אמ;לק: האלופים של ישראל מרשימים באבו דאבי. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: האלופים של ישראל מרשימים באבו דאבי

נבחרת ישראל בג'ודו לא מתפשרת על הישגים, אוהדי קבוצת לאציו האיטלקית בקריאות אנטישמיות ונשיא המדינה מרגש בתנועה המפורסמת. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורת החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בלימודים ובבחינות? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נבחרת ישראל בג'ודו מרשימה באבו דאבי

לאחר הסערה, שבאה בעקבות הדרישה מנבחרת ישראל להופיע ללא סממנים ישראלים באליפות הגראנד-סלאם לג'ודו באבו דאבי, רשמה הנבחרת הישגים מרשימים באליפות. ראשית, הג'ודוקא טל פליקר המתחרה בקטגוריית עד 66 ק"ג לגברים, זכה ביום חמישי במדליית הזהב. בהמשך, בזמן שנוגן המנון איגוד הג'ודו במקום המנון מדינת ישראל, ריגש פליקר כאשר הוא שר את המנון מדינת ישראל ללא המנגינה. "שמח לייצג את המדינה שלי! גאה במי שאני ומאיפה שאני בא", כתב פליקר לאחר הזכייה. הג'ודקא טוהר בוטבול אף המשיך את הפתיחה היפה של נבחרת ישראל וזכה אתמול, שישי, במדליית הארד בקטגוריית עד 73 ק"ג, וכן אורי ששון ופיטר פלצ'יק, זכו היום (שבת) במדליות ארד בקטגוריות המשקל הגבוהות. ולמקרה שתהיתם, גם בקרב הנשים, יש על מה להתגאות - גילי כהן המתחרה בקטגוריית עד 52 ק"ג זכתה ביום חמישי במדליית הארד.

 קבוצות הכדורסל הישראליות נוחלות תבוסה

בניגוד לנבחרות הג'ודו, קבוצות הכדורסל הישראליות, מכבי תל אביב והפועל ירושלים, הפסידו שתיהן במשחקיהן באירופה. תחילה, מכבי תל אביב  אירחה את  אולימפיאקוס היוונית והפסידה בתוצאה 69:68. נוריס קול הצטיין עם 22 נקודות ופספס סל ניצחון. זהו היה ההפסד הראשון העונה לצהובים בכל המסגרות. הפועל ירושלים הצטרפה לרשימת ההפסדים עם תוצאה 91:83 לבאיירן מינכן. זהו היה ההפסד השלישי ברציפות של הפועל ירושלים ביורוקאפ העונה, והיא טרם רשמה בו אף לא ניצחון אחד. 

החוק הצרפתי

ביום רביעי השבוע, הגיעו להסכמות שרת המשפטים, איילת שקד ויו״ר הקואליציה, דוד ביטן, לפיהן ההצבעה על החוק הצרפתי האוסר על חקירת ראש ממשלה מכהן, תדחה בחודש. אף על פי כן, בעוד כשבועיים אמורה לעלות להצבעה בוועדת השרים, הצעת החוק של ח״כ דודי אמסלם מהליכוד, אשר קובעת כי בעת סיום כל סוג של חקירה משטרתית, כאשר ישנה סיבה להגשת כתב אישום, לא יוגשו לפרקליטות חוות דעת, אלא ממצאים בלבד. הצעת חוק זו, של חה״כ אמסלם, נועדה לדבריו למנוע את חוסר האובייקטיביות לכאורה, של כותבי חוות הדעת.

כנסת ישראל
כנסת ישראל © צילום מסך מיוטיוב

בלאגן סביב הקריאות האנטישמיות באיטליה

בשל קריאות אנטישמיות של אוהדי קבוצת לאציו האיטלקית בכדורגל לצד הפצת סטיקרים של אנה פרנק במדי יריבתם העירונית, רומא, הוחלט בהתאחדות האיטלקית לפתוח את כל משחקי המחזור בליגה האיטלקית הבכירה בדקת דומיה ובקריאת קטע מיומנה של אנה פרנק. שחקני לאציו אף עלו למשחקם כשהם לבושים בחולצות של אנה פראנק, מתוך ניסיון של המועדון לצאת נגד האנטישמיות של אוהדיו.

