תלמידי 5 יחידות: "יצאנו המומים מהבגרות במתמטיקה". צילום: gettyimages

תלמידי 5 יחידות: "יצאנו המומים מהבגרות במתמטיקה"

בחינת הבגרות, שנערכה היום (ה') ברמה של 5 יחידות מתמטיקה, הייתה קשה ואינה הוגנת לדברי התלמידים שנבחנו בה. בעקבות הקושי הרב אף ניתנה תוספת זמן בחלק מבתי הספר. אחת התלמידות: "המורים תומכים בנו ומודים גם הם שהפעם הבחינה הייתה קשה באופן בלתי רגיל". משרד החינוך: "ככל שיימצא שהיה קושי בבחינה, הרי שהמשרד ייתן את המענה הנדרש"

לאחר הכנות רבות, שיעורים ותרגולים, ניגשו היום 165,000 תלמידים מכיתות י"א ו-י"ב לבחינת הבגרות במתמטיקה. אלא שהפעם התקבלו במערכת פרוגי תלונות רבות מצד תלמידים, שניגשו לבחינת הבגרות  במתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"בשבוע האחרון פתרתי כל בגרות שהיתה מ-2009 עד היום כדי להיות מוכנה. כל אחת ואחת מהן הצלחתי אותן, את כולן. אפילו לא לקחתי שיעור פרטי הפעם, כי באמת שלטתי בחומר. ציון ההגשה שלי הוא 97 ולמרות זאת קיבלתי התקף חרדה לקראת סוף הבגרות", סיפרה לפרוגי עדי יחזקאל מכפר סבא, שניגשה לשאלון 807.

עוד היא הוסיפה כי "כולנו יצאנו מהבגרות כשאנחנו המומים, כועסים ובעיקר מתוסכלים. המורים תומכים בנו ומודים גם הם שהפעם הבחינה היתה קשה באופן בלתי רגיל, ולא מותאמת לרמה הדרושה כלל".

"הבגרות לא הייתה פשוטה" © צילום: gettyimages

מאור אמור ממודיעין, שניגש היום לאותו השאלון, אמר כי "הבגרות לא הייתה פשוטה מהסיבה שהשאלות עצמן היו מאתגרות ופחות דרשו הבנה. בנוסף, הזמן הקצוב לבגרות לא היה מותאם לה. השאלות היו ארוכות ומסובכות במיוחד".

יש לציין כי מספר לא מבוטל של תלמידים, שניגשו לשאלון 807, נבחנו מיד לאחר מכן בשאלון נוסף ברמה של חמש יחידות - 806. עובדה זו עשויה להשפיע על הצלחתם גם בשאלון השני, וזאת עקב התסכול העמוק עמו יצאו מבחינת הבגרות הראשונה.

אם אין זה מספיק, נודע לנו כי עקב הקושי הרב בבחינה, מטה הבחינות אישר לחלק מבתי הספר שפנו בנידון, לתת לתלמידים זמן נוסף לבחינה, שעמד על כשעה. לעומת זאת, לבתי ספר אחרים לא אושרה כל תוספת מעבר לזמן שנקבע מראש. "המנהל נכנס ואמר שמשרד החינוך מאפשר תוספת זמן", סיפר תלמיד מאזור עוטף עזה.

"דורשים ממשרד החינוך למצוא פתרון" © צילום: fotolia

אפרת מירושלים, שהוגשה לשאלון 807 על ציון 95 וחשה מוכנה לקראת הבחינה, ציינה כי "בעיניי הבגרות לא הייתה הוגנת וקשה במיוחד, הרבה יותר מהשנים הקודמות. בבית הספר שלי קיבלו את ההודעה על תוספת הזמן מאוחר מדי, לאחר שכל הבנות הלכו, כך שזה לא היה שוויוני כלפינו". 

התלמידים שניגשו לבחינת בגרות זו לא הסתפקו בדברים אלו ואף פתחו בעצומה, שפורסמה בשעות האחרונות וכבר מתחילה לתפוס תאוצה. "אנו תלמידי חמש יחידות מתמטיקה במדינת ישראל דורשים ממשרד החינוך למצוא פתרון לבעיה ולהגיב לה בהתאם, המורים שלנו גם כן אמרו כי הבחינה הייתה השנה קשה למדי ולא מותאמת לרמה של מבחני הבגרות ברמת חמש יחידות לימוד", נכתב בעצומה. 

 תגובת משרד החינוך: "במשרד החינוך מציינים כי ככל שיימצא שהיה קושי בבחינה, הרי שהמשרד ייתן את המענה הנדרש ובלבד שהתלמידים לא ייפגעו".

 

 

תגובות