בדקו: מהי הרמה של בית הספר שלכם?. צילום: Fotolia

בדקו: מהי הרמה של בית הספר שלכם?

תמיד רציתם לדעת מהי הרמה של בית הספר שלכם ביחס לבתי הספר האחרים? מהיום זה כבר אפשרי. באתר חדש שהשיקה הרשות הארצית למדידה והערכה תוכלו לראות מהי התחושה של התלמידים בבית הספר, עד כמה אכפת למורים מהם והאם בית הספר פועל גם בתחום החברתי

בין אם בשנת הלימודים הקרובה תתחילו ללמוד בבית ספר חדש ובין אם תמשיכו ללמוד באותו בית ספר, מהיום תוכלו לדעת עליו יותר. הרשות הארצית למדידה והערכה השיקה היום (ב') אתר חדש, שיאפשר לכם להבין איפה עומד בית הספר שלכם ביחס לבתי הספר האחרים בעיר ובארץ, והכל בלחיצת כפתור.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

באתר "מיצב ברשת" תוכלו לצפות במגוון נתונים על ידי חיפוש פשוט - הקלדת שם בית הספר או היישוב, ובכך תוכלו לקבל תמונה מקיפה באשר לכלל בתי הספר בארץ, החל מיסודי וכלה בתיכונים. מדובר בנתונים של מבחני המיצ"ב שאליהם ניגש בית הספר, אשר נערכים לתלמידי כיתה ה' במקצועות מתמטיקה, אנגלית שפת אם ולתלמידי כיתות ח' בשלושת המקצועות הללו בנוסף למדעים, כאשר כל בית ספר משתתף במבחני המיצ"ב החיצוני אחת לשלוש שנים.

החיפוש באתר
החיפוש באתר "מיצב ברשת" © צילום מסך

באתר אף תוכלו להשוות את ההישגים של בית הספר אותו חיפשתם לבתי ספר דומים או לבתי הספר הדוברים את אותה השפה, עברית או ערבית ולערוך שווה ביניהם כדי להיחשף לגודל הפערים. כמו כן, תוכלו להיחשף לנתונים על אודות אקלים בית הספר, שיעזרו לכם להבין עד כמה התלמידים שבעי רצון מבית הספר, באיזו מידה התלמידים חשים שלמורים אכפת מהם עד כמה התלמידים מעורבים בלמידה ומעידים על התעניינות, וכן באיזו מידה התלמידים חשופים לאלימות.

פתיחת האתר מהווה צעד משמעותי של הרשות הארצית למידה והערכה, שכן מזה שנים שמשרד החינוך התנגד לפרסום תוצאות מבחני המיצ"ב מחשש שההשוואה תוליד תוצאות שליליות בשטח. לפני כחמש שנים אומנם משרד החינוך פרסם את הנתונים באתר ראמ"ה לאחר שבג"ץ דרש זאת, אך הם אינם היו נגישים ולא ניתן היה לאתר אותם בקלות.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "משרד החינוך עושה היום צעד נוסף בהגברה ובהעמקה של השקיפות לציבור בישראל. האתר 'מיצ"ב ברשת' ינגיש בעבור אנשי חינוך, חוקרים והורים מידע חינוכי שיוכל לשרת אותם באופן מהימן, נגיש וידידותי. במהלך הימים הקרובים המשרד ירחיב את מערך השקיפות כאשר הוא יפרסם מגוון רחב ונוסף של נתונים אודות מערכת החינוך. אני מאמין שבאמצעות הרחבה של השקיפות נוכל לתת לציבור תמונה רחבה ומקיפה אודות פעילותה של מערכת החינוך בישראל".

צפייה בהישגים הלימודיים © צילום מסך
 
איך היחסים בין התלמידים לבין חבריהם לכיתה? © צילום מסך
 
עד כמה בית הספר מעודד לסקרנות?© צילום מסך
תגובות