"יורדים עליי בגלל צבע העור שלי - איך להגיב?". צילום: shutterstock

"יורדים עליי בגלל צבע העור שלי - איך להגיב?"

נער בן 18 טוען כי הוא סובל מיחס פוגעני וגזעני מצד בני כיתתו רק כי צבע עורו שונה משלהם, והוא לא יודע כיצד להתמודד עם המצב. דעות הגולשים בנוגע לפתרונות חלוקות: בעוד חלק המליצו לו לעזוב את הכיתה, חלק מהמגיבים מציעים לו להתמודד

בשיתוף עם אתר askpeople

נראה כי המתח הבין-עדתי בחברה הישראלית מסרב לדעוך: זאת תקופה ארוכה שאנו נחשפים לגילויי גזענות רבים בחברה הישראלית, והשבוע אף התבטאות של מפכ"ל המשטרה על בני העדה האתיופית עוררה סערה וגררה התנצלות. והנה, נער אנונימי בן 18, פירסם באתר askpeople שאלה ובה הוא מתאר את היחס של התלמידים הלומדים איתו כלפיו. לטענתו, רובם המוחלט של התלמידים בכיתתו הם בני העדה האתיופית, בעוד שהוא ותלמיד נוסף בני עדות אחרות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

על רקע השוני הזה הוא מספר על הערות פוגעניות וגזעניות שמופנות כלפיו, גם אם בשפה שהוא לא מכיר. הוא מספר כי המצב לא הפריע לו כל כך, אך כעת כשהוא מתחיל את שנת הלימודים האחרונה בתיכון והגיעו מים עד נפש, הוא מתלבט כיצד להתמודד עם המצב: האם לעבור לתיכון אחר? האם להתעלם?

© צילום מסך אתר ask people

התגובות שקיבל לשאלה שפירסם היו חלוקות: חלק מהמגיבים טענו שעליו לעזוב כמה שיותר את הכיתה ולא להישאר במקום שלא טוב עבורו: "אתה לא נהנה שם? אתה מרגיש נבדל? שיורדים עלייך ושם דבר לא יכול להשתנות? תעזוב! - זאת לא בושה!". חלק טענו כי קשה להיות בעמדת מיעוט, אבל דווקא עליו להראות חוזק ולהתמודד: "באמת לא טוב להיות במיעוט, אני זוכרת שבכיתה ח' שחלק היו יורדים עליי בגלל המוצא שלי, ונורא נעלבתי. שקלתי לעבור כיתה בגלל זה אבל בסוף לא עברתי; אמרתי לעצמי מי הם בכלל שאני יעבור בגללם? שישנו על האף!".

© צילום מסך מאתר ask people

אחרים טענו כי עליו לנסות וליצור קשר עם התלמידים שפוגעים בו, לספר להם על התחושות שלו בעקבות אמירותיהם ולפתור את הבעיה. לטענתם, יכול להיות שהדבר נעשה "בצחוק" והם לא שמים לב שהוא נפגע מכך: "ניסית לדבר על העניין הזה עם המורים? או אולי אפילו עם חלק מהילדים בכיתה שלך? גם אם זה בצחוק, תגיד שזה פוגע בך ושזה לא בסדר. גזענות זאת גזענות... בגזענות צריך להילחם! וכמו שחלק כבר כתבו לך כאן, תנסה להתחבר לחלק מהילדים, אני בטוחה שלא כולם שם גזענים ורעים אליך. יהיה בסדר, בהצלחה".

© צילום מסך אתר ask people
 
אנחנו מקווים ששנת הלימודים החדשה שנפתחה השבוע בסימן #אהבת_ חינם, נצליח כולנו להילחם בגזענות. כי געזנות היא דבר פסול ואסור כלפי כל אדם לא משנה מאיפה הוא בא, מה המין שלו, צבע העור, הדת וכדומה.  
 
תגובות