שביתה בבתי הספר העל יסודיים בירושלים. צילום: גיל יוחנן

שביתה בבתי הספר העל יסודיים בירושלים

לאחר שאיים בשביתה כבר מאתמול, החליט ראש עיריית ירושלים ניר ברקת להשבית מחר (ה') את הלימודים בכל בתי הספר העל ייסודים בעיר, זאת במחאה על היעדר תקציב לאבטח יום לימודים מלא במוסדות העיר

היום (ד') חזרו התלמידים מחופשת החג, אך שהותם בבית הספר כלל אינה בטוחה. האבטחה בבתי הספר מעשית רק עד השעה אחד וחצי זאת בשל היעדר מימון מצד הממשלה, אך תלמידים רבים לומדים מעבר לשעה זו ללא אבטחה. בירושלים, שסופגת פיגועים רבים יום אחרי יום, החליטו להשבית את הלימודים במחאה על כך.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

ראש העיר וארגון ההורים העירוני הודיע על שביתה מחר (ה') בכל בתי הספר העל ייסודים (ז'–יב'), עד שמשרדי האוצר וביטחון הפנים לא יסדירו תקציב מלא לאבטחת כל יום הלימודים בירושלים. "חיכינו זמן רב מדי למתן מענה תקציבי לאבטחת ילדי העיר", אמר ברקת. במציאות הקיימת היום כל עיכוב נוסף מהווה הפקרה של ילדינו. האיומים הביטחוניים לא מסתיימים בשעה 13:30, ולכן זה מגוחך לשחרר את המאבטחים כל עוד הילדים נמצאים במוסדות החינוך". יו"ר ארגון ההורים בירושלים, פז כהן, הוסיף כי "אנחנו מבקשים הגנה מינימלית לילדינו – מבוגר אחראי ומיומן בכניסה לכל מוסד חינוך לאורך שעות היום. אם חס וחלילה יקרה אסון, התקציב שיועבר לנושא יהיה גדול פי כמה. אז למה מחכים?".

לא ילמדו מחר
לא ילמדו מחר © shutterstock

מור, תלמידת כיתה יב' בבית ספר תיכון בירושלים מספרת לנו: "זה מפחיד להגיע לבית ספר מבלי לדעת שאני באמת שמורה בשטח שלו, הפחד הוא ממשי במיוחד כששומעים תוך כדי הלימודים על פיגוע פה ועוד פיגוע שם אין תחושת ביטחון בשטח בית הספר וזה דבר שמפחיד. השומרים הולכים באחת וחצי בזמן שאנחנו לומדים עד שעות אחר הצהרים המאוחרות זה אומר שאנחנו כמה שעות ללא כל הגנה. מה אנחנו אמורים לעשות במקרה הגרוע מכל שאין שומר עם נשק שתפקידו הוא להגן עלינו? זה חבל שזה ככה במיוחד בתקופה הזו".

תגובות