מועצת התלמידים הודיעה - שביתה בתיכונים ביום שלישי. צילום: עדן סניור

מועצת התלמידים הודיעה - שביתה בתיכונים ביום שלישי

בהמשך לשביתת בוחני הנהיגה המעשיים, כינס היום יו"ר מועצת התלמידים הארצית, אליאב בטיטו, מסיבת עיתונאים בה הכריז על שביתה בבתי הספר התיכוניים ביום שלישי הקרוב ואף הודיע כי במידה והדברים לא ייפתרו - תתקיים שביתה גם ביום רביעי. כל הפרטים

שביתת הטסטים נמצאת בראש הכותרות מזה שבועות רבים. היא מסרבת להסתיים וגוררת בעקבותיה צעדים רבים ובהן מחאות בשלל רחבי הארץ. בימים אלה החלו עיצומים המבטלים גם אירועים חוץ בית-ספריים. הבוקר הוחלט לקחת את התגובות צעד אחד קדימה כאשר יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע על שביתה בבתי הספר התיכוניים ביום שלישי ואף איים כי במידה והדברים לא ייפתרו - תיערך שביתה גם ביום רביעי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בתחילת מסיבת העיתונאים הזכיר בטיטו את כל הניסיונות אותם קיימו במועצת התלמידים הארצית בנסיון לפתור את מצוקת מבחני הנהיגה המעשיים ועל מנת לבטל את הנחייתו של יו"ר ארגון המורים, רן ארז, האוסרת על קיום פעילויות מחוץ לבית הספר, אך הגעה להסכמות נכשלה ולכן הוחלט במועצה על השביתה. בנוסף התרעם בטיטו על התנהלות שר התחבורה ואנשי משרדו בנושא מצוקת הטסטים ואמר כי "בזמן שאנחנו התרענו פעם אחר פעם, העדיף השר כ"ץ להצטלם ליד עוד איזשהו מחלף תנועה במקום לטפל במצוקת מבחני הנהיגה המעשיים".

© צילום: עדן סניור

בשבועות ובחודשים האחרונים פרסמנו כאן ב״פרוגי״ מספר כתבות שעסקו בנושא אשר במסגרתן דיברנו עם תלמידי בית הספר "דרור" שבלב השרון שקיימו הפגנה שבה הם הקימו אוהלי מחאה וסירבו להיכנס לכיתות. "הסיפור הזה של הטיולים ירד מהכותרות ועכשיו זה קורה שוב. מבטלים לנו את הטיולים והופכים אותנו לקלף מיקוח של ארגון המורים", סיפר לנו דותן קנרבויץ מבית הספר. "כבר יותר משנתיים שלא יצאנו לטיול ארוך במסגרת בית הספר. שוב ביטלו לנו טיול?"

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו: "נראה כי ישנו ציבור של שבע מאות וחמישים אלף בנות ובני נוער שנשכחים ונשכחות במדינת ישראל; אם על ידי ועדי העובדים השונים ואם על ידי משרדי הממשלה. השביתה היא רק צעד נוסף בנושא אך אינו הצעד האחרון. אם לא יימצא פתרון עד יום שלישי בערב, נרחיב את השביתה גם ליום נוסף, ליום רביעי, הארבעה במאי. איננו נגד וועדי העובדים ואיננו נגד משרדי הממשלה, אך אנו קוראים לשינוי המדיניות הפגומה בה מתנהלים סכסוכי העבודה במדינה".

במועצת התלמידים והנוער הארצית ציינו כי ביום השביתה יתקיימו בשיתוף החברה להגנת הטבע, טיולים אלטרנטיביים בשלושה מוקדים ברחבי הארץ (בצפון, במרכז ובדרום). להרשמה לטיולים יש להיכנס לעמוד הפייסבוק של מועצת התלמידים והנוער הארצית. אם להסתמך על נסיון העבר - בדרך כלל שעות לפני השביתה נמצאת פשרה או פתרון הגורמים לביטול השביתה ולכך יש להתעדכן במצב בבוקר יום שלישי.

תגובות