"אדישה ולא יודעת מה לעשות - איך להשתנות?". צילום: Fotolia. אילוסטרציה

"אדישה ולא יודעת מה לעשות - איך להשתנות?"

אי פעם הרגשתם שאתם אדישים לכל מה שקורה סביבכם והתמלאתם בריקנות? אנחנו בטוחים שלא אחת. בדומה לכל אחד מאיתנו, גם הנערה שפנתה לעזרת הגולשים, מכירה את התחושה הזאת מקרוב. אז מה עושים במצב כזה ומה עלינו לעשות כדי להמשיך הלאה?

לעתים קורה שאנחנו אדישים ולא שמים לב לסביבה המקיפה אותנו. פתאום אין לנו לדבר, להקשיב ולזוז מהמקום. למען האמת, זה לגמרי לגיטימי. לא תמיד חייבים לרוץ ממקום למקום ומדי פעם אף טוב לעצור ולנוח, גם אם זה גורם לנו להיות מעט חולמניים. אבל בין אם נרצה ובין אם לא, תמיד חוזרים לנקודה שהיינו בה קודם, מתעוררים מהרגעים האלו, והכל חוזר לקדומותו. אך מה עלינו לעשות כאשר אנחנו לא מצליחים להתעורר מהרגעים האלו, והעצירה הזאת נמשכת מספר חודשים?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נערה בת 17, פנתה לגולשי אתר askpeople והציגה בפניהם מצב מתסכל. "בזמן האחרון אני מאוד אדישה ומרגישה רייקנות אדירה בתוכי. לא מדברת עם חברים שלי יותר מדי, מתבודדת, רק אני והאוזניות כל היום ומרגישה שאף אחד לא מבין אותי", היא כותבת.

הנערה מוסיפה כי אפילו חברתה אמרה לה שהיא מתגעגעת למצב הקודם שהייתה בו, לפני השינוי, ואומרת שהיא אדישה אליה, לא מתייחסת אליה כראוי ומדברת איתה הרבה פחות מבעבר. "אני מרגישה שפשוט בא לי לשמור מרחק מכולם", כך היא מציינת. "פחות משתפת אנשים במה שעובר עליי, כי איבדתי אמון באנשים. אני מודעת לשינוי שעברתי. הייתי אדם אחר עד לפני ארבע שנים ואז נכנסתי לסוג של דיכאון". אבל האדישות, לדבריה, היא התפתחות של החודשים האחרונים. "היא מפריעה לי ממש, אבל אני לא יודעת פשוט איך לשנות את זה".

© צילום מסך

הגולשים שהגיבו לעזרתה אומנם הציעו מעט רעיונות, אך ניסו לעזור ככל שביכולתם. "את יודעת מה גרם לשינוי הזה? מה קרה בשנים האחרונות שגרם לך לאבד אמון באנשים ולהיות אדישה? יכול להיות שפשוט מדובר בגיל ההתבגרות ואנשים מדי פעם מתבגרים, ומבינים שהסביבה שלהם לא הכי מתאימה להם - אז הם מתרחקים",כתב אחד הגולשים.

ארגון סה"ר (סיוע והקשבה ברשת), גם בא לעזרתה ואחת המתנדבות שלהם הגיבה כך: ,אני חושבת שזה קול בריא בתוכך, שאולי לא יודע מה לעשות אבל מבין שהתמודדות עם דיכאון היא לא מלחמה שיש ללחום בה לבד. יש לנו צ'אט אישי ואנונימי, דרכו ניתן להתכתב עם אחד מאיתנו המתנדבים. הצ'אט פעיל כל ערב בין תשע לחצות (חוץ מימי שישי). אני דואגת לך מאוד ואשמח אם נוכל לנסות לעזור לך, להיות עבורך".

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם לא לשמור בבטן. פנו תמיד לאדם קרוב, אשר אתם סומכים עליו, או לארגון שיכול לבוא לעזרתכם.

 

 

תגיות
תגובות