מה היה השבוע? פסק הדין של אזריה ואנטישמיות בארה"ב. צילום: מוטי קמחי

מה היה השבוע? פסק הדין של אזריה ואנטישמיות בארה"ב

אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע בשביל שתישארו הכי מעודכנים. אל תפספסו!

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה לנו השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בדברים אחרים? בדיוק בשביל זה אנחנו שוב כאן עם העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כך נעשה לחייל היורה: אלאור אזריה נשלח לשנה וחצי מאסר

מאז שסמל אלאור אזריה הורשע בהריגת המחבל בחברון בחודש מרץ, שמו הספיק להתנוסס שוב ושוב בשערי העיתונים, לפתוח את מהדורות החדשות ולהישמע בכל בית בישראל. לאחר שעם שלם המתין במשך חודשים, בית הדין הצבאי גזר השבוע את גזר דינו שמסתכם בשנה וחצי מאסר בפועל.

אלאור עזריה
אלאור עזריה © מוטי קמחי

 נבחרו 4 שופטי עליון חדשים

הוועדה לבחירת שופטים, הכוללת תשעה חברים, וביניהם שרת המשפטים, איילת שקד שעומדת בראש הוועדה ושר האוצר, משה כחלון, בחרה השבוע בארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון. השופטים שנבחרו הם: ד"ר דוד מינץ, תושב ההתנחלות דולב ושופט בבית המשפט המחוזי בירושלים, יעל וילנר, הדתייה הראשונה במינוי קבוע בעליון ושופטת בבית המשפט המחוזי בחיפה, יוסף אלרון, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה וג'ורג' קרא, שופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שבין היתר שלח את קצב לכלא.

במרחק של 40 שנות אור מכאן: התגלתה מערכת שמש חדשה

חשבתם שמערכת השמש שלנו ייחודית? מחקר בינלאומי גילה שהיא נפוצה יותר ממה שחשבנו. השבוע פורסם כי צוות מדענים גדול גילה מערכת שמש המורכבת מכוכב קטן וחיוור יחסית, וסביבו שבעה כוכבי לכת הדומים בגודלם לכדור הארץ. אבל זה לא הכול, החוקרים סבורים שהטמפרטורה על פניהם עשויה לאפשר הימצאות מים נוזליים ולאפשר קיום חיים.

מערכת השמש שהתגלתה
מערכת השמש שהתגלתה © נאס"א

ביקור נתניהו באוסטרליה

לאחר שנתניהו, סיים את ביקורו בסינגפור, הוא אינו לקח פסק זמן ושב לביתו, אלא המשיך לביקור בן שלושה ימים בסידני שבאוסטרליה. במהלך הביקור, השתתפו ראש הממשלה ורעייתו בשורה של אירועים, שביניהם כנס כלכלי עם אנשי עסקים ישראלים ומקומיים, ואירוע בבית הכנסת היהודי הגדול שבסידני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו באוסטרליה
ראש הממשלה בנימין נתניהו באוסטרליה © GettyImages

גל אנטישמיות בארה"ב

רצף של אירועים אנטישמיים שוטף את ארה"ב בזמן האחרון במימדים שלא הכירו שם, הן באופן פרטני והן כלפי קהילות יהודיות שלמות. לתקיפת האישה ברכבת התחתית בניו-יורק, לצלבי הקרס, לכתובות הנאצה האנטישמיים השונים ולהשתחתת בית הכנסת המרכזי שבשיקגו, הצטרף השבוע אירוע מצער נוסף: חילול קברים המוני בבית העלמין היהודי בסנט- לואיס, מיזורי.

תגובות