התלמידות ממשיכות למחות: מכנסיים קצרים - מחאה ארוכה. צילום: עמית מאירי

התלמידות ממשיכות למחות: מכנסיים קצרים - מחאה ארוכה

מפסיקים לשתוק וממשיכים עם מעשים: מחאת המכנסיים הקצרים תופסת תאוצה גם בחטיבת השרון ברעננה. המחאה מקבלת חיזוק מפתיע - גם מורות מגיעות לבית הספר במכנסיים קצרים

"אנו תלמידי חטיבת השרון ברעננה התחלנו בימים האחרונים מחאה בעניין המכנסים הקצרים", כך מספר לפרוגי אלון דיאז דנסס תלמיד כיתה ט' שיזם את המחאה. "אנחנו לא מתעסקים בנושא הזה רק כי 'חם לנו' או רק כי זה נשמע מגניב למחות נגד משרד החינוך, אלה כי באמת אכפת לנו".

עוד במדור החדשות של פרוגי:

המחאה התחילה להודות לאלון, שעלה ארצה לפני כ-3 שנים מארגנטינה. אלון חש מחויבות להרגיש חלק מהחברה הישראלית, ועל כן עניינים אלו בוערים עבורו וחשוב לו להשפיע ולהוביל לשינוי. אמנם המחאה בחטיבת השרון התחילה רק לפני 3 ימים, אך היא הספיקה לזכות לתמיכה עצומה.

"כמעט כל השכבה ובית הספר באו עם מכנסיים קצרים, הם הבינו את המשמעות של שוויון בקטע מגדרי בין בנים לבנות ואל סתם באו עם מכנסיים קצרים, אפילו חלק מן המורים הגיבו והביעו תמיכה במעורבות שלנו ובדרישתנו לשוויון" מספר לנו אלון. בכוונתם של תלמידי חטיבת השרון להרחיב את המחאה, לשלוח מכתב לשר החינוך ולהמשיך לדרוש את זכות השוויון בחברה שלנו.

"אנחנו הנוער של היום, אנחנו העתיד של המדינה ושל החברה הישראלית. חובתנו לפעול נגד כל הפליה וגזענות, על כל רקע ובכל מקום במדינה. מכנסיים קצרים מסמלים הפליה על רקע מיני בקרב התלמידים ובני הנוער, אנו לא מוכנים לשתוק! באנו לשנות ונשנה את המציאות שלנו. לא להפליה בין בנים לבנות!".

המחאה קיבלה השבוע גם תמיכה מגורמים מפתיעים. מורה מתיכון אחר בארץ החליטה להגיע לעבודה במכנסיים קצרים לאות הזדהות עם המאבק. כך היא כתבה בפוסט:

Ilil Kofler בוקר טוב. החלטתי ללכת היום לעבודה בבית הספר במכנסיים קצרים, גם כי הגיע הזמן לעשות כביסה, אבל בעיקר כדי להר...

‎Posted by ‎מפסיקות לשתוק-נלחמות למען החופש והשוויון‎ on‎ יום שלישי 2 יוני 2015

כזכור, בעוד כשבועיים מתוכננת הפגנה מול הכנסת בנושא. במהלך השבוע התפרסמו ברשת ובעמוד הפסייבוק "מפסיקות לשתוק, נלחמות למען החופש והשיוויון" עשרות סיפורים בנושא. נערה אחת סיפרה: "היום היה לי מיצ"ב במתמטיקה וכשבאתי עם מכנס שהוא קצת גבוה מהברך לא נתנו לי להיכנס למבחן ואמרו לי לעשות מועד ב' בטענה שזה ״חשוף״ מדי ושרואים לי את הברך". נערה נוספת שיתפה במגוון המשפטים שהמורים בבית הספר שלה מעירים לה: "בבית הספר שלנו מורים מרשים לעצם לדבר אלינו בזלזול ובהשפלה בכל הנוגע ללבוש. במהלך היום אנו שומעות משפטים כמו: "שכחת לשים מכנס היום?" , " למה הגעת עירומה היום?" , "את קונה בגדים בשילב?", "ככה מתלבשים למועדוני חשפנות" , "היא כנראה שכחה להתלבש היום", "הבגד ים שלי ארוך יותר מהמכנס שלך" ועוד משפטים רבים אחרים. אנחנו לא רק מבקשות אלא דורשות לקבל את הכבוד שמגיע לנו בתור בני אדם. אף אחד לא היה מוכן שידברו ככה אל הילד שלו!". 

תגובות