"קשה לי שאני לא מצליחה לעשות הכל מושלם". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

"קשה לי שאני לא מצליחה לעשות הכל מושלם"

רבים מאיתנו רוצים לעשות דברים בצורה מושלמת. לקבל מאה במבחן, להגיש עבודה מרשימה במיוחד ולעשות את מה שאנחנו אוהבים באופן הכי טוב שאפשר. אבל מה קורה כאשר הפרפקציוניזם גורם לתחושה רעה וגובה ממך מחיר כבד?

"אני בת 16 ולומדת בכיתה י'. כל הזמן אומרים לי שאני קשה עם עצמי. אם אני לא מצליחה במשהו מסוים - מבחינתי זה נחשב לכישלון. מאוד קשה לי עם זה ואני יודעת שזה באג, אבל לא יודעת מה לעשות", כך כתבה הנערה שפנתה לגולשי אתר askpeople

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

היא מוסיפה ומביאה דוגמה לכך, שהיה לה בוחן במתמטיקה ובו שני תרגילים. את הראשון היא פתרה והכל יצא נכון, בעוד שבשני היא פתרה שתי שאלות בלבד, על אף שהיא נדרשה לענות על יותר. בסופו של דבר, הנערה הרגישה שהכל היה שגוי, אז מחקה הכל והשאירה רק את אשר פתרה בהתחלה, וכך הגישה למורה את הבוחן. "יכולתי להוציא 100", היא טוענת. "אבל בגלל הבאג הזה שתקוע לי במוח, "הקולות הפנימיים", הורסים לי את הכל".

© צילום מסך

מעטים הגולשים שבחרו להתייחס לבעיית הנערה, אך אלו שכן, נתנו לה עצות חכמות. "אני די מבין אותך. גם לי לפעמים לא הולכים הרבה דברים. אני די בטוח שאחרי שאני אשלח את ההודעה הזאת תהיה לפחות שגיאת כתיב אחת, מבלי שאני שם לב. בסך הכל אף אחד לא מושלם, לכל אחד יש את ה"באג" שלו. עם הזמן ושיקול הדעת שלך תדעי איך להתנהל ולא יהיו לך מצבים כאלה", כתב אחד הגולשים. "אני לא מומחית, אבל נשמע שיש לך סוג של OCD, שאת אובססיבית לגבי דברים. זה לא דבר רע - את פשוט צריכה ללמוד איך לתמרן אותו לטובתך. התייעצי עם ההורים שלך ואולי עם בעל מקצוע כדי שיעזרו לך לשלוט בזה. את תצליחי לעבור את זה וצריכה להבין שזו לא מגרעה. את לא באג, לכל אחד יש משהו שהוא צריך להתמודד איתו, אז הכל בסדר", הוסיפה גולשת אחרת.

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שאף אחד אינו מושלם. לכל אחד מאיתנו יש את הפגמים שלו, שהופכים את העולם למקום יפה יותר.

תגובות