הטרור לא פוסק: בן 13 נדקר, מצבו מוגדר קשה. הלל מאיר

הטרור לא פוסק: בן 13 נדקר, מצבו מוגדר קשה

עוד יום קשה של פיגועים ברחבי הארץ, שהגיע לשיאו בשעות הצהריים, כששני מחבלים דקרו נער בן 13 בלבד. נערה שגרה בשכונה שבה אירע הפיגוע: " זה מרגיש הרבה יותר מציאותי מבעבר"

שני מחבלים פלסטינים - האחד בן 13 והשני בן 15 - דקרו יחד נער יהודי בן 13 שרכב על אופניים ופצעו אותו אנושות. לפני כן דקרו השניים את יוסף בן שלום, בן 21 שנפצע קשה. זו תוצאת הפיגוע אחר הצהריים (ב') בפסגת זאב שיבירושלים, אחד הקשים ביותר בגל הטרור הנוכחי. "הילדה שלי הייתה ליד הנער. הם צעקו 'אללה אכבר' ודקרו אותו", סיפר שרון בן שושן, עד ראייה לפיגוע.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

המחבלים הם נערים בני דודים מבית חנינא: חסן מנאסרה (15) שחוסל, ואחמד מנאסרה (13) שנפצע שהגיעו לאיזור מרחוב הארבעה בירושלים. אחרי הדקירה הראשונה הם המשיכו במעלה רחוב השישה עשר, הבחינו בבן ה-13 על אופניים, ודקרו גם אותו. אזרח שהבחין בכך רץ לעברם והם החלו לברוח לכיוון שדרות משה דיין. במהלך הבריחה נפצע הנער ככל הנראה על ידי כלי רכב, והשני המשיך לרוץ. קצין ושוטר מג"ב שהיו בניידת של תחנת שפט הבחינו בו רץ לכיוונם עם סכין בידו. הם קראו לו לעצור, ומשלא נענה להם - ירו לעברו.

זירת הפיגוע בפסגת זאב
זירת הפיגוע בפסגת זאב © גיל יוחנן

האזרח שרץ אחרי המחבלים סיפר: "ראיתי שניים עם סכינים וראיתי שדקרו את הילד הקטן. העדפתי לרוץ אחרי המחבל הגדול כי ידעתי שינטרלו את הקטן. רצתי אחרי הגדול וצעקו לי שיש אחד מאחוריי. הסתובבתי אליו תוך כדי שהוא מניף את הסכין עליי. עמדתי מולו עם המקל. הוא הצליח להתחמק והמשיך לרוץ עד שקיבל מכה מכלי רכב ועפה לו הסכין. נתתי לו מכה בראש עם המקל והמשכתי לכיוון המחבל הגדול. עד שהגעתי אליו השוטרים כבר נטרלו אותו".

עד הראייה בן שושן שחזר את הפיגוע הקשה: "שמעתי צעקות של דקירות. תוך 30 שניות היו פה שוטרים שירו בו 6-5 כדורים. הדקירה הייתה במרחק שתי דקות הליכה מכאן. הילדה שלי הייתה לידו, אולי 10 מטרים ממנו. הם הסתכלו עליה ואז צעקו 'אללה אכבר'. לידה היה עוד נער, בן 13 שעבר שם, והם צעקו 'אללה אכבר' ודקרו גם אותו. הילד התעשת וקלט שזה מחבל, הוא רץ לכיוון הזה, לכיוון הבית שלי וצעק 'מחבל, מחבל'. הם המשיכו לרדוף אחריו ודקרו אותו עוד פעם פה ליד החנות".

אופניו של הילד שמצבו מוגדר קשה
אופניו של הילד, שמצבו מוגדר קשה © הלל מאיר TPS

נערה תושבת השכונה פסגת זאב שוחחה עם פרוגי: "התחושות שלי מאוד רעות אחרי יום כזה. זה מרגיש כאילו זה רק הולך ומתחזק וגם זה אמיתי, אשכרה חיים של אנשים - זה לא סתם איזה משחק. אין לי יותר מידי קשר עם הנפגע אני מכירה דרך אנשים שונים ונפגשתי איתו פעם אחת. אז אני לא מכירה אותו ממש אבל הוא צעיר מדי בשביל זה. לא הייתי בזירת הפיגוע כשזה קרה, אלא הייתי בדרך הביתה, ברכבת ואז הייתי צריכה להחליף לאוטובוס כי תנועת הרכבות הופסקה ככל הנראה בגלל הפיגוע".

על התחושות אחרי יום נורא כזה אמרה: "לא ממש מרגישים פחד. אבל כן מתחילים להרגיש את הפיגועים וזה גורם לדאגה. זה מרגיש הרבה יותר מציאותי מבעבר כי פשוט עכשיו הכל כל כך קרוב. אני מקווה שבימים הקרובים המצב יירגע. ברור שיפסיק בסופו של דבר אבל לפחות שירגע".

שר החינוך נפתלי בנט הגיע לחטיבת הביניים בה לומד הנער בן ה-13 שנדקר בפיגוע ושוחח עם הצוות החינוכי. "הגעתי לתמוך בכם ולהיות לכם לגב ברגעים אלה", אמר. "ההתמודדות האיתנה מוכיחה יותר מכל שאנחנו חזקים וממשיכים הלאה".

במהלך היום התרחשו שני פיגועים נוספים בירושלים: בראשון בשער שכם הצליחו לוחמי מג"ב לנטרל פלסטיני ששלף סכין. בשעות הצהריים דקרה מחבלת לוחם מג"ב ופצעה אותו קל בגבעת התחמושת. בשעה האחרונה דווח על פיגוע רביעי בירושלים היום: ליד בנייני האומה ניסה מחבל לחטוף נשק מחייל בקו 185. הוא חנק אותו, דקר בסכין ופצע אותו קל. אזרח נאבק בו, והוא ניסה לחטוף נשק גם משוטר שעלה לאוטובוס. בסופו של דבר, המחבל חוסל. בשעה זו, הכניסה לבירה חסומה. 

תגובות