אמ;לק: למה הרבנים נגד ההופעה של עדן בן זקן?. צילום: דביר כחלון

אמ;לק: למה הרבנים נגד ההופעה של עדן בן זקן?

גם בסוף השבוע הזה אנחנו כאן עם הפינה השבועית שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו מעודכנים. הפעם: הרצח בכפר קאסם, הרבנים נגד ההופעה של עדן בן זקן והג'ודקא הישראלי שזכה במדליית זהב

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר אבל הייתם עסוקים בקישוט הסוכה? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שגיא מוקי זכה במדליית זהב

הישג ענק לג'ודקא שגיא מוקי. מוקי העניק היום לישראל מדליה שלישית בגראנד פרי טשקנט בקטגוריית עד 81 ק״ג בג'ודו לאחר שגבר על היריב המונגולי, דגוושורן ניאמשורין, שהתחרה מולו בגמר. יש לציין כי ניאמשורין אינו יריב קל, שכן הוא מחזיק בתואר אלוף אסיה מהשנה שעברה. אך מוקי הצליח לנצח אותו, לאחר שיריבו ספג שני עונשים בארבע דקות בלבד, בעוד שהוא קיבל עונש אחד וניקוד זהב, שבו קיבל עונש נוסף. בסופו של דבר, שני העונשים שמוקי קיבל לא מנעו ממנו להגיע להישג המיוחל ולאחר הרבה זיעה ומאמץ, הוא המשיך את ההצלחה המיוחסת לו וזכה במדליית הזהב.

אירוע דריסה בלונדון

בשעות אחר הצהריים היום (שבת) נדרסו ונפצעו 11 הולכי רגל בסמוך למוזיאון להיסטוריה של הטבע בלונדון. הדורס נעצר בזירת האירוע ועוכב לחקירה על ידי המשטרה המקומית. תשעה מהנפגעים פונו לקבלת טיפול בבית החולים. על פי הדיווח של המשטרה המקומית, אין מדובר באירוע טרור, אלא בתאונת דרכים. 

האם טראמפ נסוג מהסכם הגרעין?

על פי הדיווחים שפורסמו ב"וושינגטון פוסט" בימים האחרונים, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צפוי להודיע בעוד כשבוע לקונגרס כי הוא מאמין שההסכם אינו עולה בקנה אחד עם האינטרס האמריקאי, תוך שהוא יעביר לידי הקונגרס את ההכרעה אם לשנות את הסכם הגרעין, או לבטלו. את הנאום טראמפ עשוי לשאת ביום חמישי הקרוב, מספר ימים טרם המועד שבו הוא נדרש לדווח לקונגרס אם איראן עומדת בהתחייבויות של ההסכם.

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ © gettyimages

הרצח בכפר קאסם

ביום רביעי האחרון נרצח תושב התנחלות אלקנה, ראובן שמרלינג, יום לפני יום הולדתו ה-70, כאשר גופתו נמצאה מוטלת ושחוטה במבנה באזור התעשייה כפר קאסם. שמרלינג היה אישיות מוכרת ואהובה בעיר, ותושבי אלקנה וכפר קאסם מצויים כעת בתדהמה. התושבים קוראים למצוא את הרוצח ולמצות עמו את הדין. ביום שישי הובא שמרלינג למנוחות, כאשר יותר מ-1,000 משתתפים הגיעו להלווייתו. יש לציין כי נכון לעכשיו חל על הפרשה צו איסור פרסום ולכן לא מפורסמים פרטים נוספים.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © shutterstock

הרבנים נגד עדן בן זקן

בתחילת השבוע הבא, יתקיים פסטיבל "תימנה" ה-16 במספר. הפסטיבל, שייערך כבכל שנה בראש העין, הינו פסטיבל פולקלור, מורשת ותרבות תימן. בפסטיבל צפויים להופיע הזמרים ליאור נרקיס, יואב יצחק, הפרויקט של רביבו וכן הזמרת עדן בן זקן. בשבוע האחרון החלו להופיע בראש העין מודעות שהפיצו רבני העיר, אשר קוראות לתושבי העיר להחרים את הפסטיבל, עקב הופעתה של הזמרת בן זקן. במודעות נכתב: "המופע הרע יגרום לחילול שמיים ברבים ולחילול כבוד עדת תימן ויגרום לגילוי עריות בריקודים מעורבים". הרבנים טוענים כי על פי ההלכה, נאסר על נשים לשיר בפני גברים וכי כך לא נהגו בתימן. חברת הכנסת מירב מיכאלי מהמחנה הציוני, כתבה בתגובה בחשבון הפייסבוק שלה "אל תסכימו להסתה נגד נשים, להדרה של נשים. בממשלת נתניהו - בנט -שקד שכחו לגמרי ששלומית היא זו שבונה את הסוכה".

