הסובבים אותם. קבלו עשרה דברים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם עולים על האופניים כדי לשמור עליכם ועל הולכי רגל אחרים

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון נכנסו לתוקפן תקנות חדשות בנוגע לרכיבה על אופניים חשמליים. התקנות החדשות כוללות, בין היתר, איסור רכיבה על האופניים החשמליים בקרב בני נוער צעירים מתחת לגיל 14. מעל גיל זה יורשו לרכוב בשבילי אופניים בלבד, הם יחויבו לרכוב עם קסדת מגן על גבי ראשם ותיאסר הרכיבה על המדרכה והכביש. כמו כן, חל איסור שמהירות הנסיעה תעלה על 25 קמ"ש ועל ההספק המירבי של המנוע באופניים החשמליים להיות 250 ואט.

על פי התוכנית, במשטרה ינסו לאתר, כבר בחנויות ובמחסני האופניים, אופניים שלא עומדים בתקן הישראלי. בנוסף, הם יחלו לאכוף את רוכבי האופניים ולתת להם קנסות על עבירות תנועה - ממש כמו כל כלי רכב אחר. כך לדוגמה, על רכיבה על המדרכה ללא שביל ייעודי לרוכבי האופניים, יוכל רוכב האופניים לקבל קנס של עד 500 שקלים. על רכיבה ללא קסדה יוכל לקבל הרוכב קנס של 250 שקלים. 

 
תגובות