מורי התיכונים נוקטים שוב עיצומים: "לא לקיים מבחנים". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

מורי התיכונים נוקטים שוב עיצומים: "לא לקיים מבחנים"

ארגון המורים העל-יסודיים טוען כי מרכז השלטון המקומי מסרב לחתום על הסכם השכר החדש שהובטח לו. בשל כך הונחו עובדי ההוראה בתיכונים להיעדר מכנסים ולא לקיים מבחנים ובכללם מתכונות, רגע לפני מועד החורף של בחינות הבגרות. יו"ר הארגון ארז: "ניאבק לקבל את מה שסוכם"

ההסכם עמד להיחתם, אבל המורים חוזרים למחות: פחות מחודש אחרי שארגון המורים העל/יסודיים קיבל הבטחה לחתימה על הסכם שכר חדש, הודיע היום (ה') יו"ר הארגון רן ארז כי המורים חוזרים לנקוט עיצומים חלקיים. באגרת ששלח ארז לעובדי ההוראה צוין כי מרכז השלטון המקומי מסרב לחתום על הסכם השכר. ארז הורה למורים לא לקיים מבחנים וכנסים וכי אין להימצא בבתי הספר אחרי תום השעה השמינית.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בחודשים נובמבר-דצמבר ערכו המורים שביתות ועיצומים בכל רחבי הארץ במחאה על אי התקדמות המשא ומתן מול משרדי האוצר והחינוך בנוגע להסכם שכר חדש, לאחר שתוקפו של הסכם "עוז לתמורה" הסתיים לפני כשנה.

לפני כשלושה שבועות הודיעו הצדדים כי הושגו הבנות וכי יש הסכם חדש למורים, שבמסגרתו נקבע שכר התחלתי של 8,000 שקל למורים חדשים. עוד נקבע כי לכל עובדי ההוראה ישולם מענק של 1,000 שקל ולמורים הוותיקים תהיה תוספת שכר של 480 שקל שתתפרס על פני ארבע שנים.

ואולם, בפועל ההסכם לא נחתם בשל סירובו של מרכז השלטון המקומי, שמעסיק את עובדי ההוראה. השלטון המקומי סירב לחתום על ההסכם בגלל שלא מולאה דרישתו להעברת עשרות מיליוני שקלים לטובת הקמת כיתות מב"ר בעשרות יישובים ברחבי הארץ.

העיצומים חוזרים
העיצומים חוזרים © fotolia

גורמים בארגון המורים אמרו היום ל-ynet כי מדובר בדרישה שכלל לא קשורה להסכם השכר המדובר וכי זו הדרך של השלטון המקומי להפעיל לחץ על משרד החינוך. אותם גורמים אמרו כי "משרד החינוך מסרב לתת את הכסף כי מדובר בעיריות שיש להן די כסף לממן את זה בעצמן".

לפי תוכן הסכם השכר החדש, המורים צריכים לקבל את חלק מתוספות השכר רטרואקטיבית מספטמבר 2017, וגם את התוספת של אלף השקלים הם אמורים לקבל בזמן הקרוב, הם לא יקבלו את הכסף בחודש הנוכחי כפי שהובטח בפרטי ההסכם.

באגרת שהועברה למורים כתב ארז כי מרכז השלטון המקומי "מפעיל עלינו לחץ על מנת שנשמש כ'שכירי חרב' וניאבק שוב במטרה לקבל את מה שסוכם וכתוצאה מכך יופעל לחץ חדש על משרד החינוך והאוצר. המסקנה היא שראשי הערים פוגעים בציבור המורים המועסקים על ידם ועל ציבור המורים לדעת זאת. אנו מקווים שבימים הקרובים נתגבר על כך ואז יוכלו המורים לקבל את התשלומים המגיעים להם רטרואקטיבית".

ארז ציין עוד כי בשל כך הנחיות שנתן בעבר, בהן אי ביצוע מבחנים, חוזרות לתוקף. יצוין כי מדובר בתקופה קריטית של מבחני מתכונת לקראת מועד החורף של בחינות הבגרות, שהראשונה במסגרתו צפויה להתקיים בעוד שישה ימים.

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה: "במסגרת דיונים הקשורים בתיכונים רואות הרשויות חובה לדאוג למורים ולתלמידים כאחד. המרכז לשלטון מקומי דורש שמשרד החינוך יקיים את חובתו בחוק וידאג למסגרות מותאמות לכלל התלמידים, בראש ובראשונה לתלמידים התת משיגים, שאלמלא יפתחו כיתות מב"ר (מסלול בגרות רגיל), ינשרו מהמערכת או יוסללו לנתיב טכנולוגי low tech. כיתות אלו, שעלותן זעומה יחסית להשקעת משרד החינוך בתגבור מתמטיקה ואנגלית, אולי לא יפארו את משרד החינוך בכותרות למצוינות אקדמית אבל יהוו אות למצוינות ערכית ויקדמו את התלמידים הזקוקים לכך יותר מכול".

 

 

 

 

תגובות