אמ;לק: סוף שבוע מתוח במיוחד. צילום: gettyimages.il/Ilia Yefimovich

אמ;לק: סוף שבוע מתוח במיוחד

הקהילה הגאה במחאה, החוק שעורר סערה והלוחם שנהרג בסוף השבוע במהלך פעילות מבצעית. סיכום החדשות החשובות של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

העברתם את השבוע בחופשה בחו"ל או בבריכה? אין לכם מושג על מה דיברו בחדשות ולמה המצב הביטחוני כל כך מתוח? אל תדאגו, אנחנו כאן עם החדשות הכי מרכזיות של השבוע, כדי שתישארו תמיד מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

פריסת סוללות כיפת ברזל

בעקבות המתיחות ולאחר ירי של יותר מ-180 רקטות לעבר ישראל יום קודם לכן (שבת), תגבר צה"ל והרחיב את פריסת מערכת כיפת ברזל בגוש דן ובדרום הארץ. בנוסף, התבצע גיוס מילואים נקודתי לצורך תגבור מערך ההגנה האווירית.

שני

ראש הממשלה מבקר בעוטף עזה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בפעם הראשונה עם ראשי רשויות מעוטף עזה. נתניהו אמר בביקורו כי "חשוב שהחמאס יבין שהוא עומד מול קיר פלדה". הוא הוסיף כי הוא "גאה בתושבי העוטף הנפלאים שעומדים מול ימים לא קלים, אבל אני משוכנע בעוצמה המשותפת שלנו להדוף, להרתיע ובסופו של דבר גם להכריע את הטרור הזה של עזה".

 

שלישי

"שוברים שתיקה" מחוץ לבתי הספר

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק "שוברים שתיקה", שבחרו לקדם יחדיו שר החינוך, נפתלי בנט וח"כ שולי מועלם - רפאלי מהבית היהודי. על פיו, ארגונים הפועלים נגד חיילי צה"ל ונגד מטרות החינוך הממלכתי, לא יהיו רשאים יותר לשוחח עם תלמידים ולהיכנס לכותלי מוסדות החינוך. 

 

© צילום מסך

רביעי

קהילת הלהט"ב מוחה נגד חוק הפונדקאות

יותר מ- 500 מפגינים צעדו בתל אביב במחאה על ההרחבה על תיקון חוק הפונדקאות, שכולל אישור לאימהות יחידניות בלבד לזכות לשירותי פונדקאות, באופן המפלה הומואים. המפגינים חסמו את צומת השלום בתל אביב וצעדו תחת הכותרת "צעדת הזעם של הקהילה הגאה". במקביל, הפגינו עשרות בני אדם מול בית ראש הממשלה בירושלים.

© צילום: מוטי קמחי

מפת הבגרויות

משרד החינוך חשף את הנתונים השנתיים של תלמידי ישראל באתר השקיפות בחינוך: בתי הספר המצטיינים, היישובים שמקבלים את התקצוב הגבוהה ביות, ואחוזי הזכאות למתמטיקה בחמש יחידות נחשפו. היישוב הדרוזי בית ג'אן מוביל במקום הראשון עם 99% זכאות לבגרות. אחריו נמצאים קריית עקרון, אלקנה, עמנואל, דיר חנא, מעיליא וגבעתיים. ובאשר למתמטיקה 5 יח"ל - רמת השרון, קריית עקרון, קריית אונו, מיתר, תל מונד, וגבעת שמואל הן הערים בעלות שיעור התלמידים הזכאים לבגרות ברמת 5 יחידות לימוד במתמטיקה הגבוה ביותר הפותחות את הרשימה.

© צילום: fotolia

חמישי

אישור חוק הלאום

חוק הלאום, אשר חולל סערה פוליטית וציבורית אושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, לאחר דיון סוער וממושך. 62 ח"כים הצביעו בעד חוק היסוד שייכנס כעת לספר החוקים, מול 55 שהצביעו נגד ושניים שנמנעו. בעקבות אישור החוק, עיגנה הכנסת בחוק יסוד את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. כמו כן, כחלק מחוק זה הוחלט כי השפה הערבית הידועה כשפה רשמית בישראל, תוסדר בחוק נפרד.

סוף השבוע

חילופי אש בעזה והסלמה

צלפים ברצועת עזה ירו לעבר כוחות צה"ל שהיו על הגדר באזור כיסופים. בתגובה, כלי טיס וטנקים של צה"ל תוקפים עמדות, מוצבים ומפקדות של חמאס לאורך כל הרצועה. בעקבות ההסלמה, הגיעו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אביגדור ליברמן והרמטכ"ל, גדי איזנקוט לדיון מיוחד בקריה עם ראשי מערכת הביטחון, בכירי שב"כ והמודיעין, שנמשך כשעתיים. 

הרג לוחם צה"ל

סמ"ר אביב לוי ז"ל, לוחם גבעתי בצה"ל, בן 20 מפתח תקווה, נהרג אתמול (ו') מירי צלפים במהלך פעילות מבצעית בחלקו הדרומי של גבול רצועת עזה. יש לציין כי לוי הוא החייל הראשון בצה"ל שנהרג בגבול הרצועה מאז מבצע "צוק איתן".

 

הפסקת אש?

צה"ל הודיע לתושבי עוטף עזה בתום הערכת מצב כי ניתן לחזור לשגרה מלאה וזאת לאחר שמטעם ארגון חמאס נמסר כי "סיכמנו עם ישראל על הפסקת אש בתיווך מצרים והאומות המאוחדות". למרות זאת, צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לחדירת מספר חשודים אשר חצו את גדר המערכת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגיות
תגובות