יותר תגבורים, יותר מורים: תוכנית בנט לחיזוק המתמטיקה. צילום: שנהב דעבול

יותר תגבורים, יותר מורים: תוכנית בנט לחיזוק המתמטיקה

אחרי שקבע כי הירידה במספר מסיימי 5 יחידות מתמטיקה מהווה איום אסטרטגי, מציג שר החינוך את התוכנית לחיזוק לימודי המקצוע. על הפרק: יותר שעות תגבור, הכפלת מספר המורים ומגמה של שישה תלמידים. הנשיא לשעבר פרס גויס לקמפיין. והעלות? 75 מיליון שקלים

"האיום של לימודי המתמטיקה הוא איום אסטרטגי, ולאיום אסטרטגי יש צורך בתוכנית לאומית". שר החינוך נפתלי בנט הציג הבוקר (יום א') את התוכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה. במסיבת עיתונאים בלשכתו בירושלים פרש השר את היעדים והפעולות של התוכנית וציין כי "בתוכנית הלאומית למתמטיקה הילד גם יחזק את עתידו וגם יעזור לעתידה של מדינת ישראל". עלות התוכנית תהיה 75 מיליון שקלים, שיגיעו מתקציב שכבר אושר על-ידי משרד האוצר לטענת משרד החינוך. 

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

במסגרת התוכנית המדוברת יתווספו 15 אלף שעות הוראה ותגבור במתמטיקה, מספר המורים המלמדים 5 יחידות לימוד מתמטיקה יוכפל בתוך ארבע שנים מ-1,000 ל-2,000 ותתאפשר לראשונה פתיחת מגמת לימוד המונה שישה תלמידים בלבד.

תחת הכותרת "לתת לעצמך, לתת למדינה – לתת חמש", שב והדגיש השר בנט כי לפי התוכנית יוכפל מספר התלמידים הניגשים לבגרות ב-5 יחידות לימוד במתמטיקה ל-18 אלף. עוד נמסר כי ייפתחו במסגרת התוכנית כ-100 מגמות לימוד חדשות ל-5 יחידות לימוד במתמטיקה.

בנוסף הוחלט כי בפעם הראשונה יאפשר משרד החינוך לכל התיכונים בארץ ללמד 5 יחידות לימוד מתמטיקה. לדברי השר בנט, "נגמרו הימים שילד רצה לגשת לבגרות של חמש יחידות, אבל בשל מקום מגוריו הוא לא היה יכול". במשרד החינוך החליטו להגדיל את הבונוס במקצוע ולפיכך נקבע כי כל תלמיד שייבחן ב-5 יחידות לימוד מתמטיקה יזכה ב-30 נקודות בונוס בחישוב ציוני הקבלה לאוניברסיטאות.

בנט אמר עוד כי "גילינו שיש מאות בתי ספר שאם ילדה רצתה לעשות בהם חמש יחידות מתמטיקה – לא הייתה מגמה. אז מהשנה, בכל בית ספר ללא קשר לכמות הילדים – תהיה מגמת מתמטיקה. אנחנו גם מוסיפים 15 אלף שעות הוראה במתמטיקה כדי לתת את הטיפול האינדיווידואלי לכל ילד, להראות שהוא יכול. אנחנו גם מגדילים משמעותית את הסבת המורים למתמטיקה, וגם נגייס הייטקיסטים". בבתי ספר שבהם לא ניתן יהיה לפתוח מגמה של שישה תלמידים, הלימודים ייעשו באמצעות התיכון הווירטואלי - למידה מרחוק.

השר בנט קרא אל הדגל את נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס לטובת קמפיין עידוד מוטיבציה ללימודים מוגברים. לצורך כך יגויסו 500 אנשי הייטק מצטיינים שיסייעו למורים וילוו את התלמידים לאורך כל שנת הלימודים. בנוסף, כ-20 מורים מובחרים יובילו 200 מורים בקהילות למידה. לפי משרד החינוך, המטרה היא ליצור גאוות יחידה שבה מורים מצטיינים מסייעים למורים חדשים בידע ובפיתוח המקצועי.

הנשיא לשעבר פרס, שהצטלם לכמה סרטונים בנושא, אמר כי "מדינת ישראל התברכה בכישרונות המסוגלים להגיע לגבהים בלתי צפויים אך הם חייבים טיפוח. אסור להשלים עם מצב שבו במדינת ישראל ילדים שיכולים ללמוד חמש יחידות בגרות בבתי הספר לא יעשו זאת בשל מחסור באמצעים. גירעון כספי ניתן לתקן מאוחר יותר - גירעון חינוכי אינו ניתן לתיקון".
 
פרס אמר עוד כי "ישראל היא סמל הסטארט אפ ניישן, אך לא לעולם חוסן. סטארט אפ ניישן אינו מהלך חד פעמי - לא ניתן לקנות מצוינות מדעית פעם אחת ודי. על מנת שנעמוד בתחרות הגלובלית אל מול השווקים הבינלאומיים, המדינה חייבת להשקיע את המרב כדי לאפשר לתלמידיה מדע מהשורה הראשונה. מקצועות המדעים והטכנולוגיה נשענים על מתמטיקה, ולכן, קידום הלימודים וחתירה נמרצת למצוינות מדעית הם הכרח קיומי ואינטרס עליון לעתידה של ישראל".
תגובות