שיעור בסוכה: האושפיזין שכל אחד מאיתנו צריך בכיתה. צילום: אינסטגרם, יוטיוב

שיעור בסוכה: האושפיזין שכל אחד מאיתנו צריך בכיתה

מלאלה יוסופזאי תלמד אתכם איך להוביל שינוי כבר בגיל צעיר, ירדן ג׳רבי תגרום לכם להפוך לספורטאים בכל מובן המילה ונשיא המדינה יקנה לכם ערכים שאתם לא מקדישים להם מספיק תשומת לב. קבלו את האושפיזין שכל תלמיד צריך בכיתה שלו

המורים שלנו מקבלים את פנינו בפתיחת כל יום לימודים עם ברכת ״בוקר טוב״. הם שם על מנת ללמד אותנו את כל החומר שנדרש לבגרות ואף כדי לפרגן, לתמוך כשצריך ולהרים אותנו למעלה ברגעים הקשים. אך עם כל הכבוד למורים שלנו (ויש לא מעט), החלטנו להזמין לכיתה שלנו השנה שבעה אושפיזין משלנו, שיכולים להחליף את המורים שלנו וללמד אותנו את כל מה שתלמיד במערכת החינוך צריך.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מלאלה יוסופזאי: המנהיגה של הסוכה 

סיבה להזמנה: אין אחד שלא יכול ללמוד מהמאבק שיוסופזאי הובילה בפקיסטן על מנת שהילדות יזכו ללמוד כמו הבנים. הרבה עניין, השראה וצעירה אחת, שהעזה ולא פחדה לקחת סיכונים. ומי יודע, אולי אחרי שנשמע אותה כולנו נתחיל להעריך את בית הספר ולקטר קצת פחות על כמות העבודת שהוא נתן לנו במתנה לסוכות. 

איזה שיעור היינו רוצים שתעביר? שיעור על מנהיגות, נחישות ולקיחת סיכונים. מה, לא מגיע לנו לשאוב ממנה קצת השראה?

כדאי שתשאיר בסוכה שלנו: רצון לשנות והרבה מוטיבציה ללמוד. 

שיעור במנהיגות
שיעור במנהיגות © gettyimages

 ירדן ג'רבי: בשביל האווירה הספורטיבית  

סיבה להזמנה: אנחנו לא באמת צריכים להסביר לכם למה, נכון? ג'רבי אומנם החליטה לפרוש מהג'ודו לפני מספר ימים, אך היא עשתה זאת לאחר שהייתה לישראלית הראשונה שקטפה את מדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו ואם זה לא מספיק, היא אף זכתה במדליית הארד באולימפיאדה האחרונה שנערכה בריו. אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל לנו אין ספק שכמה שעות יספיקו כדי שג'רבי תכניס את כולנו לכושר.

איזה שיעור היינו רוצים שתעביר? שיעור על אמונה, עבודה קשה והגשמת משאלות. אחרי הכל, לא יזיק לנו אם ננסה לפענח את סוד ההצלחה שלה בספורט. 

כדאי שתשאיר בסוכה שלנו: אנרגיות חיוביות ורוח ספורטיבית כבר יעשו את העבודה.

מה סוד ההצלחה שלה בספורט?
מה סוד ההצלחה שלה בספורט? © צילום מסך מהאינסטגרם

מלך זילברשלג: מלך אמיתי 

סיבה להזמנה: מספיק לשמוע את זילברשלג כדי להבין שמדובר במלך אמיתי. הוא אומנם רק בתחילת דרכו, אך כבר יודע איך לעשות את זה בדרך שלו. הוא לא חושש להגיד את אשר הוא חושב, לא חוסך בהומור ובנוסף לכל, הוא אף ידוע לכולנו כאחד האישים הבולטים של תאגיד השידור הישראלי "כאן". אז נכון, מלך רק בן 20, אבל הוא יכול אפילו להעביר לפרוגי שיעור אחד, או שניים בתקשורת.

איזה שיעור היינו רוצים שיעביר? שיעור על הצלחה בגיל צעיר, דעתנות, תקשורת ויותר מכל - עשייה ושבירת סטיגמות.

כדאי שישאיר בסוכה שלנו: את החריפות, המוח הצעיר וכמובן שלא נתנגד אם נקבל את הכמות האדירה של העוקבים שלו.

