היסטריים מהיסטוריה: התלמידים מוחים על בחינת הבגרות. צילום: gettyimages

היסטריים מהיסטוריה: התלמידים מוחים על בחינת הבגרות

אלפי תלמידים שנבחנו בבחינת הבגרות בהיסטוריה, שנערכה ביום ה' האחרון מוחים על הבחינה הקשה. בעיות בניסוח, התעמקות בפרטים שוליים ושאלות מתחכמות הן רק חלק מרשימת הבעיות שמציינים הנבחנים. התלמידים דורשים: "אם התוצאות לא טובות שייתנו לכולם פקטור"

חשבתם שהזעם של התלמידים הסתיים בבגרות בלשון ובבגרות בתנ"ך? הוא חזר שוב ביום חמישי האחרון בעקבות בחינת הבגרות בהיסטוריה. אלפי תלמידי תיכון שנבחנו, בין היתר על בית שני, ערים וקהילות בימי הביניים וסוגיות נבחרות בתולדות המדינה, יצאו המומים מן הבחינה ולא מתכוונים לשתוק על כך.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תלמיד מוחה על הבחינה בעמוד הפייסבוק של משרד החינוך
תלמיד מוחה על הבחינה בעמוד הפייסבוק של משרד החינוך © צילום מסך בפייסבוק

 "אם אתם מלמדים אותנו לצרכנות פסיבית של החומר לפחות תעשו את זה נכון. "אם בכל זאת לא לימדתם אותנו לדוג וזרקת לנו דגים כדי שנאכל, תדאגו לזרוק את הדגים הנכונים", כתב הדר בלזם מרמת ישי, שיצא נסער מבחינת הבגרות.

"דרשו מאתנו 'לשבור את הראש' כדי לענות"

אך בלזם רחוק מלהיות התלמיד היחיד שמוחה על הבחינה. "במקום לתת לנו שאלות קלות יותר ורחבות כדי שנוכל להראות שאנחנו יודעים את החומר כמו שצריך, נתנו לנו שאלות קשות שדרשו מאתנו 'לשבור את הראש' כדי לענות עליהן", אומרת שחף שפרבר, תלמידת כיתה י"א מפתח תקווה וכתבת האתר.

"השאלות היו בנויות בצורה מסובכת וההוראות לא היו ברורות", מצטרפת רוית גלוכמן מירושלים לטענות הקשות. "שאלות המקור לא היו הוגנות והתמקדו בתתי נושאים שלא כולם למדו והתמקדו בהם".

"שינו את החומר והתמקדו בדברים שלא ידענו"

אם חשבתם שהסיבה שהתלמידים לא הצליחו בבחינה טמונה בחוסר ידיעה של החומר, המחשבה שלכם מוטעית: "ידעתי את החומר טוב מאוד והוגשתי על ציון גבוה. היסטוריה הוא אחד מהמקצועות החזקים שלי", מציינת שפרבר. "התכוננתי לפי כל השאלות שראיתי בבחינות הבגרות של 10 השנים האחרונות,לא הייתה שאלה שראיתי ולא ידעתי את התשובה אליה, כך שלא הגיוני שנתקעתי בבגרות עצמה, הם פשוט שינו את החומר והתמקדו בדברים שלא ידענו", מצטרפת גלוכמן.

התלמידים לא לבד בסיפור ומעידים כי הם קיבלו גיבוי גם מהמורים שלהם: "רוב המורים בצוות היסטוריה הסכימו איתנו שהבגרות הייתה מאוד קשה וחלק התעצבנו, אבל אין להם יותר מדי מה לעשות עם זה", מספרת שפרבר. 

ולסיום, גלוכמן אומרת כי היא מקווה שמשרד החינוך יפעל בנושא ויבוא  לקראתם: "אם התוצאות לא טובות שייתנו לכולם פקטור", היא אומרת כשיש בה עוד תקווה.

עזרו בהכנת הכתבה: נוי טל ודינה גלוכמן.

 

תגובות