"אין לי ביטחון עצמי ואני יוצאת משעממת". צילום: Shutterstock

"אין לי ביטחון עצמי ואני יוצאת משעממת"

קרה לכם שפתאום הרגשתם שברחו לכם המילים בזמן אמת, על אף שהיה לכם הרבה מה להגיד? זה טבעי לחלוטין, אך מה עושים כאשר חוסר הביטחון מוביל אותנו לחוסר הצלחה בדברים שחשובים לנו?

"לא מסוגלת לדבר עם בן אדם אחד על אחד. לא משנה עם מי אני, ישר נלחצת ומחפשת לברוח", כתבה נערה בת 16, שפנתה לגולשי אתר askpeople בבקשה לעזרה. הנערה אף מציינת כי במצב, שבו היא תשב עם כמה ילדים, היא תשתתף בשיחה, אך במצב בו עליה לדבר לבד עם האדם העומד מולה, אין היא מסוגלת.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"נעלמות לי המילים ואין לי שום דבר להגיד, אז יוצא שאני משעממת ולא כיף להיות איתי. אותו הדבר גם בווואטסאפ, אני לא יכולה להחזיק שיחה ולגרום לה להיות ארוכה ומעניינת". הנערה מסבירה כי היא מתוסכלת מכך שהאנשים שמסביבה יכולים לדבר עם כל אחד ותמיד יהיה להם נושאים, בעוד שהיא לא. "בגלל זה גם אין לי הרבה חברות, וזה נראה כאילו אני קרה ומנסה להרחיק. איך לפתור את זה?", היא פנתה בשאלה לגולשים.

© צילום מסך

"פשוט תשחקי עם עצמך משחק אסוציאציות. כשאת מדברת עם מישהי/ו, דברי על הדבר הראשון שעולה לך לראש, התחילי לעשות את זה עם משפחה וחברים קרובים ולאט לאט את תתרגלי לעשות את זה עם כולם", הציע אחד הגולשים.

גולשת נוספת הזדהתה עמה וכתבה: "אני מבינה אותך, גם אני הייתי במצב כמו שלך. בשלב מסוים התחלתי להבין שהכל מתחיל ונגמר בראש. מצאתי בתוכי את הדברים שאני טובה בהם, את נקודות החוזק שלי, את הדברים והנושאים שאני מבינה בהם הכי טוב והעצמתי אותם. אני בטוחה שיש לך כאלה. את צריכה להוציא מהראש שלך את כל השליליות והמחשבות הרעות, שלא יובילו אותך לשום מקום. האמיני בעצמך, דברי עם ביטחון והגידי את הדעות שלך מבלי להתבייש".

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם להיות שלמים עם מי שאתם ולא לחשוש להביע את העמדות שלכם, גם אם האחרים חושבים אחרת.

תגובות