אמ;לק: הפתרון שנמצא בצ'יפס של מקדונלדס. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: הפתרון שנמצא בצ'יפס של מקדונלדס

הזמר שהשתחרר מבית החולים, הפיגוע באריאל והבעיה שיפתור לכם הצ'יפס של מקדונלדס. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה לנו השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם המומים מלידת הבת הבכורה של קיילי ג'נר, או מההופעה המטורפת של ג'סטין טימברלייק במשחק הסופרבול? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

כך תטוסו ישירות לתאילנד

חברת התעופה ארקיע הודיעה על אפשרות חדשה שתציע ללקחותיה - טיסה שיר לבנגקוק במחירים מוזלים. רכישת הכרטיסים כבר נפתחה, אך הטיסות, שיופעלו במטוס מיוחד שנחכר עבורן, יחלו רק בחודשי הקיץ הקרוב. כך למשל, טיסה לתאילנד תעלה לכם 350 דולר בלבד. כבר תכננתם לאן תטוסו בחופש הגדול?

אילוסטרציה
אילוסטרציה © sutterstock

הניצחון של מכבי תל אביב עורר סערה

מכבי תל אביב בכדורגל גברה 0:1 על הפועל באר שבע ועלתה, על חשבון האדומים, למקום הראשון! המשחק הסוער כלל בין היתר שני כרטיסים אדומים, פציעה קשה של השחקן בן שהר מהקבוצה האדומה ואף מחדל שיפוט גדול בו שער חוקי לא אושר - כדור של אבי ריקן פגע במשקוף ונחת מעבר לקו השער, אך השופט לירן ליאני וצוות השיפוט לא ראו את השער החוקי, על אף הטענות של השחקנים הצהובים.

יום שני

פיגוע באריאל

איתמר בן גל (29) תושב הר ברכה ואב לארבעה, נדקר בחזה בטרמפיאדה בכניסה לאריאל. חובשים ופרמדיקים של מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו לו טיפול רפואי והוא הועבר לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, לאחר שעבר החייאה, אך שם נקבע מותו. המחבל נמלט, אך פרטיו נחשפו וכוחות הביטחון מחפשים אחריו; מדובר בערבי-ישראלי בן 19 המתגורר ביפו.

הפתרון להתקרחות נמצא בצ'יפס של מקדונלדס

חוקרים מאוניברסיטת יוקוהמה טוענים שמקדונלדס משתמשת בכימיקל לטיגון הצ'יפס שמלבד שמירה על טיב שמן הטיגון - מהווה גם כפתרון לבעיית ההתקרחות אצל גברים ונשים. החוקרים הצליחו לייצר במעבדה "חיידקי זקיקי שיער" - תאים המסייעים בהתפתחות זקיקי השיער. הסוד שלהם היה שימוש בכימיקל dimethylpolysiloxane, שהוא חומר כימי המצוי בצ'יפס של מקדונלדס המתווסף לשמן הטיגון מטעמי בטיחות למניעת הקצפת השמן. כשהחוקרים השתמשו באותו הכימיקל, הוא הוביל ליצירת 5,000 "חיידקי זקיקי שיער" ולצמיחת שיער בעכברי המעבדה.

יום שלישי

שישה הרוגים בתאונות דרכים ביממה אחת

שישה בני אדם נהרגו בחמש תאונות שונות שהתרחשו משעות הבוקר ועד שעות הלילה; שני בני אדם נהרגו ליד צומת כברי, ילד בן 8 נדרס במודיעין עילית, רוכב אופניים חשמליים נהרג באיילון, אדם נהרג בכביש 35 ורוכב טרקטורון בן 16 נהרג ליד חוות כרי דשא.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © Fotolia

נשיא פולין חתם על החוק הפולני

לפני כשבועיים פרסם הפרלמנט הפולני את "החוק הפולני" האוסר להטיל את אשמת השואה על העם הפולני. חרף כל המחאות והביקורות השליליות שהועברו על ההצעה, היא עברה ברוב של 57 תומכים מול 23 מתנגדים בפרלמנט הפולני. בסופו של דבר, למרות התנגדותן הנחרצת של ישראל וארצות הברית, חתם הנשיא על החוק השנוי במחלוקת. ממשלת פולין מסרה שהחוק הכרחי כדי להגן על המוניטין של הפולנים כקורבנות של התוקפנות הנאצית. מנגד, ישראל טענה כי החוק יאסור לומר את האמת על התפקיד שמילאו כמה פולנים בפשעי הנאצים.

אוושויץ, פולין
אושוויץ, פולין © צילום פרטי

יום רביעי

האם ישראל תקפה בסוריה?

על פי דיווחים בכלי התקשורת בסוריה, הצבא הסורי פרסם הודעה רשמית, שבה נטען כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מתקן מחקר צבאי סמוך לדמשק - מהמרחב האווירי של לבנון. לפיהם, כוחות מערך ההגנה האווירית של צבא סוריה ירו מספר טילים לעבר מטוסים וטילים ישראליים שנורו לעברם. ככל הנראה, צבא סוריה הצליח להשמיד את רוב הטילים, אך לא ניתן פירוט לגבי מידת הנזק למתקן או על מספר נפגעים.

ח"כ יעקב פרי הודיע על התפטרותו 

חבר הכנסת יעקב פרי ממפלגת יש עתיד, הודיע על התפטרותו מהכנסת. כחודש לפני כן, כשל פרי בבדיקת פוליגרף וכן פורסם עליו תחקיר בתוכנית "עובדה", אשר בו נטען כי פרי יצא דובר שקר בעת ששימש ראש השב"כ. "מעולם לא הסתרתי את העובדה כי בעיות לב מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא", ציין פרי בהודעת ההתפטרות שלו. "בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל. כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי בשב"כ". את מקומו של פרי תחליף פנינה תמנו שטה, חברת כנסת לשעבר.

יום חמישי

הזמר אדם השתחרר מבית החולים

חיים כהן (57), הידוע בשם הבמה אדם, הוא זמר ושחקן ישראלי. בספטמבר 2017 הגיע אדם לבית החולים איכילוב לניתוח להוצאת כיס המרה. הניתוח הסתבך, והוביל לדלקת בלבלב שגרמה לפגיעה באיברים סמוכים. ביום שישי שעבר, נודע שחלה החמרה במצבו והוא הועבר לטיפול נמרץ כירורגי. לאחר יותר מארבעה חודשי אשפוז בבית החולים איכילוב, שוחרר הזמר ויצא לביתו.

יום שישי

המבצע של צבא מצרים נגד דאע"ש

צבא מצרים הודיע על פתיחה במבצע ביטחוני מקיף נגד דאע"ש וגורמי איסלאם קיצוניים ברחבי המדינה, שאף יתמקד בשלוחות הארגון הסוני במרכז ובצפון חצי האי סיני. בהודעת דובר הצבא המצרי נמסר כי המבצע החל בהוראתו של המפקד העליון של הצבא וכי כל מוסדות המדינה מתגייסים לטובת הפעילות, בעיקר הצבא והמשטרה. לפי גורמי ביטחון במצרים, הכוננות הועלתה לרמה הגבוהה ביותר בכל המחוזות במדינה.

 

תגובות