אמ;לק: ציוני הבגרות בכל התיכונים בארץ נחשפים. צילום: Fotolia

אמ;לק: ציוני הבגרות בכל התיכונים בארץ נחשפים

החוק שיאפשר עונש מוות למחבלים, המחאות באיראן נמשכות והאנשים שהלכו לעולמם. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בחגיגות השנה האזרחית החדשה? הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 יום ראשון

2018 כבר כאן

בלילה שבין ראשון לשני נכנסה שנת 2018. באוסטרליה ועד ניו יורק קיבלו את השנה האזרחית החדשה בזיקוקים ובקונפטי מיליוני אנשים שבחרו לקחת חלק בחגיגות. בטיימס סקוור, ניו יורק, חגגו מיליון בני אדם בקור מקפיא מתחת לאפס מעלות. כמדי שנה, חגגו המונים את השנהה חדשה עם כדור הזכוכית הכדול, זיקוקים וכמובן הרבה מוזיקה.

© צילום מסך מהאינסטגרם

הרצף ההיסטורי של מנצ'סטר נגמר

השבוע נפתח עם סוף של 18 ניצחונות למנצ'סטר סיטי, כאשר במשחק שנערך ביום ראשון, מנצ'סטר סיטי  וקריסטל פאלאס הגיעו לתיקו 0:0. פאלאס פתחה את העונה עם שבעה הפסדים רצופים. במהלך הדקה ה-90  מיליבוייביץ' מפאלאס החמיץ פנדל.

יום שני

יפה גליק הלכה לעולמה

יפה גליק, רעייתו של ח"כ יהודה גליק מהליכוד, הלכה לעולמה בגיל 51 לאחר חודשים ארוכים בהם הייתה בתרדמת. "לפני דקות אחדות אהבת חיי החזירה נשמתה לבורא. ברוך דיין האמת", כתב ח"כ גליק בפייסבוק. היא הותירה אחריה שמונה ילדים.

יום שלישי

מוחים באיראן

המחאות באיראן נמשכו גם השבוע. לקחו בהם חלק אלפי אנשים, שיצאו לרחובות הערים על מנת למחות נגד יוקר המחיה, השחיתות השלטונית והמעורבות האירנית בסוריה ובמזרח התיכון. על פי הדיווחים, נהרגו בהפגנות לפחות 27 אנשים וכן מאות נעצרו. 

יום רביעי

חוק עונש מוות למחבלים עבר בקריאה טרומית בכנסת

ברוב של 52 חברי כנסת לעומת 49 שהתנגדו להצעת החוק, עבר חוק עונש מוות למחבלים בקריאה טרומית בכנסת. על פי החוק, יוטל עונש מוות על מחבלים ברוב רגיל ולא כפי שהיה נהוג עד היום. בנוסף, על פיו בתי משפט אזרחיים יוכלו אף לגזור עונש מוות, כאשר כיום רק בתי דין צבאיים יכולים להטיל עונש שכזה.

ציוני הבגרות נחשפים

בעקבות עתירה לבג"ץ, פרסם משרד החינוך את ממוצע ציוני הבגרות בכל המקצועות בתיכונים ברחבי הארץ. בית הספר מקיף אלבטוף בעראבה הוא המצטיין במתמטיקה (5 יח"ל) עם ממוצע ציונים של 95.72. מנגד , בבית הספר במקיף אל פרוק בכסייפה, הציון הממוצע לחמש יח"ל עמד 58.41 בלבד. באנגלית (5 יח"ל) עמד הציון בבית הספר מיתרים ברעננה על 96.64 ואילו במקיף רהטהציון עמד על 67.6. יש לציין כי פרסום הציונים נותן יד לחופש המידע. 

אילוסטרציה
אילוסטרציה © gettyimages

 יום חמישי

אהרן אפלפלד הלך לעולמו

הסופר אהרן אפלפלד, אחד מסופרי השואה המוכרים ביותר, הלך לעולמו בגיל 85. אלפלד הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הוא נולד ברומניה ב-1932, עלה לבדו לארץ ב-1946 ופרסם כמעט 50 ספרים. כמו כן, הוא  חתן פרס ישראל לספרות ורק לפני מספר חודשים ספורים יצא לאור ספרו "תימהון".

חקירת דוד ביטן

השבוע נמשכו החקירות נגד ח"כ דוד ביטן בחשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון. ביטן בחר לשמור על זכות השתיקה ומסר לחוקרים פתק בו נכתב : "אני שומר על זכות השתיקה בגלל עדויות השקר נגדי". חקירתו של ביטן מגיעה לאחר עדות מפורטת של משה יוסף, אחד ממקרוביו והחשודים המרכזיים בתיק.

דוד ביטן
דוד ביטן © מוטי קמחי

יום שישי

החורף הגיע ובענק

החורף הגיע ועמו גשמים כבדים בכל רחבי הארץ המלווים ברוחות חזקות. הרשויות נערכו בכוחות מתוגברים כדי להפחית ככל האפשר את נזקי הסופה. ברשויות המקומיות גזמו עצים ובתל אביב נבנו סוללות חול בסמוך לים כדי למנוע הצפה. הטיסות משדה דוב לאילת הועברו לנתב"ג וברכבת נערכו כדי למנוע פגיעה במסילות ברחבי הארץ. משרד החינוך הודיע כי לא יתקיימו טיולים של תלמידים או תנועות נוער באזורים המועדים לשטפונות. על אף שהחורף רק התחיל, מפלס הכינרת כבר הספיק לעלות בשבעה ס"מ.

 

תגובות