אמ;לק: הפתרון שנמצא לתלמידים המודאגים. צילום: Fotolia

אמ;לק: הפתרון שנמצא לתלמידים המודאגים

הפרידה מאינייסטה, שגרירות שלישית עוברת לירושלים ומועד מיוחד לבחינה הפסיכומטרית. סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

חגגתם את שבועות, ולא היה לכם זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בבגרות במתמטיקה? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

מהומות בחיפה

לאחר שביום שישי שעבר, נשברה רגלו של ג'עפר פרח, מנכ"ל עמותת מוסאוא לזכויות הערבים בישראל, במהלך הפגנות הזדהות עם הפלסטינים בעזה, נמשכו ההפגנות בחיפה גם במהלך תחילת השבוע הנוכחי, מתוך מחאה על שחרור המפגינים שנעצרו בזמן שהתעמתו עם המשטרה.

ברצלונה נפרדת מהכוכב

קשר ברצלונה האגדי, אנדרס אינייסטה, נפרד מקבוצתו בתום משחק מול סוסיאדד שהסתיים ב-0:1. הקשר הקטאלני מסיים דרך ארוכה של יותר מ-22 שנים במועדון הקטאלוני וזכה לכבוד ולהערכה גדולים על הישגיו המרשימים לאורך הדרך. בתום משחקו האחרון בברצלונה, אמר אינייסטה כי "תודה רבה לכולם על התמיכה הגדולה, ברצלונה תמיד תישאר בליבי". השבוע אף נודע לנו כי היעד הבא שלו הוא יפן, אשר שם ישחק בעונה הבאה.

שני

פעם שלישית גלידה

שגרירות שלישית עברה לירושלים. הפעם מדובר במדינה הדרום אמריקאית, פרגוואי, שהעבירה את שגרירותה לגן הטכנולוגי בירושלים. בטקס הפתיחה נכחו בין היתר ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא פרגוואי, הוראסיו קוארטס. נתניהו אמר בטקס כי "אתם חברים שלנו" וכי "זה הזמן לעשות יותר ולתת לשיתוף הפעולה שלנו לפרוח".

 העונש שנגזר על המורה הפדופיל

המורה הפדופיל שאול שמאי, הורשע השבוע בביצוע מעשים מגונים בשש קטינות בנסיבות אינוס. שמאי ייכנס לשבע שנות מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר. בנוסף, הוא נדרש לשלם 25 אלף שקלים לכל אחת מהמתלוננות. במהלך הקראת גזר הדין, אמר השופט: "היה כשל באי דיווח על הרשעתו בתיק אחר בזמן שהמשיך ללמד".

שאול שמאי
שאול שמאי © צילום: מוטי קמחי

שלישי

מועד נוסף

לאחר שהתברר כי בחינת הבגרות בפיזיקה מתנגשת עם מועד הבחינה הפסיכומטרית, דבר שעשוי לפגוע בתלמידים המתמיינים למסלול העתודה בצבא, החליטו משרד החינוך והמרכז הארצי לבחינות והערכה על מועד מיוחד לזכאים שיגישו בקשה. מועד זה אושר השבוע בועדת החינוך בכנסת ועשוי לפתור את המצוקה של תלמידים רבים.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: gettyimages

רביעי

טרור העפיפונים

כ-300 עפיפוני טרור שהוטסו לכיוון ישראל הובילו לנזק בלמעלה מ-2000 דונמים, בעיקר ביישובים ובשטחים חקלאיים, וכן בשתי מועצות אזוריות - אשכול ושער הנגב. אלו יצרו 100 שריפות וגרמו לנזק של מיליוני שקלים עקב הפגיעה בחקלאי האזור.

 

חמישי

תקיפה לילית בסוריה

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה על תקיפה נוספת בסוריה במהלך הלילה, הפעם באזור חומס. הפיצוץ נשמע בשדה התעופה הצבאי אדבע. לטענת האופוזיציה בסוריה, מדובר בירי ישראלי על מצבורי חזבאללה בסמוך לחומס. 

סוף השבוע

עשן בסמוך לביתו של ראש הממשלה

אבוקות עשן הושלכו אתמול (ו') לפח אשפה הנמצא בסמוך לביתה של משפחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקיסריה. האירוע אירע בעת שנערכה הפגנה נגד הקמת אסדות גז בחוף דור. לא נגרם נזק לאיש או לרכוש במהלך האירוע.

 האם מנהיגי המעצמות יפגשו? 

לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע ביום חמישי האחרון על ביטל הפגישה המתוכננת בינו לבין מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הודיע הנשיא האמריקאי אתמול (ו') כי ייתכן שהפגישה אכן תיערך במועדה המתוכנן בסינגפור, 12 ביוני. נשיא דרום קוריאה אף נפגש היום (שבת) עם שליט צפון קוריאה בפעם השנייה, ככל הנראה במטרה לדון במפגש הפסגה בין טראמפ לג'ונג און.

דונלד טראמפ © צילום: gettyimages

 

תגובות