אמ;לק: עימותים בהר הבית ופיגוע בחלמיש. הר הבית. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: עימותים בהר הבית ופיגוע בחלמיש

גם בסוף השבוע הזה אנחנו פה עם הפינה השבועית שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו מעודכנים. הפעם: עימותים בהר הבית, מחאת האימוץ ותבוסה לבית"ר ירושלים

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם בנופש או בבילוי בים? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הפיגוע שקטע את החגיגה בארוחת השבת

אמש (ו׳), הצליח מחבל לחדור לבית הנמצא ביישוב נווה צוף-חלמיש הממוקם בסמוך לרמאללה ולעצור את החגיגה שתכננה המשפחה לכבוד הולדת נכד נוסף למשפחה. המחבל שביצע את הפיגוע הוא פעיל חמאס, שרצח באמצעות סכין את שלושה מבני המשפחה: סבא בן 70, בנו בן ה-35 ובתו בת ה-40, וכן פצע קשה את הסבתא בת ה-68. אשתו של הבן שנרצח החביאה את הילדים בחדר הסמוך ובכך מנעה את פגיעתם. את הפיגוע ביצע מחבל בשם עומר אל-עבד (19). עבד מתגורר בכפר סמוך ונעצר כבר מספר פעמים קודם לכן, ולפני הפיגוע הוא אף פרסם פוסט בפייסבוק שבו עודד לפגוע. שכן של המשפחה, חייל מיחידת עוקץ, שמע את הצעקות שנשמעו מן הבית ומיהר לירות במחבל דרך החלון. הבוקר הגיעו למקום האירוע שר הביטחון, אביגדור ליברמן והרמטכ״ל, רב- אלוף גדי אינזקוט, כאשר לאחר מכן ערך ליברמן הערכת מצב, שבה הורה לזרז את הריסת בית המחבל.

הכניסה ליישוב חלמיש, בבוקר שלאחר הפיגוע
הכניסה ליישוב חלמיש, בבוקר שלאחר הפיגוע © גיל יוחנן

סערה בבירה

בשבוע שעבר דיווחנו לכם על פיגוע הירי שאירע במתחם הר הבית, אך הסערה סביב העניין המשיכה גם השבוע. ביום ראשון האחרון נפתח הר הבית לאחר שנסגר למשך יומיים בעקבות הפיגוע, כאשר הפעם הוצבו בכניסות אמצעי בידוק חדשים - מנגומטרים וזאת בהוראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהורה לתגבר את הכניסות. גלאי המתכות עוררו התנגדות בקרב המתפללים המוסלמים ואף הובילו לחיכוכים עם השוטרים, לידויי אבנים, זריקת בקבוקי תבערה וירי של זיקוקים לכיוון כוחות הביטחון בירושלים. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אף שוחח ביום חמישי עם נשיא טורקיה, רג׳פ טאיף ארדואן, בניסיון להרגיע את הרוחות. בשיחתם ביקש ארדואן להוריד את המנגומטרים, אך ריבלין הבהיר כי ישראל מחויבות לשמור על ביטחון אזרחיה וביטחונם של המתפללים, תוך שמירת על חופש הפולחן ועל הסטטוס קוו (המצב הקיים). בתום ישיבה שארכה ארבע וחצי שעות ביום שישי, החליט הקבינט המדיני כי המנגומטרים יישארו בהר הבית כדי לשמור על הביטחון והסדר הציבורי. בשעות האחרונות דווח כי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר לדיון נוסף בנושא.

© צילום מסך מהאינסטגרם

מחאת האימוץ בקהילה הגאה

בעקבות החלטת המדינה שלא לאפשר לזוגות חד-מיניים לאמץ ילדים, אלפים התכנסו ביום חמישי בסמוך לקריית הממשלה בתל אביב ומחו למען שוויון באימוץ ילדים בקרב הקהילה הגאה. באירוע ניתן היה למצוא פנים מוכרות, אשר ביניהן העיתונאי נדב בורנשטיין, שהנחה אותו, וכן את הראל סקעת ודנה אינטרנשיונל. בתום ההפגנה חסמו מאות אנשים את הרחוב המוביל ממרכז תל אביב לנתיבי איילון ובעקבות כך, הורתה המשטרה לפנות את הכביש, תוך שהיא עיכבה לחקירה שני בני אדם ושישה מהמשתתפים שהפרו את הסדר.

בהפגנה
בהפגנה © מוטי קמחי

תבוסה לבית"ר ירושלים

ביום חמישי בערב, סיימה את דרכה באירופה לאחר שנחלה תבוסה במשחק שנערך בבורגס מול בוטב פלובדיב, קבוצת הכדורגל הבולגרית. המשחק הסתיים בתבוסה של 4:0 והוביל לפרידה של בית"ר מאירופה כבר בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית. חשוב לציין כי הדחה זו גבתה מבית"ר מיליוני שקלים שיכלה לקבל, וכן גררה ביקורת על מאמן הקבוצה, שרון מימר והשחקנים מכיוונם של רבים מהאוהדי הקבוצה.

רעידת אדמה בקוס

ביום שישי האחרון, הכתה רעידת אדמה באי קוס שביוון. רעידת האדמה הייתה בעוצמה 6.7 ואף הורגשה באזורים נוספים בטורקיה וביוון הידועים כלב התיירות. רעידת האדמה הובילה למותם של בני אדם ולפציעתם של לא פחות מ-120. לאחר האירוע, מסרה הסוכנות האירופית לרעידות אדמה כי הרעש עשוי לגרום לצונאמי קטן. חשוב לציין כי רעידת האדמה השפיעה גם על הישראלים שנפשו במקום ועוררו בהם הלם. ממשרד החוץ נמסר כי אין נעדרים ישראלים.

קוס, יוון
קוס, יוון © צילום מסך מהאינסטגרם
תגיות
תגובות