בלי מזגן, במטוס לוהט: התעלפו בדרך לפולין. צילום: אלון פלץ

בלי מזגן, במטוס לוהט: התעלפו בדרך לפולין

כמה נערים התעלפו, אחת פונתה באמבולנס ואחרת נזקקה לטיפול באסטמה - זה מניין הנפגעים בקרב בני נוער שנתקעו במשך כשעתיים במטוס בנתב"ג. "היה חם ולא הצלחנו לנשום, בשלב מסוים כולם פשוט עזבו את המטוס וירדו"

עשרות בני נוער מערד ומחיפה שהיו הבוקר (יום ב') בדרכם לביקור בן שבוע בפולין היו תקועים במשך יותר משעתיים במטוס של החברה הפולנית "אנטר אייר" בנמל התעופה בן גוריון, זאת מבלי שבמטוס הופעל מיזוג ותוך שכמה מהם חשים ברע. אחת הילדות איבדה את הכרתה ופונתה מהמקום באמבולנס, כמה נערים נוספים התעלפו אך לא נזקקו לטיפול, ונערה אחת נזקקה לטיפול נגד אסטמה. רק כעבור כמעט שמונה שעות המריא המטוס בדרכו לקטוביץ.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

"במטוס לא פעל מיזוג אוויר", סיפרה אלון פלץ, בת 17 מערד. "הטייס ניסה כמה פעמים להתניע את המטוס, אבל ללא הצלחה. התברר שהייתה לו תקלה. כל אותו הזמן היינו במטוס והיה ממש ממש חם. אנשים פשוט לא הצליחו לנשום. ילדות התחילו להתעלף. ביקשו מהצוות מים, אבל הצוות לא עשה שום דבר".

© אלון פלץ

פלץ הוסיפה וסיפרה כי בשלב מסוים פתח צוות האוויר את דלת המטוס. "כמה מהילדים עמדו על המדרגות כדי לנשום ואז כולם פשוט עזבו את המטוס וירדו לרחבה שלפניו", סיפרה, והוסיפה כי אחת מהילדות שהתעלפו קיבלה במקום טיפול רפואי ואז פונתה באמבולנס. מאוחר יותר היא חשה בטוב, והוחזרה לטיסה.

"אנשים רצו ללכת לשירותים ולא נתנו להם", הוסיפה תלמידת התיכון. "אנשים התייבשו מחוסר מים ולאף אחד לא היה אכפת. הגיעה לפה משטרה ומנהל תורן של נתב"ג ואז לקחו אותנו בהסעה לשירותים. אחר כך אמרו לנו שאנחנו צריכים לחזור למטוס, כי עומדים להמריא".

© אלון פלץ

נציגי חברת התעופה הפולנית בישראל הסבירו כי במקור הטיסה אמורה הייתה לצאת מאוחר יותר והיא הוקדמה. לדבריהם, המטוס הגיע מאוחר לנתב"ג, ונחת בשעה שנמל התעופה כבר היה סגור להמראות.

"בפועל בשלב שבו ניתן היה לצאת לטיסה אכן הועלו כולם למטוס, אבל אז הייתה תקלה וההמראה נדחתה", מסרה החברה. "נכון שהמטוס היה סגור עם אנשים בפנים, ונכון שהם ישבו במטוס בלי מזגן, אבל הוא היה אמור להמריא וכשהתברר שיש תקלה אף אחד מצוות השירות הקרקעי לא נתן הוראה לפנות אותו".

תגובות