״התלמידים נושאים שוב ושוב את נטל העיצומים״. דוברות המועצה

״התלמידים נושאים שוב ושוב את נטל העיצומים״

מועצת התלמידים והנוער הארצית יוצאת למחאה נגד הפגיעה רחבת ההיקף נגד הפגיעה של ארגון המורים במסגרת העיצומים בכל פעם מחדש: ״למען עתיד בלי פגיעה הסכמים על חשבון התלמידים״

עוד מאבק בתקווה לשינוי: מועצת התלמידים והנוער הארצית יוצאת במחאה כנגד ארגון המורים. המועצה קוראת לבני הנוער להתייצב לצידה ולמחות, על מנת למגר את הפגיעה הישירה במסגרת הסכמים שונים של הארגון ומקפחים אותם, בין היתר דרך איסור השתתפות נרחב בפעילויות חוץ בית ספריות שנכפה על התלמידים, אף על פי שאינם משתתפים ממשית באותם הסכסוכים המדוברים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

כאמור, המאבק המתהווה נובע מהפגיעה בתלמידים במסגרת עיצומי הארגון, שמוסיף לפגוע בתלמידים במסגרת המאבק שלו עצמו כנגד הסדרת האחריות הפלילית של המורים מול משרד החינוך. מועצת התלמידים הכריזה שלא תסכים לפגיעה בתלמידים ״באופן כרוני וחסר התחשבות״, וכי משום שעיצומי ארגון המורים חוזרים ונשנים ללא כל מטרה, תצא המועצה לרחוב ואף תקים מאהל מחאה מתחת למשרדי הארגון, בתקווה למצוא פתרון צודק בדרך שלא פוגעת באף אחד, במיוחד בצד שלא מעורב ישירות בסכסוך. 

© דוברות המועצה

"יצאנו לרחוב כדי לזעוק את צעקת התלמידים שנשארים מקופחים ולא זוכים לפעילויות בית ספריות״, אמר דובר מועצת התלמידים נתנאל בן עמי. ״החד מימדיות שנוצרת על ידי עיצומי ארגון המורים אינה מייצגת את הרוח של מורינו, ועל כן אנחנו מצרים״. בן עמי הוסיף ואמר כי המועצה קוראת ליו״ר ארגון המורים, לרדת אל הרחוב ולשמוע גם את צד התלמידים בסיפור, ״ששוב ושוב נושאים את נטל העיצומים של המבוגרים.״

© דוברות המועצה

כזכור, במהלך השנתיים האחרונות נפגעו התלמידים רבות כתוצאה מעיצומי המורים. גם בשנה שעברה התרחש סיפור דומה, אז התקיימה גם מחאת התלמידים בעקבות ההחלטה של אותו ארגון לבטל את הטיולים השנתיים. המחאה התחילה אז מדף שהוקם בפייסבוק, וצברה תאוצה. תלמידים הפגינו בהפסקות עם אוהלים בתוך בית הספר, ותוכננה שביתת תלמידים, שהתבטלה לבסוף. השנה בה אנחנו מקבלים הודעה על ביטול הטיולים. הטיולים השנתיים בוטלו בעקבות העמדתם לדין של חברי הנהלת בית ספר בארץ, בעקבות טביעתו למוות של תלמיד במהלך טיול שנתי בשנת 2009. המחאה הזאת אף הסתיימה בשביתת תלמידים בחודש ינואר האחרון. 

במסגרת המחאה, המאהל המדובר הוצב אתמול (א׳) מתחת למשרדי ארגון המורים שבדרך מנחם בגין 23 שבתל אביב וישאר שם עד האחד באפריל. ביום ד', תתקיים צעדה ממשרדי הארגון למגדל משרד החינוך. 

תגובות