יחס משפיל כלפי תלמידה: "אחרי כל שיעור הייתי בוכה". צילום: צילום מסך מהפייסבוק

יחס משפיל כלפי תלמידה: "אחרי כל שיעור הייתי בוכה"

עקיצות, פגיעות ואפילו דחיפות מצד צוות בית הספר - זה מה שעברה יובל בוזגלו, תלמידת כיתה יב'. בפוסט שכתבה, שגרר תגובות רבות, היא כותבת: "לכתוב במכתב שהמורה 'נגעה' במרכאות, זה הדבר הכי מזלזל שיש. כי המורה דחפה אותי"

יובל בוזגלו היא תלמידת כיתה יב' בבית הספר "בגין" בראש העין. לטענתה, היא חווה יחס משפיל ומזלזל מצד המורים וצוות ההנהלה בבית ספרה. בשנתה האחרונה היא קיוותה שתוכל להשקיע מאמצים רבים ולהוציא תעודת בגרות טובה, אך יחס מבזה כלפיה מונע ממנה לעשות זאת. "אני מתביישת במערכת החינוך, מתביישת שבמקום למשוך אותי למעלה ולעזור לי לסיים את השנה הזאת עם הכי הרבה רצון ואמונה בעצמי, בית הספר מוריד לי את המוטיבציה".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

""המורה יצאה הקורבן ולא אני, זאת שהרימו עליה יד"

בפוסט שכתבה והפך לויראלי תוך זמן קצר היא מספרת על שני מקרים בהם חוותה השפלה מצד המורים, בעקבות המקרים הללו היא זומנה לשיחה ולאחריה הגיע מכתב, שמאשים אותה במה שנעשה. "איכשהו בכל הסיפור הזה, המורה יצאה הקורבן ולא התלמידה, כלומר, לא אני, זאת שהרימו עלייה יד" היא כותבת בפוסט " 'בית הספר רואה בחומר התנהגות זו' - איזו התנהגות? כל המכתב הזה הוא רובו שקרי שמצדד את בית הספר בלבד כהגנה למרות שזה לא קרה".

קוראים לי יובל בוזגלו, תלמידת תיכון "בגין" בראש העין בכיתה יב'. תלמידה עם ציונים ממוצעים, בכיתת מגמות, אעיד על עצמי כתל...

‎Posted by Yuval Buzaglo on‎ חמישי 25 פברואר 2016

 זה החל ממורה להיסטוריה שפגעה פעם אחר פעם אך השיא היה בשל כך שיובל יצאה ל2 דקות מהשיעור באישורה.  "שבי בשקט" ו"צאי החוצה, את מיותרת פה" היו כמה מהמשפטים ששמעה ממנה. המקרה השני קרה עם מורה לתנ"ך שראתה את יובל מתעסקת בפלאפון במהלך הרצאה," 'אם את לא מביאה לי עכשיו את הפלאפון אז תצאי החוצה'. קמתי ובהיתי בה לרגע בהלם. המורה לתנ"ך החליטה על דעת עצמה לזרז עניינים ולדחוף אותי לצאת מהשורה שבה ישבתי. אמרתי לה שלא תגע בי ויצאתי מהשורה מהר" כתבה בפוסט.

"אני בהלם מההתנהגות של ההנהלה והצידוד בצד המורה"

התגובות לפוסט חיזקו רק יותר את טענתה של יובל, תלמידי ובוגרי בית הספר שסיפרו גם הם על יחס משפיל ומבזה מצד צוות בית הספר. "התגובות הפתיעו אותי ממש" מספר לנו יובל. "קיבלתי מלא תגובות בסטטוס, בהודעות אישיות, בפלאפון וגם במציאות של חיזוקים ותמיכה בי, אנשים סיפרו לי מקרים דומים עם המורה להיסטוריה ובעצם שעד היום לא נתנו להם מענה הגיוני. בוגרי בגין גם כן פנו אליי ותמכו בי. אני מקבלת אהבה מכולם בלי סוף, עוד לא שמעתי תגובה אחת כנגד הפוסט שלי ואני ממש חסרת מילים על זה"

© צילום מסך מיוטיוב
 תלמידה נוספת בבית הספר "בגין" מספרת לנו על התנהלות בית הספר: "אנחנו בעיקר מרגישים שתיכון בגין פועל מתוך אינטרס של "שם טוב" לבית הספר לאחר שספג הרבה ביקורות רעות לאורך השנים, אני מרגישה כרגע שמנסים לטאטא את הלכלוך שנשאר למתחת לספה ובסוף אנחנו נפגעים. מעדיפים להתכחש לטענות וזכויות התלמידים כדי לשמור על שמו הטוב של בית הספר". על תגובת בית הספר לפוסט היא מספרת: "כל מי שהגיב בצורה רעה מאימיים לתבוע אותו על הוצאת דיבה למרו שרק הבענו את דעתינו בפוסט בפייסבוק". 
 
"לפי מה שהבנתי, בית הספר יודע על הפוסט" מספרת יובל. "הם החליטו לפנות לכל תלמיד בנפרד ולהתקשר להורים שלהם בבקשה למחוק את התגובות שהם כתבו בסטטוס שלי כדי שלא ייכתב גם להם בתיק האישי כתלמיד האירוע הזה, והוסיפו שזה משפיע על מה הצבא. הם גם מאיימים שמי שלא ימחק את התגובות לא יהיה בנשף בסוף שנה, ידוע לי שיש כמה מורים ששמעו על הסטטוס אבל אף אחד לא ניגש אליי" 

"אני מצפה במינימום שהאמת תשמע בשני האירועים"

איך הגבת כשראית את המכתב שבו, לטענתך, סילפו את המקרים?

"זה מאוד קומם אותי לקרוא אותו. הדברים שנכתבו ברובם היו שקריים ונוחים למערכת. הם ניסו לעדן את הסיפור לטובתם ולא לומר את האמת, הרגשתי חסרת אונים ובגלל זה כתבתי את זה בפייסבוק. בית הספר אמור להחדיר בי מוטיבציה ולא להפך".

 מה את מצפה מבית הספר שיעשה בעקבות המקרים האלו?

"כבר פעלתי בעזרת המשפחה שלי בכל המקרים דרך ביה״ס. הרגשתי שהוא מזלזל בי ולא רואה את טובת התלמיד, אלא את טובתו לשמור על המורים ועל המערכת. אני מצפה במינימום שהאמת תשמע בשני האירועים. למזלי בשניהם הייתי בנוכחות תלמידים רבים שראו את המקרים. אני רוצה שלא ימשיכו לפגוע בעוד תלמידים חדשים שיבואו. בסופו של דבר כולנו רוצים להצליח בבחינות בגרות וכאשר שמים לנו רגל בדרך, מאוד קשה לקום בחזרה".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה: המקרה האמור מוכר וטופל על ידי כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, יחד עם התלמידה והוריה.

תגובות