לא בפה: 8 דברים שכדאי שתרחיקו מחיית המחמד שלכם. צילום: bored panda

לא בפה: 8 דברים שכדאי שתרחיקו מחיית המחמד שלכם

אנחנו אוהבים מאוד לפנק אותם, אבל יש דברים שפשוט אסור לנו לתת לחיות המחמד שלנו לאכול. הכנו לכם רשימה של שמונה דברים שאסור לכם בשום פנים ואופן להכניס לפה של הכלב או החתול שלכם

1. אבוקדו

אבוקדו הוא לא סיכון גדול לכלבים אבל למשל לציפורים כן. באבוקדו ניתן למצוא צמח נקרא פרסין, חומר זה אינו מסוכן לבני אדם אך בכמויות גדולות עלול להיות רעיל לכלבים.  אבוקדו יכול לגרום לכלבים וחתולים להקאות ושלשולים, כך שעדיף להרחיק את זה מהחייה שלכם.

© giphy

עוד במדור החדשות של פרוגי:

2. שוקולד

שוקולד הוא לא רעיל רק לכלבים, גם חתולים יכולים למות משוקולד. שוקולד הוא רעיל מכיוון שניתן למצוא בו תאוברומין, מין תרכובת כימית שנמצאת בצמח הקקאו ולכן נמצאת גם בשוקולד. התאוברומין יכול לפגוע במערכת העצבים, וכן לגרום לפגיעה לבבית עד כדי דום לב. ככל שהשוקולד יותר כהה, כלומר מריר, יש בו ריכוז יותר גבוה של תאוברומין. 

© giphy

3. ביצים חיות

אכילת ביצים חיות זה לא טוב לכלבים מכיוון שניתן למצוא בביצים אלו חיידקי סלמונלה. לחתולים, יכולה להיגרם אף בעיות עור ופרווה. 

© tumblr

4. מסטיק

במסטיקים משתמשים בחומר כימי מיוחד הנקרא אקסיליטול, שאמור להפוך אותו למתוק יותר. כאשר כלבים נחשפים לחומר הכימי הזה, הגוף שלהם מרגיש כאילו רמת הסוכר שלו בדם גבוהה מאוד ולכן משוחרר אינסולין. כתוצאה מכך, יורדת רמת הסוכר בדם לרמות נמוכות מה שמסכן מאוד את הכלב שלכם. 

© tumblr

5. אלכוהול 

תחשוב על כל ההשפעות שיש לאלכוהול על הגוף האנושי. אותם השפעות עלולות להתרחש אם חיית המחמד שלך תשתה אלכוהול, אך בקצב מהיר יותר משום שהם קטנים יותר וחילוף החומרים בגוף שלהם שונה. במילים אחרות, הרעלת אלכוהול יכולה להתרחש עם כמות קטנה יותר של אלכוהול, ולגרום לתרדמת, פרכוסים, או מוות במקרים קיצוניים.

6. קפה

כמו לאלכוהול, גם הקפאין גורם לבעלי חיים תופעות דומות לתופעות על בני האדם. כמו האלכוהול, גם ההשפעה של הקפה מהירה יותר בגלל הגודל הקטן יותר של בעלי החיים מבני האדם. לכן, לחיות המחמד שלכם יכולים להיות תסמינים כמו הקאות, דופק מואץ והיפראקטיביות. 

© tumblr

7. חלב

רוב האנשים חושבים שחתולים דווקא אוהבים חלב, והם אכן אוהבים את הטעם שלו. אבל חתולים הם מבעלי החיים שיותר רגישים ללקטוז. שתיית חלב יכולה לגרום להם לקלקול קיבה ושלשולים - לא הכי כיף לאף אחד מאיתנו. 

8. עצמות בעלי חיים

למרות שאתם אולי חושבים שכדאי לתת לכלבים ללעוס עצמות, זה לא בהכרח בטוח. העצמות האלו יכולות להיות מאוד מסוכנות וקטלניות. שברים מהעצמות יכולים להיות תקועים במערכת העיכול של חיית המחמד שלך  ולנקב או לקרוע את בטנם. יכולות להתפתח מהחור הזה פגיעות פנימיות וזיהום חיידקי, שבמקרה הטוב ייגמר בטיול לווטרינר. 

(מקור)

תגובות