אמ;לק: ישראל על הפודיום בגלישת רוח. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: ישראל על הפודיום בגלישת רוח

המילים החדשות שאתם חייבים להתחיל לשנן, העומס בנתב"ג והאישים שהלכו לעולמם השבוע. סיכום החדשות החשובות של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שאפשר

מנצלים את הרגעים האחרונים של החופש הגדול ולא הספקתם לקרוא חדשות? אל דאגה, גם בסוף השבוע הזה מדור החדשות של פרוגי מביא לכם את החדשות הכי מרכזיות, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

צעיר טבע למוות בחוף לא מוכרז באשדוד

צעיר בן 28, טבע למוות, לאחר שהבחין באישה הקוראת לעזרה ונכנס למים יחד עם חברו כדי לסייע לה, אלא שאז נסחף בעצמו ונזקק לסיוע. מציל ועוברי אורח הוציאו אותו מהמים במצב אנוש ובבית החולים נקבע מותו. האישה וחברו חולצו כשמצבם קל.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

שני

האקדמיה אישרה 12 מילים חדשות

האקדמיה ללשון העברית הגתה 12 מילים חדשות, אשר אושרו מחדש. ביניהן ניתן למצוא את המילה "דבקית" שמשמעותה היא "סטיקר", את המילה "מבצור" שמשמעותה בונקר ואת המילה "בקבוקית" שמשמעותה אמפולה.

אורי אבנרי הלך לעולמו בגיל 94

העיתונאי, הסופר ופעיל השלום, אורי אבנרי, אושפז מוקדם יותר החודש במצב קשה בעקבות אירוע מוחי. אבנרי מצא את מותו ביום שני בבית החולים "איכילוב" שבתל אביב. ביום רביעי הוצב ארונו בבית סוקולוב. בהתאם לבקשתו, לא נערכה הלוויה וגופתו נשרפה.

© צילום: מוטי קמחי

שלישי

להוציא את מסכי הטלוויזיה מחדרי הילדים

לאור העלייה בחשיפה למסכים ומגפת השמנת הילדים בעולם המערבי, המליץ פאנל מומחים של איגוד הלב האמריקני, להימנע מהצבת מסכים בחדרי הילדים, משימוש במסכים ומצפייה בטלוויזיה בזמן ארוחות. במקום זאת, המליצו המומחים להשקיע בפעילות יצירתית, משחקים ופעילות ספורטיבית.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: fotolia
 

רביעי

בוטלו העבודות בשבת 

בימים אלו עבדה חברת "נתיבי איילון" על הקמת "גשר יהודית" בתל אביב, אך בשל העובדה כי העבודות יאלצו סגירה זמנית של נתיבי איילון העמוסים, הן תוכננו להתקיים במהלך שישה סופי שבוע, החל מסוף השבוע הקרוב. לאור החלטה זו, בסיעת "יהדות התורה" העבירו דרישה לראש הממשלה, לשר התחבורה ולשר העבודה והרווחה למניעת קיום העבודות. שר התחבורה, ישראל כץ, פרסם את החלטתו להיענות בחיוב למחאת החרדים והורה להקפיא את העבודות על גשר איילון שתוכננו להתבצע החל מסוף השבוע הזה.

חמישי

התפרצות קדחת הנילוס

68 מקרי הידבקות בקדחת הנילוס דווחו עד כה למשרד הבריאות; שניים מתו מהמחלה ו-14 נותרו במצב קשה. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ביקש בין היתר מהשר להגנת הסביבה, זאב אלקין, לפעול להדברת היתושים המעבירים את המחלה.

שישי

עומס בנתב"ג

במהלך השבוע האחרון, נרשם שיא נוסף ובנמל ציינו את היום העמוס ביותר זה 70 שנה עם 109 אלף נוסעים ו-604 טיסות מסחריות, אלא שהגידול החד בכמות הנוסעים גורם ללחץ ולעומס על התשתיות בנמל.

© צילום: מוטי קמחי

שבת

נועם שריף נפטר בגיל 83

המנצח והמלחין, נועם שריף, נפטר מהתקף לב בבית החולים לנדאו. שריף היה מאנשי המוזיקה החשובים בישראל ואף היה חתן פרס ישראל לחקר המוזיקה. לאורך חייו ניהל את התזמורת הסימפונית של ראשון לציון, את התזמורת הקאמרית הישראלית ואת התזמורת הסימפונית של חיפה, כל זאת במקביל להוראת ניצוח וקומפוזיציה. שריף, שנפטר בגיל 83, הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ונכד.

שתי מדליות ישראליות באליפות אירופה בגלישת רוח

לראשונה מאז 2006: שני ישראלים עומדים יחד על הפודיום באליות אירופה בגלישת רוח. יואב עומר, רק בן 19, זכה במדליית הכסף ושחר צוברי, בן 31, זכה במדליית ארד. עומר, שהוכתר בעבר כאלוף העולם לנוער בגלישת רוח במשך שנתיים ברציפות, יזכה על ההישג הנוכחי ב-28,000 ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל. 

תגיות
תגובות