אהוד אולמרט שוחרר מבית הסוהר והגיע לביתו בתל אביב. צילום: מוטי קמחי

אהוד אולמרט שוחרר מבית הסוהר והגיע לביתו בתל אביב

ראש הממשלה לשעבר יצא לחופשי בתום ריצוי שני שלישים ממאסרו, בהתאם להחלטת ועדת השחרורים, והגיע לדירתו בתל אביב. הבוקר נכנס למפקד בית הסוהר, חתם על טופס השחרור, צעד לדלת בית הסוהר ונסע ברכב השרד השחור לדירתו

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שוחרר הבוקר (יום א') ממאסרו בכלא מעשיהו בתום ריצוי שני שלישים מעונשו והגיע לדירתו בתל אביב. אולמרט יצא מאגף 10 המאובטח שבו ריצה את עונשו, חתם על טופס השחרור אצל מפקד בית הסוהר, יצא משערי בית הסוהר, נכנס לרכב השרד השחור ומשם נסע לדירתו בליווי מאבטחי שב"כ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תהליך השחרור של אסיר מבית הסוהר כולל "טופס טיולים", קבלת הפיקדון, שחרור ביחידת הרישום, זיהוי ולבסוף הקראת תנאי השחרור על ידי מפקד בית הסוהר. בדלת בית הסוהר הועברה אחריות אבטחתו של אולמרט משב"ס, שם שהה אולמרט 16 חודשים, ליחידה לאבטחת אישים.

קומץ אזרחים חיכו הבוקר לאולמרט ליד ביתו במוצא עילית, בהם עמי מזרחי מירושלים שהגיע עם שלט תמיכה: "המדינה הפסידה מנהיג ענק שיכול היה להוביל את המדינה הזו לשלום וביטחון כראש ממשלת ישראל". אולמרט בסופו של דבר הגיע לביתו בתל אביב. בדרכו הביתה עצרה השיירה במרכז מסחרי ברמלה. מאבטח ירד מהרכב, לקח צידנית עם אוכל והעלה לרכב האבטחה שליווה אותו לדירה.

אולמרט נידון ל-27 חודשי מאסר בפועל וריצה את עונשו בכלא מעשיהו מאז פברואר 2016. הוא הורשע בקבלת שוחד של 60 אלף שקל בפרשת "הזרע" עת כיהן כשר התמ"ת. כמו כן הורשע בעבירות שיבוש מהלכי משפט בין היתר בגין ניסיונו להניא את שולה זקן מהסדר טיעון לגבי חלקה בפרשה. בפרשת טלנסקי הורשע אולמרט בעבירת מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

אולמרט יצא מרכב השרד מחוץ לביתו בתל אביב
אולמרט יצא מרכב השרד מחוץ לביתו בתל אביב © מוטי קמחי

במהלך ריצוי עונש המאסר עבר אולמרט סדנאות שונות, והתנהגותו הייתה טובה - למעט אירוע אחד שבמהלכו לא פנה כראוי לאחד מאנשי הסגל. כזכור, לאחרונה התעורר חשד כי הוציא מבין כותלי הכלא מסמכים מסווגים בניגוד לנהלים. ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה לשחרר את אולמרט, ואף קבעה בנימוקיה כי "טענת הפרקליטות כי הפרת הוראות שב"ס בעניין הספר מצביעה על דפוס מרמה מתמשך, אינה מקובלת עלינו. לצורך הדיון בבקשת השחרור של האסיר עלינו להידרש לשאלות הביטחוניות והמשפטיות הכרוכות בסוגיה זו".

ועדת השחרורים הוסיפה כי "עם כל החומרה שיש לייחס למכלול העבירות, יש לראותן כמקשה אחת במובן זה שבתקופה מסוימת בחייו הציבוריים רבי המעש של האסיר (אולמרט) דבקה בו מידת השחיתות, הוא נענש על מעשיו ושילם מחיר כבד. באשר להתנהגותו, היא הייתה ללא דופי למעט עבירת המשמעת שאין לזלזל בה, התבטאות לא נאותה אחת כלפי סוהר שעליה נענש בזמנו. לאור כל האמור יש לראות את הפרת המשמעת (הוצאת הספר) מצד האסיר על רצף כל תקופת שהותו בכלא - שהייתה נאותה מבחינת התנהגותו ואף יותר מזה. אנו מחליטים לקבל את בקשתו לשחרור על תנאי בהתאם לתוכנית הרשות לשיקום האסיר".

מזוודה ובה ציוד אישי, ליד הבית בתל אביב
מזוודה ובה ציוד אישי, ליד הבית בתל אביב © מוטי קמחי

בפרקליטות התנגדו לשחרורו המוקדם של אולמרט, אך בתום דיון ממושך שהתקיים ביום חמישי בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, החליטה לא לעתור נגד שחרורו המוקדם ובכך ניתן אור ירוק ליציאתו מהכלא הבוקר.

בזמן מאסרו בכלא היה אולמרט מאובטח על ידי אנשי שב"ס, אבל כאשר יצא לחופשות על אבטחתו היו אמונים אנשי שב"כ - וכך גם עם יציאתו מהכלא. לפני שיצא מהכלא אל שער היציאה של מעשיהו, עבר ראש הממשלה לשעבר ראיון אצל אחד מקציני הכלא, שהבהיר לו את מעמדו החדש כאסיר ברישיון. רכב השרד נכנס למתחם הכלא כדי לאסוף את אולמרט.

 

תגובות