אמ;לק: נגד איזה זמר הוגשה תלונה על הטרדה מינית?. צילום: shutterstock. אילוסטרציה

אמ;לק: נגד איזה זמר הוגשה תלונה על הטרדה מינית?

גם בסוף השבוע הזה אנחנו כאן עם הפינה השבועית שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו מעודכנים. הפעם: סיכום יום הכיפורים, הבחירות בגרמניה, הזמר שהוגשה נגדו תלונה והבלם שלא הורשה לטוס למשחק

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים ביום כיפור? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם לפספס.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

איך עבר יום הכיפורים?

בזמן שישראל מתחילה לחזור לשגרה עם צאת יום הכיפורים, מגן דוד אדם מסכמים את יום הכיפורים. על פי דיווחי מגן דוד אדום, 1,659 בני אדם טופלו על ידי צוותי מגן דוד אדום, מהם 1,355 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים ברחבי הארץ. 

228 בני אדם טופלו לאחר שהתעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום, 21 בני אדם נזקקו להחייאה, 54 מהמטופלים היו מתפללים בבתי הכנסת אשר קיבלו טיפול רפואי וחלקם אף פונה להמשך טיפול בבית החולים. צוותי מד"א אף הוזעקו להעביר 134 יולדות לבתי החולים, ובתוך כך שבע נשים כרעו ללדת ויולדו על ידי החובשים והפאראמדיקים של מד"א בביתן ובאמבולנסים. גם השנה היו מקרים רבים של פציעות עקב רכיבה על אופנים, אופניים חשמליים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. 265 בני אדם נפצעו, נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ.

בנוסף, 28 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ, וכן צוותי מד"א הוזעקו לטפל ב-24 פצועים מאירועי אלימות. ממד"א אף דווח כי "לצערנו, השנה, נרשמו שתי תקריות של ידויי אבנים והפרעה לאמבולנסים של מד"א על ידי ילדים ובני נוער בערים אשדוד ועכו - ראוי לציין שלא מדובר בחרדים".

מדוושים ביום כיפור
מדוושים ביום כיפור © מוטי קמחי

בחירות בגרמניה

ברוב של 34.6% מן הקולות, נבחרה השבוע אנגלה מרקל בפעם הרביעית ברצף, להמשיך ולכהן בתפקיד קנצלרית גרמניה. המפלגה השמרנית בראשותה של מרקל אומנם ניצחה, אך אחוזי ההצבעה למפלגה נמצאים במגמת ירידה חדה מאז הבחירות הקודמות, שאירעו לפני ארבע שנים. גם אחוזי ההצבעה למפלגה הסוציאל דמוקרטית ירדו בצורה דרסטית, ל-21.7% מקולות המצביעים, נתון ההצבעה הנמוך ביותר מאז שנת 1933. אף על פי היחלשותן של המפלגות המובילות, דווקא מפלגת הימין הקיצוני, האלטרנטיבה לגרמניה, צוברת תאוצה ותכנס לבונדסטאג (בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה) עם 13.5% מן הקולות. כעת, עומד בפני מרקל אתגר הרכבת הממשלה, כאשר כבר הכריזו הסוציאל-דמוקרטיים כי אין בכוונתם להיכנס לממשלה בראשותה.

הוגשה תלונה נגד שלמה גרוניך

ביום שני השבוע אמור היה הזמר והיוצר, שלמה גרוניך, לקבל פרס למפעל חיים בתחום התרבות היהודית, מטעם משרד החינוך. הזמר לא הופיע לטקס, זאת עקב תלונה שהוגשה נגדו במשטרה מצד אישה, שטענה כי גרוניך הטריד אותה מינית לפני 20 שנה, כשהייתה בת 17. כמו כן, למחרת התפרסמה עדות נוספת של אישה, שטענה כי גרוניך הטריד מינית גם אותה. את הפרס קיבלה בשמו רעייתו, מיכל אדלר, שהסבירה כי גרוניך עצמו לא הופיע לאירוע על מנת לא לגרום לבלאגן.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © fotolia

משאל עם בחבל כורדיסטאן

ביום שני האחרון, התקיים בחבל כורדיסטאן שבעיראק משאל עם על הפיכה למדינה עצמאית והתנתקות מעיראק. הממשל בעיראק ייחל לכישלונו של המשאל המכוון להתנתקות ועושה מאמצים רבים על מנת להפיל יוזמה זו. רשויות החבל דיווחו כי מתוך למעלה מחמישה מיליון בעלי זכות הצבעה, הגיעו יותר מארבעה מיליוני מצביעים להשתתף במשאל, כשמתוכם 92% הצביעו בעד ההפירדות מעיראק. יש לציין כי גם טורקיה הצטרפה למאבקה של עיראק נגד הפיכתו של חבל כורדיסטן למדינה עצמאית והשתיים הכריזו על שיתוף פעולה בתרגיל צבאי על הגבול של החבל עם טורקיה, בעוד שישראל הביעה את תמיכתה במשאל. 

מלחמת המילים בין ארצות הברית לצפון קוריאה

ממשרד ההגנה האמריקני, הפנטגון, נודע בתחילת השבוע כי  ארצות הברית ערכה מפגן כוח של מפציצים אמריקניים בשטח האווירי הבינלאומי, בסמוך לצפון קוריאה. בהמשך השבוע הלך והסלים מפגן הכוח, הפעם בהאשמות ובגידופים, כאשר שר החוץ של צפון קוריאה, האשים את טראמפ כי הוא זה שהכריז מלחמה ולא להפך. היחסים הוסיפו להחמיר כאשר כינה המנהיג הצפון קוריאני, קים ג׳ונג און, את טראמפ ״חולה נפש״ והנשיא בתגובה כינה אותו ״משוגע״. נוסף על כך, בצעד חריג קבעה השבוע מועצת הביטחון של האו״ם סנקציות בינלאומיות חדשות נגד צפון קוריאה בעקבות ניסוי גרעיני גדול שערכה בתחילת החודש, שהוכתר לניסוי הגדול ביותר שלה מאז ומעולם.

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ © gettyimages

 שיר צדק לא המריא לצ'כיה

השבוע האחרון היה סוער במיוחד עבור שיר צדק, בלם הפועל באר שבע. ביום שלישי ערכו בעלי הקבוצה מסיבת עיתונאים, שבה נודע על החשד, שלפיו צדק, נטל חומר אסורים וזאת עלה מאחת הבדיקות שעשה בתום המשחק מול מאריבור, שבה נמצאו שאריות של חומר שאינו מוכר. בעקבות כך, צדק לא טס עם הפועל באר שבע לצ'כיה והשתתף במשחק, שבו הקבוצה הפסידה ליקטוריה פלזן בשלב הבתים של הליגה האירופית. חבריו לקבוצה, וכן שחקני נבחרת ישראל מתקשים לעכל את הסיפור וחוששים שהוא ייפגע מהמקרה.

 החלטה מהפכנית בערב הסעודית

ביום שלישי דיווחה התקשורת הממלכתית על החלטה שהפתיעה את העולם - גם נשים יוכלו להוציא רישיון נהיגה. התרה זו מצד מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז, הגיעה לאחר שנים רבות המלוות בלחץ מצד העולם ומחאות של נשים שקראו כנגד האיסור וצילמו את עצמן נוהגות בכביש. הצעד שנחשב מהפכני עבור במדינה השמרנית עשוי להיכנס לתוקפו עד יוני 2018. 

© gettyimages

 

תגיות
תגובות