הנערה שהתאבדה: "היא תמיד הייתה מצחיקה את כולם". צילום: עידו ארז

הנערה שהתאבדה: "היא תמיד הייתה מצחיקה את כולם"

נערה בת 13.5 מכפר סבא, שמה קץ לחייה אתמול (ג') בבוקר, זאת מיד לאחר שפספסה את האוטובוס לטיול השנתי. סיבת ההתאבדות עדיין לא ידועה, "היא הייתה ילדה מקובלת ואהובה"

מקרה עצוב ומצער אירע אתמול (יום ג') בכפר סבא, נערה בת 13 וחצי איחרה לבית הספר ובשל כך הפסידה את הטיול השני. היא חזרה לביתה ומספר שעות אחר כך נמצאה בחדרה כשהיא ללא הכרה, זאת לאחר שתלתה את עצמה. אחיה שהיה בבית באותה העת, מצא אותה והזעיק את כוחות מד״א שקבעו את מותה בבית החולים "מאיר" בכפר סבא.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

 בתחילה, חשבו שהנערה התאבדה בשל כך שהוריה אינם יכלו לממן את הטיול השנתי ולכן היא לא יכלה לצאת אליו, דבר שהתברר כטעות. בית הספר שבו למדה, חטיבת הביניים ע"ש שז"ר, הבהיר כי הוריה שילמו לבית הספר את התשלום ושבית הספר אינו מונע מתלמידים שמצבם הכלכלי אינו מאפשר להם לשלם, לצאת לטיולים. 

© עידו ארז

"היא ממש חיכתה לטיול הזה. זה היה אמור להיות הטיול הראשון שלה עם לינה מחוץ לבית. אתמול בבוקר התלמידים בשז"ר חיכו לה והיא לא באה וכשהיא הגיעה הם כבר נסעו, היא חזרה הביתה, ניכנסה לחדר ואחרי כמה שעות היא תלתה את עצמה בחדר ונפטרה", סיפרה חברתה של הנערה. "בהתחלה אלו היו רק שמועות בוואטסאפ, דיברו על זה בכל הקבוצות ושלחו הודעות לכולם, עד שהבנו שזה באמת נכון לתלמידי בית הספר שלה סיפרו רק בערב ולא החזירו אותם הביתה מהטיול אתמול. היום כל היום דיברו איתנו על זה וגם הרבה ילדים הלכו ליועצת והיא דיברה ועודדה אותנו״.

"המשפחה של הנערה מוכרת לרווחה ויציבה כלכלית", סיפרה מישהי שהכירה אותה, "חבריה קיבלו את הבשורה בצורה קשה כיוון שלא היו סיבות והתראות למכה. חבריה בשכונה ולספסל הלימודים מספרים על ילדה חייכנית שתמיד מצחיק וכיף להיות בחברתה. כעת התלמידים נאלצו להפסיק את הטיול ולשוב הביתה. לא מדובר במצוקה כלכלית או בהחמצת הטיול מבחינת הילדה, אך עם זאת סיבת ההתאבדות לא ידועה כי היא לא השאירה מכתב ומבחינה חברתית היא הייתה ילדה מקובלת ואהובה. כואבים את כאב המשפחה".

הלוויתה של מאיה
הלוויתה של הנערה © עידו ארז

למרות שסיבת ההתאבדות עדיין לא ידועה, יש טוענים כי היה אפשר לשים לב שמשהו עובר על הנערה, על אף השמחה שבה. דוגמה לכך היא אחת הודעות ששלחה לחבריה: "אף אחד בחיים לא יבין את מה שעברתי" כתבה "לפעמים מה שווה לחיות, אם כל החיים זה חרא אחד גדול".

שקד, חברתה, מספרת לנו על העצב הרב והתדהמה שתקפה אותם: "זה מאוד עצוב. היא הייתה הילדה האחרונה שהיינו חושבים שהיא תעשה כזה דבר. היא באמת הייתה מלאת שימחת חיים היא תמיד הייתה מצחיקה את כולם ומעודדת את כולם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "משרד החינוך מביע צער עמוק על מות תלמידת כיתה ח׳ מכפר סבא ומשתתף בצערה הכבד של המשפחה. בתוך כך, מנכ״לית משרד החינוך, גב׳ מיכל כהן, הנחתה את מנהלת מחוז מרכז להקים לאלתר ועדה לבדיקת נסיבות מותה של התלמידה. כמו כן, מנכ״לית המשרד הנחתה את גורמי המקצוע במחוז ללוות את המשפחה ולתמוך בה ככל שיידרש". על עניין התשלום אמר: "מות התלמידה מכפר סבא לחלוטין אינו קשור לנושא התשלום. התשלום עבור הטיול הוסדר על ידי משפחתה זמן רב לפני מועד הטיול, והיה לה את כל הציוד הנדרש כדי לצאת לטיול עם בני כיתתה". משרד החינוך הדגיש כי "לא תימנע כל השתתפות תלמידים בפעילויות בית הספר בגלל היעדר תשלום". 

 

תגובות