נבחנו פעמיים במתמטיקה: "הודיעו לנו לחזור לבחינה נוספת". צילום: shutterstock

נבחנו פעמיים במתמטיקה: "הודיעו לנו לחזור לבחינה נוספת"

87,500 תלמידים ניגשו אתמול (ב') לבחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של 3 יחידות לימוד. למרות שסמוך למועד הבחינה משרד החינוך איתר כי כמה שאלונים הודלפו ומיהר לבטלם, ישנם תלמידים שנבחנו על הטופס שהודלף ורק לאחר מכן הוזעקו בחזרה לכיתה כדי להיבחן בבחינה החדשה. תלמידים: "יצאנו מהבגרות בתחושה רעה"

לבחינת הבגרות במתמטיקה, שהתקיימה אתמול (ב'), ניגשו 160 אלף תלמידים מרחבי הארץ כשמתוכם כ-87,500 נבחנו ברמה של שלוש יחידות לימוד. אך למעשה, הבחינה שרובם נבחנו בה אינה הייתה הבחינה המקורית, שכן בחינת הבגרות של חלק מהשאלונים ברמה של שלוש יחידות לימוד הודלפה כשעה לפני תחילת הבגרות. למרות שמשרד החינוך מיהר לבטלה ולהעביר לבתי הספר שאלונים חלופיים, היו תלמידים שנבחנו תחילה בבחינה שהודלפה ורק לאחר מכן נודע להם על כך וחולקו להם הבחינות החלופיות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תוך מספר שעות מסיום הבחינה החל פיד הפייסבוק להתמלא בפוסטים של תלמידים זועמים ומודאגים שחוו זאת על בשרם ובעקבות כך דורשים פתרון הוגן. "בעודי שמחה ומאושרת מספרת לאמא שלי שהלך לי טוב, ניגשת אליי בוחנת ואומרת לי לחזור חזרה לבניין, ושהבגרות שנבחנתי עליה היא הבגרות שהודלפה ושאני צריכה לעשות בגרות חדשה", כתבה עדי בן- אור, תלמידת י"ב בתיכון "שער הנגב" בפוסט זועם בפייסבוק. 

© צילום מסך מהפייסבוק

עוד היא ציינה כי "בחוסר התחשבות כזה לא נתקלתי מימיי. אחרי בגרות של שעה וחצי שהשקעתי בה את כל האנרגיות שלי, אחרי שהשפעת הרטלין שאני זקוקה לה פגה אני צריכה להיכנס ולעשות בחינה חדשה.
 אז נכנסתי לבגרות עייפה ומותשת, נטולת ריכוז, ונחש מה? הלך לי הרבה פחות טוב בבגרות הזו - כמו לכולם".

בן - אור רחוקה מלהיות התלמידה היחידה שהרגישה שאינה יכולה לשתוק על כך והחליטה להעלות את הנושא לסדר היום, שכן אליה אף הצטרפו תלמידים נוספים שיצאו מתסכולים ונסערים מן הבחינה."אני והחברים שלי לא יודעים מי אחראי למחדל ההזוי הזה, שבו במדינת ישראל בשנת 2017 קורה מחדל כל כך גדול שתלמידים ניגשים לבגרות, מסיימים אותה ואז מקבלים הודעה כי 'הייתה בעיה ואי הבנה בבגרות הראשונה. אתם צריכים לעשות בגרות חדשה'. בשעה 17:30 , כאשר רוב הילדים כבר איבדו את הריכוז שלהם לאחר בגרות אחת, מגיעה ההודעה ההזויה הזו בעקבות אותו מחדל", כתב דורון דור, שניגש לשאלון 802 בעמוד הפייסבוק של בנט.

© צילום מסך מהפייסבוק

לדברי התלמידים, ההודעה הפתאומית גרמה לרבים מהם לאבד את הזמן והריכוז, ולהצליח פחות בבחינת הבגרות החלופית. "אחרי שהגשתי את הבחינה הראשונה ויצאתי מבית הספר הודיעו לנו לחזור לבחינה נוספת. כתלמידה שסובלת מבעיות קשב וריכוז לא הצלחתי להתרכז בבחינה השנייה. הייתי בהלם שהתבקשנו להיבחן שוב אחרי שהלך לי טוב בבחינה הראשונה ולצערי לא הצלחתי לשחזר את ההצלחה הזאת", סיפרה לפרוגי תלמידת כיתה י"ב הלומדת במרכז הארץ. "יצאתי מהבגרת החלופית בתחושה רעה כמו הרבה מהתלמידים. התרגילים היו ברמה גבוהה יותר והכעס שהציף אותי גרם לי לבלבול ולבזבוז זמן", הוסיף תלמיד כיתה י"א הלומד בדרום הארץ.

למרות התסכול והזעם הרב שמציף את התלמידים, הם לא שוכחים לשמור על אופטימיות ומקווים שמשרד החינוך ימצא פתרון הוגן בעניין. "אני מצפה שיקחו אחריות על הטעות שנעשתה היום, שיקבעו מועד מיוחד חדש לבתי הספר בהם קרתה הטעות, שיתנו פקטור או יעשו ממוצע של שתי הבחינות שאליהן ניגשנו היום", אומרת בן אור. "אני מאוד מקווה שיהיה פתרון למחדל הענק הזה", מצטרף דור.

 ממשרד החינוך טרם התקבלה תגובה.

תגובות