שימו לב! שכר המינימום שלכם עולה מהיום. צילום: shutterstock

שימו לב! שכר המינימום שלכם עולה מהיום

תדעו את הזכויות שלכם - החל מהיום עולה שכר המינימום גם של בני הנוער. אור גואטה מהסתדרות הנוער הלומד: "חשוב שמעסיקים, נערים וכל העוסקים בדבר ידאגו שבני הנוער מקבלים את שכר המינימום החדש"

בשורה לבני הנוער העובדים: היום תחל עלייה בשכר המינימום לבני נוער. בתחילת חודש דצמבר האחרון, הסכימו ההסתדרות והמעסיקים בתחילת חודש דצמבר 2014 על העלאה הדרגתית של שכר המינימום עד ל-5,000 ₪ לחודש, בתוך שנתיים. את התיקון לחוק אישרו בתחילת חודש ינואר, מעט לפני יציאת הכנסת לפגרת הבחירות. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

מה זה אומר בעצם? החל מהיום, גם שכר המינימום של בני הנוער עולה. עד גיל 16, שכר המינימום יעמוד על 18.81 שקלים לשעה, מגיל 16-17 20.15 ש"ח לשעה, ומגיל 17-18 22.3 ש"ח לשעה, כפי שמפורט בטבלה: 

עם זאת, עוד לפני העלאת השכר, הוצגו נתונים קשים ביחס לעבודת הנוער בישראל. בסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור הסתדרות הנוער העובד והלומד, עלה כי 70% מבני הנוער בטוחים שהם יודעים מהו שכר המינימום לגילם, אך בחינה קצרה שנערכה בסקר, הראתה שפחות מ-10% יודעים מהו. עוד עלה מהסקר כי כ-40% עבדו מעל 8 שעות ביום, אף על פי שלנוער אסור לעבוד מעבר לכך.

העניין צורם הרבה יותר כשמגלים כי מעל 85% מהם לא קיבלו את השכר שמגיע להם עבור שעות נוספות. פגיעות נוספות שהתגלו היו כי 37% מבני הנוער עבדו אחרי 12 בלילה, דבר האסור על פי חוק. 

© shutterstock

"זה לא סוד שבני הנוער הם מהאוכלוסיות היותר פגיעות בעולם העבודה", אומר אור גואטה מהסתדרות הנוער העובד והלומד, "המצב הוא שמעל 40% לא מקבלים תלושי שכר בצורה מסודרת ויש עדיין אחוזים לא מבוטלים של נערים שבכלל לא מקבלים את שכר המינימום, אם זה באולמות אירועים או אם בעבודות מזדמנות אחרות".

"אני יכול להגיד שהמודעות בקרב בני הנוער לזכויות בעבודה עולה, אבל עדיין מגיעות אלינו אלפי פניות מדי שנה" מציין גואטה, "העלאת שכר המינימום היא ניצחון חשוב לעובדים בישראל, אבל כרגע חשוב שמעסיקים, נערים וכל העוסקים בדבר ידאגו שבני הנוער מקבלים את שכר המינימום החדש".

צפו בסרטון הבא וקבלו עוד מידע על הזכויות שמגיעות לכם:

 
 
תגובות