אמ;לק: מחר שביתה בתיכונים של רשת אמי"ת. צילום: GettyImages

אמ;לק: מחר שביתה בתיכונים של רשת אמי"ת

נבחרת ישראל מושפלת, הפיגועים שהפכו את סוף השבוע לרועש, גילויים חדשים באשר לפטירתו של אמיר פרישר גוטמן ועיצומי המורים נמשכים. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורת החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בסיילים של הבלאק פריידי? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

המורים ישבתו גם מחר

ארגון המורים ממשיך בעיצומים במטרה להעלות את שכרם של המורים הוותיקים. הארגון הודיע כי מחר (ראשון) יושבתו הלימודים בחינוך העל יסודי בכל החטיבות העליונות של רשת אמי"ת וציין כי "הארגון שומר לעצמו את הזכות לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו ובכל היקף שיידרש, במסגרת המאבק לשיפור תנאי העסקתם של המורים בישראל. בהתאם להתפתחות המו״מ, נחליט על הצעדים הבאים".

העיצומים נמשכים
העיצומים נמשכים © מוטי קמחי

הנשיא דחה את בקשת החנינה של אזריה וספג הסתה

ביום ראשון, דחה נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין את בקשת החנינה של החייל, שירה במחבל פצוע בחברון, אלאור אזריה. כזכור, הבקשה הוגשה על ידי אזריה לפני כחודש וזאת לאחר שהרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, הפחית את עונשו של אזריה בארבעה חודשים. ריבלין בחר לדחות אותה בטענה שהקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל. יש לציין כי דחיית הבקשה עוררה גל מהומות של מתנגדים ברשתות החברתיות, כששיאה היה הפצת תמונה של נשיא המדינה כשהוא חובש כאפייה. בעקבות המקרה, המשטרה פתחה בחקירה בנושא.

אלאור עזריה
אלאור עזריה © מוטי קמחי

נבחרת ישראל בשפל

נבחרת ישראל בכדורגל נמצאת בשפל הגדול שלה בכל הזמנים בדירוג פיפ"א. בדירוג, שפורסם ביום חמישי, ממוקמת ישראל במקום ה-98 בעולם, כאשר הרשות הפלסטינית עוקפת את ישראל ב-16 מקומות ומדורגת במקום ה-82. גם מדינות כמו לוקסבורג ולבנון עקפו את הנבחרת במספר מקומות.

 פיגוע קשה במסגד בסיני

תפילות יום השישי השבוע במסגד א-ראודה שבעיירה ביר אל-עבד בצפון סיני לא הסתיימו בשלום כפי שרצו המתפללים. על פי הדיווחים, מדובר בפיגוע משולב, שבו פוצצו מטען חבלה מחבלים בארבעה רכבי שטח ולאחר מכן החלו לירות לעבר המתפללים, כאשר בהמשך הם אף ירו לעבר האבולנסים וברחו. פיגוע זה נחשב לפיגוע הקשבה ביותר בתולדות מצרים, שכן הוא גבה את חייהם של לפחות 305 בני אדם והוביל לפציעה של מאות נוספים. ארגון חמאס וכן נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ פרסמו בין היתר הודעות גינוי לפיגוע.

בהלה בלונדון

 בזמן שרחוב הקניות הראשי בלונדון, הלוא אוקספורד, היה הומה בבני אדם יותר מהרגיל בשל הבלאק פריידי, נשמעו יריות שעוררו בהלה בקרב העוברים והשבים. היום (ו') התקבלו דיווחים ממשטרת לונדון, שלפיהם לא היו יריות וכי מה שעומד מאחורי הבהלה אמש היא קטטה בין שני גברים.

נמצאו סמים בגופו של אמיר פרישר גוטמן

עקב החלטת המשפחה של אמיר פרישר גוטמן ז"ל, נשלחה גופתו לנתיחה במכון לרפואה באבו כביר, כאשר השבוע פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות" כי לטענת גורמים במערכת הבריאות, התגלו בה שאריות של סמים בגופו של פרישר גוטמן. בתגובה לדיווחים, טענו מקורביו כי הזמר והיוצר טופל במריחואנה רפואית בהמלצת רופאיו בניסיון להקל על הסבל. 

אמיר פרישר גוטמן ז
אמיר פרישר גוטמן ז"ל © רפי דלויה

משבר הרכבת

מאז שקיבלה לשכתו של שר הבריאות, יעקב ליצמן ממפלגת יהדות התורה את ההודעה של רכבת ישראל בשבוע שעבר, שלפיה יערכו עבודות תשתית ברכבת בשבת, פרצה סערה בנושא. ליצמן התקשר לראש הממשלה, בנימין נתניהו והודיע לו כי אם יתקיימו העבודות בשבת כמתוכנן, אזי הוא יתפטר מהממשלה. בעקבות כך, התקיימו בימים האחרונים שיחות ארוכות בניסיון להביא לפתרון בנושא בין הצדדים השונים. בתום השיחות הוחלט כי כבר בשבת הנוכחית יצומצמו העבודות ברכבת משמעותית על מנת למנוע משבר קואליציוני בממשלה. אתמול (ו') הודיע ליצמן לנתניהו כי בכוונתו להתפטר מהמשלה ביום ראשון מתפקידו כשר הביראות אם עבודות הרכבת בשבת לא יבוטלו לחלוטין. 

יעקב ליצמן, שר הבריאות © מוטי קמחי

הודיה אסולין הלכה לעולמה

לפני למעלה משש שנים, בפיגוע שאירע בבנייני האומה בירושלים, נפצעה קשה הנערה הודיה נחמה אסולין בעת שהתפוצץ מטען בתחנת האוטובוס הסמוכה. במשך שש שנים וחצי, שכבה אסולין ממבוא חורון בתרדמת בבית החולים, כאשר בשבועיים האחרונים חל החמרה במצבה. אסולין הלכה לעולמה ביום רביעי האחרון כשרבים ליוו אותה בדרכה האחרונה. אנו משתתפים בצערה של המשפחה.

שבע בום

מכבי תל אביב בכדורסל הביסה בתחילת השבוע 98:68 את נס ציונה ובכך קבעה את הניצחון השביעי ברציפות שלה בליגה, כשלמעשה היא עוד לא ספגה הפסדים בליגה מתחילת העונה. בימים אלה, יוצאים שחקני הנבחרת לפגרת הנבחרות וכאשר יחזרו, תפגש מכבי תל אביב לדו קרב מסקרן עם הפועל ירושלים.

תגובות