עדן בן זקן © צילום מסך מהאינסטגרם

משאל העם בקטלוניה

לאחר שבשבוע שעבר נערך משאל עם בחבל כורדיסטאן שבעיראק על הפיכה למדינה עצמאית והתנתקות מעיראק, נערך השבוע משאל עם נוסף בעולם, הפעם בקטלוניה תחת השאלה: "האם אתה רוצה שקטלוניה תהפוך לרפובליקה עצמאית?". על אף שהממשלה בספרד והמשטרה המקומית ניסו לסכל את ההצבעה, וכן בית המשפט קבע כי היא אינה חוקית, תושבי קטלוניה לא נכנעו וזאת על אף שיום ההצבעה היה מלווה באלימות רבה, והסתיים עם 884 פצועים. המשטרה ניסתה למנוע מן האנשים להצביע ואף ירתה לעברם כדורי גומי במטרה לעצור את משאל העם, אך כל אלה לא עזרו לה. שיעור ההצבעה אומנם עמד על 42.34%, אך 90.18% מן המצביעים הכריעו בעד עצמאות.  הפרלמנט הקטלני הודיע היום (שבת) כי נשיא קטלוניה, קרלוס פודג'מון, צפוי לנאום ביום שלישי אחרי הצהריים בפני הפרלמנט על "המצב הפוליטי הנוכחי". בשעות האחרונות נערכות ברחובות מדריד וברצלונה הפגנות גדולות, שבהם לוקחים חלק עשרות אלפי אזרחים, אשר מתנגדים למתן עצמאות לחבל קטלוניה.

נפטרה החיילת שהתמוטטה בכלא 4

בליל יום שני האחרון, נפטרה החיילת בת ה-19 שישבה בכלא 4, זאת לאחר כשבועיים שבהם שהתה בשני בתי חולים שונים במצב אנוש בשל התמוטטות שגרמה לה לאבד את הכרתה. החיילת, שהעבירה את ששת הימים שלפני התמוטטותה, בכלא 4, הייתה ספורטאית מצטיינת וקופצת במוט. "אהבתה הגדולה באתלטיקה הייתה קפיצה במוט, ואת שיאה האישי - 2.70 מ' שמדרג אותה במקום ה 29-28 בטבלת כל הזמנים - היא קבעה במסגרת תחרות ליגת הקדטים בשנת 2015", כך נמסר בהודעה שפרסם איגוד האתלטיקה. ביום שלמחרת, התמוטטות החיילת. נפתחה חקירה של היחידה לחקירות פנים בצה"ל לבירור נסיבות המקרה, אשר עדיין מתקיימת. על כן, נמסר כי "מטעמי צנעת הפרט ועל מנת לאפשר לחקירה להתנהל כסדרה, לא נוכל למסור פרטים נוספים בעניין".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © Fotolia

אראל מרגלית עוזב את הכנסת

לאחר שבשבוע שעבר, הודיע חבר הכנסת ממפלגת העבודה, מנואל טרכטנברג על עזיבתו את הכנסת, הודיע השבוע חבר הכנסת אראל מרגלית מהמחנה הציוני כי אף הוא פורש מתפקידו כחבר כנסת. מרגלית, שרק לפני חודשים ספורים התמודד על ראשות מפלגת העבודה, כתב בחשבון הפייסבוק שלו "כדי להמשיך לפעול כיזם חברתי שיש באפשרותו לעשות שימוש בכל האמצעים, המשאבים ומרחב הפעולה הנדרש, החלטתי לפרוש מתפקידי כחבר כנסת ולחזור ולכהן כיו"ר קרן ג'יי וי פי ויו"ר עמותת "בקהילה" אותה הקמתי עם רעייתי דבי לפני 15 שנה. העמותה פועלת לשנות מציאות של עשרות אלפי ילדים דרך חינוך וקהילה ומעניקה להם הזדמנות אמיתית להצליח".

 

תגובות