מחאת האוהלים עוברת לתלמידים: "העיצומים פוגעים בנו". צילום: ירדן סיוון

מחאת האוהלים עוברת לתלמידים: "העיצומים פוגעים בנו"

בעקבות גל ביטולי הטיולים השנתיים בעקבות עיצומי המורים, החליטו תלמידי שכבת י"ב בבית ספר באיזור חיפה לא לשתוק ופתחו במחאת אוהלים בשטח בית הספר על מנת למחאות על ההחלטה. כל הפרטים.

התלמידים ממשיכים להפגין נגד ביטול פעילויות החוץ, בעקבות עיצומי המורים ומעלים הילוך. הבוקר, תלמידי שכבת י"ב מאזור חיפה הציתו מחדש את מחאת האוהבלים המפורסמת, רק שהפעם הם לא מוחים נגד יוקר המחיה.

עוד במדור המגזין של פרוגי:

מחאת ביטול הטיולים השנתיים של התלמידים בעקבות עיצומי המורים עולה שלב. לאחר שבשבוע שעבר יצאו תלמידי משגב להפגין מול בניין ארגון המורים בתל אביב, כעת בבית ספר באזור חיפה כל תלמידי שכבת י"ב החליטו להקים אוהלים בשטח בית הספר ולמחות כנגד ההחלטה לבטל את הטיול השנתי. בנוסף, מוחים התלמידים נגד העובדה שהמלחמות בין ארגון המורים למשרד החינוך פוגעת בתלמידים. 

© ירדן סיוון

את ההחלטה להקים אוהלי מחאה יזמה מועצת התלמידים של בית הספר ובפוסט שפירסמה אחת התלמידות, גל רוברמן, בו היא פונה לארגון המורים נכתב: "אנחנו מבינים את משמעות העיצומים ואת כוונתם, אך אלו פוגעים בנו ובאים על חשבון התלמידים בשכבתנו ובארץ בכלל... מניעת יציאתנו לטיול השנתי האחרון שלנו תגרום לנו תחושת עוול. זוהי ההזדמנות האחרונה שלנו לצאת לחוויה מגבשת וייחודית עם שכבתנו שממנה נפרד לשלום בסוף שנת הלימודים..ץ אנחנו מרגישים פגועים ושנלקחה מאיתנו הזכות לחוות חוויה מעצבת זו".

נכון לרגע זה, התלמידים לא נכנסים לשיעורים והתכנון הוא להמשיך המחאה גם לביתי ספר אחרים, ואפילו למשרד החינוך במידה ולא יימצא פתרון. בעקבות הקמת אוהלי המחאה יצאה הודעה מטעם מועצת התלמידים הארצית, בה נכתב בין היתר כי " למרות הבטחת ארגון המורים לצמצום הפגיעה בתלמידים הפגיעה רק מתרחבת... המועצה קיימה שיח עם ארגון המורים והודיעה כי היא תומכת במאבקם הצודק של המורים כל עוד לא יתנהל על גבם".

רוברמן: "אנחנו מתכוונים למחות עד שנקבל תאריך חדש לטיול שמאושר על ידי ארגון המורים. אם לא יהיה פתרון עד סוף היום, למרות שאנחנו מקווים שיהיה, אנחנו נשבות גם בשבוע הבא. עוד לא החלטנו אם זו תהייה שביתת אוהלים או נשבות בבית. ההורים ממש תומכים וגאים בנו כי הכל נעשה בצורה מכובדת ומתורבתת.

© צילום: ירדן סיוון

רוברמן מספרת כי המורים תומכים במחאה ומעודדים את התלמידים: "המורים משתפים פעולה ותומכים בנו כי הם כן רוצים לצאת, אבל ארגון המורים לא מאפשר להם. אני מקווה שזה יעזור ומישהו פה יתעורר כי זו בעיה ארצית ולא רק אצלנו". שרון פורמן, מורה בבית הספר מסרה לפרוגי: ״כל הכבוד לתלמידים, שמגלים אחריות ושותפות ואכפתיות. כולנו עומדים באותו צד במאבק״.

ממועצת התלמידים והנוער הארצית נמסר בתגובה: ״כמו כל שנה, גם השנה, אנחנו רואים את פסטיבל עיצומי המורים על גב התלמידים. לצערנו הרב עד שלא יימצא פתרון כולל, הריטואל יחזור שוב ושוב. הפעילויות החוץ בית ספריות הן חלק חשוב בהוויה החינוכית שלנו ונדאג שהן יתקיימו. זה הזוי שהתלמידים פעם אחר פעם צריכים לגלות אחריות על מערכת החינוך בזמן שארגון המורים ומשרד החינוך אינם מגיעים להסכמות. מאסנו בעיצומים החוזרים ונשנים על גבנו ללא כל קשר לסיבות אותם מציגים המורים. חבל לנו שארגום המורים מרחיב בשטח את העיצומים וסותר את המסרים אותם אמר לנציגי המועצה. אנו מצפים לפתרון ארוך טווח ולמניעת העיצומים על הפעילויות החוץ בית ספריות מידי שנה. במידה ועיצומי המורים לא ייפסקו עד ה-24.11.2016, תנקוט המועצה בצעדים כנגד עיצומי המורים״.

 

 

תגובות