לא לעשירים בלבד: משרד החינוך מוזיל את המסע לפולין. שירז ואנונו

לא לעשירים בלבד: משרד החינוך מוזיל את המסע לפולין

בשורה חגיגית לתלמידים: לאחר מסע ומתן עיקש עם ספקי הטיולים למדינה האירופית, משרד החינוך מוזיל את תעריפי המסעות לפולין בסכום של כ-1200 שקלים לכל תלמיד, החלטה שעתידה להיכנס לתוקף החל בתחילת החודש הבא. השר בנט מברך, מנכ״לית משרד החינוך: ״בשורה גדולה״

משרד החינוך פירסם היום (ב׳) את המכרז החדש הקשור בספקים המארגנים את המסעות לפולין לתלמידי התיכון. בתוך כך, עתידה לבוא לידי ביטוי הוזלה רחבת היקף של כ-1200 שקלים במחיר שכל תלמיד אמור לשלם. למדינה האירופית טסים במסגרות הבית ספריות מדי שנה כ-30 אלף בני נוער מכל רחבי הארץ, במטרה לחזק את השייכות לעם ולמורשתו, והוא טומן בתוכו מטען רגשי רב. 

עוד מחדשות הצעירים והנוער בפרוגי:

במשך השנים לא נחסכה ביקורת ציבורית מצד התלמידים הרבים והוריהם על אותם התעריפים הגבוהים אותם הם נאלצים לשלם בכדי לקחת חלק במסע. הנושא לא היה מוסדר ומפוקח באופן אופטימאלי, והמחיר למסע בן שמונה ימים עמד בטווח של 6000 שקלים חדשים, ולעיתים אף גבוה מכך. ההוזלה המדוברת עתידה לאפשר לצעירים רבים נוספים לקחת חלק בנסיעה ובלמידה המשמעותית, כשעד כה נבצרה מחלקם האפשרות, עקב מניעים כלכליים.

״אסור שזיכרון השואה יהיה לעשירים בלבד״ דבריו של שר החינוך, נפתלי בנט. ״הוזלנו את המסע לפולין בצורה משמעותית כדי שהורים לא ישלמו יותר מהדרוש על מסע חינוכי בפולין״. השר בנט הוסיף ואמר כי המטרה היא שיותר תלמידים ותלמידות יוכלו להשתתף במסע. ״בהחלטה הזאת נדרשה מאתנו החלטיות, והשגנו את היעד שהצבנו״.

© עמית שאטו

כאמור, אם מתייחסים למסלול קצר של שבעה ימים כחלק מהמסע בפולין, העלות שהוטלה על כל תלמיד במסגרתו עמדה בין 5200 ל-6000 שקלים חדשים, ואילו כשיכנסו לתוקפן הנחיות המחירים החדשות, הן עתידות לעמוד בטווח שבין 4350 ל-4950 ש״ח. בנוסף, הוחלט שמשרד החינוך יהיה זה שיישא בעלויות המלווים, כשעד כה היו אלה ההורים שדאגו למימון. שינויי המחירים המשמעותי ייכנס לתוקפו כבר בתחילת החודש הבא.

מיכל כהן, מנכ״לית משרד החינוך ציינה כי בתום משא ומתן עיקש, המשרד הצליח להביא להוזלה משמעותית ובחיסכון למשקי הבית בישראל. ״מדובר בבשורה גדולה עבור ציבור ההורים והתלמידים. פעלנו בכל האמצעים כדי להקל את הנטל הכספי על ההורים, ולאפשר לכמה שיותר תלמידים לצאת למסע החשוב והערכי הזה - ציון דרך מכונן ומשמעותי בחיי כל תלמיד בישראל״. במקביל לשינויי התעריפים, משרד החינוך ימשיך להתמיד בהעמדת מלגות לטובת תלמידים הזכאים להן במסגרת המסע.

© אלון אלבכרי 
תגובות