אמ;לק: איך תיפתח שנת הלימודים הקרובה?. צילום: gettyimages

אמ;לק: איך תיפתח שנת הלימודים הקרובה?

הגיבור האמריקאי שהלך לעולמו, מהפכת הרפואה בצה"ל וישראל מחוץ לליגה האירופית. סיכום החדשות החשובות של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שאפשר

מתכוננים לקראת שנת הלימודים החדשה, אשר תיפתח מחר (א') ולא מצליחים לעמוד בהתרגשות? גם בסוף השבוע הזה מדור החדשות של פרוגי מביא לכם את החדשות הכי מרכזיות, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

ג'ון מקיין הלך לעולמו

ג'ון מקיין, סנאטור אמריקאי חשוב, הלך לעולמו בגיל 81. מקיין, שנחשב לגיבור אמריקאי, נפטר מסרטן המוח שבו חלה מזה שנה. מקיין, שהיה קצין בחיל הים בצעירותו, נפל בשבי במלחמת וייטנאם ועונה בכלא. כשחזר לארה"ב, זכה להוקרה לאומית. לאחר מספר שנים בצבא, הפך לפוליטיקאי והתקדם במפלגה הרפובליקנית. לאורך עשייתו הפוליטית תמך בישראל, התנגד לעינוי נחקרים, התנגד לממשלת איראן והיה האמריקאי הבכיר ביותר שנכנס לסוריה מאז פרוץ מלחמת האזרחים. מקיין הפסיד לאובמה בבחירות ב-2008 והתנגד למדיניות החוץ שלו. את מותו של מקיין ביכו רבים בפוליטיקה העולמית וטקס אשכבתו נערך היום (שבת).

 

שני

מהפכת הרפואה בצה"ל

בקרוב ייחל תהליך של הפרטת שירותי הרפואה בצה"ל. כלומר, החיילים יטופלו בקופות החולים הפרטיות, אשר בהו טופלו לפני הגיוס. לתכנית היו מתנגדים מטעם הצבא, שחששו שההפרטה תפגע במערכת, אך שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הודיע על הוצאתה לפועל בכל זאת.

© צ
נוחי דנקנר בבית המשפט, בעת הרשעתו
נוחי דנקנר בבית המשפט, בעת הרשעתו © צילום: מוטי קמחי
ילום: דובר צה"ל

שלישי

הרמטכ"ל נפגש עם מפקד כוח האו"ם

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, עם מפקד כו"ח האום, הגרנל סטפנו דה קול. זו הפגישה הראשונה של השניים לאחר כניסתו לתפקיד של דה קול לפני חודש. דווח כי במהלך הפגישה, ביקש הרמטכ"ל מהגנרל לחזק את הכוחות נגד חיזבאללה בדרום לבנון.

רביעי

איש העסקים נוחי דנקנר נכנס לשלוש שנים בכלא

על פי פסיקת בית המשפט העליון, נוחי דנקנר, שניהל את חברת IDB  והיה אחד מבכירי המשק הכלכלי, ייכנס לכלא ב-2 באוקטובר למשך שלוש שנים. זאת, לאחר שהואשם בהרצת מניות, כלומר התנהל באופן בלתי חוקי, בכדי  להעלות את ערך המניות שלו מעבר לערכן האמיתי. יש לציין כי עונשו זה נקבע לאחר ערעור המדינה על השנתיים, אשר נגזרו עליו על ידי בית המשפט המחוזי.

נוחי דנקנר בבית המשפט, בעת הרשעתו
נוחי דנקנר בבית המשפט, בעת הרשעתו © צילום: מוטי קמחי

 חמישי

מכבי תל אביב מחוץ לליגה האירופית

מכבי תל אביב בכדורסל אומנם ניצחה השבוע את סארפסבורג מנורבגיה במסגרת הפלייאוף של הליגה האירופית, אך נאלצה להיפרד מהליגה האירופית. זאת משום שהפסידה בשבוע שעבר 3:1 וכן בסיכום השני במסגרת המשחקים.

שישי

זוכרים את פרס

במלאות שנתיים לפטירתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס, התכנסו עשרות בכירים וקרובי משפחה בסמוך למקום קבורתו בחלקת גדולי האומה בהר הרצל. בין היתר נכחו נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט. "אתה, שאהבתך לעם ולמדינה הייתה עמוד ענן שהלך לפני המחנה, אינך. אתה אינך שם, להשמיע את קולך הנבון, המרגיע, המעודד. רוח ההשראה התמידית ששרתה עליך, האמונה הנצחית בטוב, והדרך שבה החזקת בשתיהן בקלילות, בנחרצות, גם בימים קשים - חסרות לנו", אמר ריבלין.

שמעון פרס ז
שמעון פרס ז"ל © צילום: GettyImages

הטילים שמגיעים עד לישראל

על פי דיווחים של סוכנות הידיעות, העבירה איראן לעיראק טילים בליסטיים, אשר יש בכוחם להגיע עד לישראל. ככל הנראה, הם הועברו למיליציות שיעיות, אשר מקבלות כתף מאיראן לייצור הטילים. קודם לכן, נחפשו תמונות המתעדות מפעל טילים שהוקם בוודאי ג'הנם על ידי איראן. 

שבת

 נערכים לשנת הלימודים

שנת הלימודים תשע"ט תיפתח מחר במוסדות החינוך עם כ-2.3 מיליון תלמידים. אך לצד ההתרגשות של כל אנשי ההוראה והתלמידים, ניצבות בפני מערכת החינוך מספר בעיות - מחסור במורים,  סכסוך עבודה מצד ארגון המורים העל-יסודיים וכן בעיית הילדים האלרגיים. שנת לימודים מוצלחת ממערכת פרוגי!

© צילום: Fotolia
 

 

 

תגיות
תגובות