אסתר חיות - נשיאת בית המשפט העליון החדשה

בחמישי האחרון, אירע טקס השבעתה של נשיאת בית המשפט העליון החדשה, השופטת אסתר חיות. בטקס השתתפו גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרת המשפטים, איילת שקד, יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור וכן כל קודמיה. הדגש המרכזי שהושם בנאומה של חיות, היה הדאגה לשמירת הדמוקרטיה הפרלמנטרית בישראל והיחסים המתוחים בין שלוש הרשויות במדינה: המחוקקת, השופטת והמבצעת. ״אין ראויה ממנה לתפקיד, אין מוכנה ממנה לכובד המשא״, אמרה נשיאת בית המשפט העליון היוצאת, נאור, על הנכנסת.

פתיחת מושב החורף של הכנסת

ביום שני האחרון נפתח מושב החורף של הכנסת, לאחר סיומה של פגרת הקיץ. בפתיחת מושב החורף נאמו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא המדינה, ראובן ריבלין וכן יו"ר האופזיציה, בוז'י הרצוג. ראש הממשלה פתח את המושב עם נאום ה"חמוצים", שבו תקף בין היתר את האופזיציה והתייחס להסכם הגרעין עם איראן.

ראש הממשלה במושב החורף
ראש הממשלה במושב החורף © גיל יוחנן

נשיא המדינה בתנועת "דאב"

 ראובן (רובי ריבלין) הוא לא רק נשיא המדינה, אלא אף נשיא הדאב הראשון בעולם. בעת שארבעה שגרירים חדשים מהאיחוד האירופאי, איטליה, ניגריה ודנמרק, הגיעו ארצה כדי להגיש את כתבי ההאמנה שלהם לנשיא ריבלין, הבן הבכור של שגריר האיחוד האירופאי, עמנואל ג'יאופרה, פנה לנשיא ושאל אותו אם הוא מסכים לעשות "דאב" עמו ועם אחיו, וריבלין מיד נענה בשמחו, וכן סיפר שהתנועה הזאת מוכרת לו גם מנכדיו.

כתובות נאצה נגד נשיא המדינה

בשבוע שעבר, נחשפה כתובת נאצה נגד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שרוססה על גבי קיר הנמצא בחצר בית הספר לתלמוד תורה, ״בוסטון״, בבני ברק. כתובת נאצה זו נתגלתה כחודשיים לאחר ביקורו של הנשיא בבית הספר, זמן פתיחת שת הלימודים במגזר החרדי ובה נכתב "ריבלין צלם בהיכל", משמע חילול הקודש. כתובת נאצה נוספת נתגלתה ביום רביעי האחרון, גם היא בבני ברק, הפעם בחצר בניין מגורים ברחוב חזון איש. על גבי הבניין נכתב: "ריבלין משומד נאצי". המשטרה דיווחה על פתיחת חקירת המקרים, וכן יושב ראש הכנסת, הביע אך זעזוע מכתובות הנאצה.  

נסגר "הצפארי" בתל-אביב

לאחר 23 שנות פעילות, נודע ביום חמישי בצהריים כי פארק הציפורים ייסגר ויסיים את פעילותו. מסתמן כי חברת גני יהושע צפויה לפרסם מכרז בימים הקרובים להפעלת המקום בתנאים אחרים - ללא כלובים ובשטחים פתוחים. פארק הציפורים הגדול כבר פינה את כל הציפורים למקום מוגן והחל בהריסת הכלובים.

הצ'פארי בתל אביב נסגר
הצ'פארי בתל אביב © מוטי קמחי

קטלוניה בהכרזה על עצמאות

אתמול (ו') קטלוניה עלתה שוב לכותרות, לאחר שהצביע הפרלמנט הקטלאני באופן חשאי בעד הכרזה על עצמאות מספרד. בהצבעה השתתפו 93 חברי פרלמנטי מתוך 135, אשר 70 מהם הצביעו בעד, עשרה נגד ושניים נמנעו. עם ההכרעה יצאה התומכים בעד עצמאות לרחובות בצהלה. אך שעה לאחר מכן, הצביע הסנאט של ספרד, על שלילת האוטונומיה הקטלנאית. ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, הודיע על פיזור הפרלמנט הקטלאני ועל העברת כל סמכויותיה של קטלוניה למשרד ההמשלה המרכזית במדריד. ראחוי אף החליט על הדחת מפקד משטרת קטלוניה ועל קיום בחירות חדשות לפרלמנט המקומי ב-21 בדצמבר. 

רחובות קטלוניה © צילום פרטי
תגיות
תגובות