ארגון המורים מאיים בעיצומים: ״לא נבדוק יותר מבחנים״. צילום: אביהו שפירא

ארגון המורים מאיים בעיצומים: ״לא נבדוק יותר מבחנים״

הנחייה שהוציא ארגון המורים אוסרת עליהם לערוך דוחות סטטיסטים ולבדוק מבחני מיצ"ב, כפי הנדרש. הארגון מוסיף כי במדיה והמורים יוכרחו לבצע את הדו"ח, הוא ירחיב את העיצומים עד לכדי הפסקת בדיקת מבחנים. כל הפרטים והעדכונים -->

מי יבדוק את המבחנים? יו״ר ארגון המורים רן ארז הוציא היום (ב') הנחייה גורפת לחברי הארגון - מורים בבתי הספר העל יסודיים בכל רחבי הארץ, שלמעשה פוטרת אותם בפועל ממיפוי סטטיסטי של מבחנים כפי שהיה נהוג עד עכשיו, מקיום מבחני מיצ"ב ובדיקתם. לדברי הארגון, המטלה החדשה והנוספת, בה על המורים לכתוב דו״ח הסתברות לכל מבחן ומבחן ולהגישו למנהל, יוצרת עומס כבד במיוחד על מורים רבים בשבועות האחרונים, במיוחד במקצוע האנגלית, זאת בנוסף לעובדה שהם עובדים קשה ממילא בבדיקה וקביעת הציונים הרגילה של בחינות.

טור דעה
ארגון המורים, נמאס מהניצול הציני שלכם
עומרי גורן
ארגון המורים הודיע על ביטול הטיולים השנתיים, שוב. עומרי גורן חושב שהסיבה הפעם היא שטותית מתמיד, ושנמאס שמנצלים את התלמידים בצורה צינית כדי להשיג מטרות פוליטיות. טור דעה

בנוסף, כך טוען הארגון בהוראה שפרסם, "כאשר מדובר במיצ"ב חיצוני, משרד החינוך נוהג להעביר את המבחנים לבדיקה חיצונית בתשלום, וכאשר מדובר במבחני מיצ"ב פנימיים המורים צריכים לעשות זאת חינם".

עוד במדור החדשות של פרוגי:

הארגון הוסיף ואיים שבמידה ותהליך המיפוי המדובר יכפה על המורים במסגרות החינוך ברחבי הארץ, הם לא יהססו להחריף את העיצומים, שיכללו בין היתר התנערות מבדיקה כללית של מבחנים באופן כללי, דבר היכול לפגוע קשות בסדר התקין של ההיבחנות, בראש ובראשונה במבחני הבגרות.

איך זה נגמר פעם קודמת?
בית המשפט קבע: עיצומי ארגון המורים יופסקו
עומרי גורן
בית הדין הארצי לעבודה פסק לטובתם של ארגון ההורים ומועצת התלמידים והנוער הארצית, והוציא צווי מניעה נגד עיצומי ארגון המורים ועל החזרת הפעילויות החוץ בית ספריות והטיולים השנתיים

"אין שום סיבה לבצע את העבודות הנוספות ולהיענות לדרישות הנוספות של משרד החינוך, מפקחים ומנהלי בתי"ס בכל מה שנוגע למבחני מיצ"ב ומיפוי מבחנים" כותב ארז. "אם הדברים לא ייפסקו לאלתר, ובידי משרד החינוך להפסיק אותם, ניאלץ לנקוט את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו."

״המטלה הזו היא מטלה נוספת שלא הייתה עד עכשיו״. אמר רן ארז, לערוץ הראשון ביום ד׳ האחרון. ״אם הדבר לא יעזור וימשיכו ללחוץ על המורים ולאלץ אותם להמשיך לפעול, אנחנו נחריף את העיצומים״.

אומנם אין כרגע שר חינוך מכהן, אך הארגון טוען שזו לא בעיה: "גם בתקופה שאין שר מכהן במשרד החינוך והתיק נמצא בידי ראש הממשלה, מנכ"לית המשרד יכולה לשחרר את העומסים התלויים על גבי המורים בהוראות מנכ"ל".

זוהי לא הפעם הראשונה שהארגון מאיים בעיצומים. רק לפני שלושה חודשים שבתו כחצי מיליון תלמידים בכל רחבי הארץ במחאה על עיצומי ארגון המורים בכל הנוגע לאחריות הפלילית בטיולים שנתיים, דבר שהוביל לביטול פעילויות חוץ בית ספריות מצידם, ופגע באופן ישיר בתלמידים. אז, כזכור השביתה הצליחה וארגון המורים חויב להמשיך ולקיים את הטיולים בפסיקת בית משפט.



תגובות