מלך אמיתי
מלך אמיתי © צילום מסך מהפייסבוק

ניצן רוזן: לעורר בסוכה הרבה יוזמות 

סיבה להזמנה: את השם ניצן רוזן אולי טרם שמעתם, אך אנחנו יכולים להבטיח לכם שזה רק עניין של זמן. היא בת 18 בשירות לאומי טכנולוגי בתעשייה ובעמותת space.il, והקימה יחד עם חברתה את פרויקט "כוונת",  שמחבר בין בנות בגילאי תיכון למדעים ומעודד אותן ללמוד גם מחוץ למסגרת בית הספר. מי יודע, אולי גם את אלו מאיתנו שפחות בקטע של מדע, רוזן תצליח לשאוב לתחום ולגרום לנו להרים את הכפפה.

איזה שיעור היינו רוצים שתעביר? שיעור על מדע, יזמות, התמודדות עם אתגרים ובעיקר אהבה גדולה לתחום שאוהבים. 

כדאי שתשאיר בסוכה שלנו: ניסויים שילהיבו את כל מי שרק ידרוך בסוכה שלנו.

פוגעת במטרה © צילום פרטי

דויד גרוסמן: למען הספרות  

סיבה להזמנה: שיעור ספרות אולי זכור לחלקכם כשיעור משעמם ומלא בניתוחים המתפרסים על פני עמודים שלמים, אבל אנחנו יכולים להבטיח לכם שאם דוד גרוסמן היה מגיע לכיתה שלנו, הדעה שלכם על ספרות הייתה משתנה ברגע אחד. בין ההישגים שנזקפים לזכותו ניתן למצוא את פרס ראש הממשלה, פרס ספיר ואפילו את פרס מאן בוקר הבינלאומי. כן, גרוסמן יביא הרבה גאווה לסוכה הכיתתית שלנו ובוודאות יצליח לשנות את התפיסה שלכם על עולם הספרות.

איזה שיעור היינו רוצים שתעביר? שיעור על כתיבה ספרותית, יצירתיות ואם זה לא מספיק, גם צניעות.

כדאי שישאיר בסוכה שלנו: הספרים המרתקים שהוא כתב יוכלו להעביר לנו כמה שעות טובות בדרך הכי טובה שיכולה להיות.

גאווה ישראלית בספרות
גאווה ישראלית בספרות © צילום מסך מיוטיוב

סתיו שפיר: שיעור על פוליטיקה בלייב  

סיבה להזמנה: אנחנו בפרוגי מקבלים באהבה את כל הקשת הפוליטית, ולכן בחרנו בסתיו שפיר לא בשל העמדות שלה, אלא בעקבות האדם שהיא. העובדה שהיא חברת הכנסת הכי צעירה בישראל, ההשפעה שלה על המחאה החברתית הגדולה שהייתה ב-2011 והעשייה הרבה הרשומה ברזומה שלה על אף גילה הצעיר מכניס אותה לכיתה שלנו ובענק! 

איזה שיעור היינו רוצים שתעביר? שיעור על צדק חברתי, שקיפות, פייטריות ואיך לא - פוליטיקה.

כדאי שתשאיר בסוכה שלנו: את היכולת לפעול ואת דמות האישה הלוחמות, שמנצחת את כל המכשולים שניצבים בדרכה.

פוליטקה בלייב
פוליטיקה בלייב © צילום מסך מהפייסבוק

 האזרח מספר אחת: ראובן (רובי) ריבלין

סיבה להזמנה: תסכימו איתנו שהאושפיזין האחרון בכיתה שלנו צריך להיות אדם מיוחד? נשיא המדינה ללא ספק עונה חד משמעית על ההגדרה הזאת. הוא אוהב את ישראל בכל רמ"ח איבריו ועושה ככל שביכולתו על מנת לאחות את הקרעים הקיימים בחברה הישראלית. אבל מעל להכל, ריבלין ניחן בקסם אישי, שיודע לגעת בכל אחד ואחת מאיתנו. אז כבוד הנשיא, אולי תעזוב לרגע את הסיכה היפה שהקמתם בבית הנשיא ותבוא להתארח גם בכיתה שלנו?

איזה שיעור היינו רוצים שיעביר? שיעור על אהבת האדם והמולדת, קבלת האחר וכמובן דוגמה אישית. אך עצם זה שכבוד הנשיא הוא האושפיזין השביעי בסוכה שלנו זה כבר שיעור בפני עצמו.  

כדאי שישאיר בסוכה שלנו: את הפטריוטיות, האהבה לכל אדם העומד מולו והיכולת המיוחדת לגשר בין שני הצדדים בחברה שלנו. 

האזרח מספר אחת
האזרח מספר אחת © דוברות הכנסת
 
תגובות