אמ;לק: מתכננים לטוס לאירופה? כדאי שתיזהרו מהחצבת!. צילום מסך מהטוויטר

אמ;לק: מתכננים לטוס לאירופה? כדאי שתיזהרו מהחצבת!

גם בסוף השבוע הזה אנחנו פה עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו הכי מעודכנים. הפעם: טרור בעולם, בחירות לראשות הממשלה בבריטניה ומחלת החצבת מתפשטת ברחבי אירופה

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה לנו השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בבחינת הבגרות בספרות ובמצעד הגאווה? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הטרור מכה שוב בפריז

לאחר שבתחילת השבוע, אירע פיגוע קטלני בבירה הבריטית, הטרור חזר לבירה הצרפתית, פריז. ביום שלישי בשעות אחר הצהריים דווח בצרפת כי מחבל תקף בפטיש שוטר מחוץ לקתדרלת נוטרדאם. לפי עדי ראייה, התוקף צעק תוך כדי המעשה "זה עבור סוריה". המחבל, שנשא תעודת סטודנט וטען בחקירה כי הוא חייל בהנהגת דאעש נורה ונוטרל, והשוטר נפצע קל. בעקבות האירוע, המשטרה פנתה לאזרחים באזהרה וביקשה מהם לא להתקרב לאזור.

מבקרי הכנסייה הסתגרו והרימו ידיים © צילום מסך מהטוויטר

דאע"ש פוגע בבירה האיראנית 

על אף שלא הספקנו להתאושש מרצף הפיגועים שתקף אותנו השבוע, ביום רביעי האחרון הטרור הופיע גם באיראן והפעם כפליים. ארבעה מחבלים אשר לבשו בגדי נשים ירו על מאבטחים בבניין הפרלמנט וחוסלו לאחר שהוחלט על מצור. אחד מן המחבלים פוצץ את עצמו ובכך הרג עשרה בני אדם, ובזמן הזה התנהלה מתקפה של יריות באזור קברו שלחומייני, מנהיג המהפכה האסלאמית, וכן לאחר מכן באופן רשמי על מחבל מתאבד נוסף.

בית הרפרלמנט בטהרן © צילום מסך מהטוויטר

דעה פוליטית? מחוץ לאקדמיה

מסתבר שאתיקה מקדמים גם במוסדות להשכלה הגבוהה ולא רק בבתי הספר, שכן אתמול (שישי), נחשף בעיתון "ידיעות אחרונות" כי שר החינוך, נפתלי בנט, מקדם כעת חוק אתי, אשר בא לאסור על מרצים במוסדות אקדמיים להביע את עמדתם הפוליטית במהלך ההרצאות. מה ייעשה במקרה שהמרצה יפר זאת? הסטודנטים יורשו להתלונן ליחידה המפקחת על פעילות פוליטית.

נפתלי בנט © GettyImages

בריטניה בסערה סביב הבחירות

הבחירות בבריטניה עלו אתמול (ו') שלב כאשר נרשם שינוי משמעותי בספירת הקולות ודווח כי ראשת הממשלה הנוכחית, תרזה מיי, זכתה במרבית הקולות, אך איבדה את הרוב המוחלט בפרלמנט על אף שהיא חייבת קואליציה, דבר שאינו מקובל בבריטניה. במפלגתה של מיי קוראים לה להתפטר, אך היא אינה מתכוונת להתפטר ואף הגיעה לארמון בקינגהאם כדי להיפגש עם המלכה ולבקש ממנה אישור להקמת ממשלה. חשוב לציין כי מיי הייתה זו החליטה להקדים את הבחירות ונכשלה, משום שהיא אינה זכתה להגדיל את כוחה בניגוד למה שציפתה. 

חצבת באירופה - בישראל מתחסנים

אם תכננתם לטוס בקיץ הקרוב לרומניה, איטליה, צרפת, גרמניה, פולין, בלגיה, אוקראינה כדי שתיזהרו ממכת החצבת שמתפשטת ברחבי אירופה. במשרד הבריאות ממליצים להתחסן נגד המחלה ומציעים חיסון הניתן בשתי מנות בהפרש של ארבעה שבועות. אך אל דאגה, ילדי 1978 ואילך נחשבים למחוסנים, שכן קיבלו בעבר שתי מנות חיסון. 

© צילום מסך מהטוויטר
תגיות
תגובות