תלמידה התלוננה: "המורה הכה אותי". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

תלמידה התלוננה: "המורה הכה אותי"

תלמידת כיתה י"ב מאזור הצפון טוענת כי המורה שלה הכה אותה במהלך השיעור לעיני כל הכיתה, לאחר שהשיבה תשובה שגויה על שאלה. בעקבות כך, היא חשה מושפלת ולא מצליחה לעכל את אשר אירע. משרד החינוך: "הנושא נבדק ומטופל על ידי רשת בתי הספר"

השיעור שנערך ביום שלישי האחרון בבית ספר בצפון הארץ, חרוט בזיכרונה של תלמידת כיתה י"ב בתור חוויה מזעזעת וכואבת. לדבריה, המורה ניהל דיון בין התלמידים באשר לנושא הנלמד בכיתה ולאחר מכן הפנה לעברם שאלה. התלמידה בחרה לענות על השאלה וטוענת כי המורה ביקש ממנה לחזור שוב ושוב על אותה התשובה כשהורה לה: "אמרי שוב" בטון לועג ומזלזל. "חשבתי שהוא מתכוון לכך שאולי צדקתי ושהתשובה שלי נכונה, אבל לבסוף הבנתי שהוא צוחק עליי", סיפרה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"המורה התקרב אליי כשישבתי בשולחן האחרון בסוף הכיתה יחד עם חברה שלי והכה אותי, תוך שהוא אמר שהתשובה שלי לא נכונה. "קפאתי במקום. המורה החליט להסביר לי מהי התשובה הנכונה והתעלם מהמעשה שעשה". הנערה ציינה כי הדמעות שלה עלו לגרון באותם רגעים, שכן היא הייתה מוכה בתדהמה ואינה ידעה כיצד לפעול מול שאר חבריה לכיתה. "הדמעות שלי עלו לגרון ונחנקתי, התייבשתי מול כל הכיתה ולא ידעתי מה לעשות, הייתי פשוט בהלם. "בתגובה פשוט שאלתי אותו 'למה?' והוא התעלם, והמשיך כרגיל".

שטפי הדם בידה של מאי
שטפי הדם בידה של הנערה © צילום מסך מהפייסבוק

לטענתה, גם שאר התלמידים בכיתה אינם ידעו איך להתמודד עם המקרה בדיוק כמוה ורק לאחר מספר שעות, היא הבינה את אשר קרה והחלה לפרוץ בבכי. יחד עם זאת, אמרה כי "זו לא הפעם הראשונה שאני פוגשת מקרה אלים שכזה. אותו המורה איים בעבר על תלמידים עם אבן והשפיל תלמידים".

בעקבות המקרה, אמה של הנערה, העלתה פוסט לפייסבוק, שבו תיארה את אשר אירע במהלך השיעור של בתה, וכן פרסמה תמונות של שטפי הדם המצויים על ידה של הנערה. "הנני יודעת ממקורות קרובים כי מורה זה משפיל מרים ידיים ומתעלל בתלמידיו כבר שנים רבות!!! האם זה הגיוני שהנהלת בית הספר לא עשתה שום דבר בנידון??!!!", היא כתבה.

© צילום מסך מפייסבוק

מלבד הפוסט, פנתה האם להנהלת בית הספר, לגורמים בעירייה ואף הגישה תלונה במשטרה על המורה. ראש העיר בה לומדת הנערה הגיב על הפוסט שפרסמה האם וכתב: "הצטערנו מאוד לשמוע על המקרה. ערבנו את משרד החינוך ואת רשת בתי הספר כדי לבדוק את הנושא ולטפל בו. רשת בתי הספר בקשר איתנו והם מטפלים במקרה. הנחתי את כל הגורמים לטפל ולסייע. כולנו מגויסים לטפל במקרה ואנו נעקוב אחרי הטיפול".

גורמים במשרד החינוך מסרו כי המפקח של רשת בתי הספר בדק את הנושא ודיווח כי מדובר במורה עובד הרשת. הנושא נבדק ומטופל על ידי רשת בתי הספר כולל טיפול משמעתי, ככל שיידרש.

ממשטרת ישראל נמסר: "איננו נוהגים להתייחס לקיומן של חקירות או לפרטים אודות חקירות מתנהלות ,אולם נציין כי עם קבלת התלונה נפתחה במשטרת ישראל חקירה במסגרתה נחקר המורה החשוד בתקיפה".

 

תגובות